lewmir Zgłoś #1 Napisano 21 Kwietnia 2015 (edytowane) Passat B6 1.9TDI 2006 , 5-cio biegowa skrzynia biegów. Okolo miesiaca temy pojawily sie zgrzyty przy wrzucaniu 2-go biegu (typowe obiawy uszkodzonego synchronizatora). Jednak teraz pojawil sie nastepny obiaw, bardzo trudno wogóle wrzucic drugi bieg (udaje sie tylko z rozmachem i wieksza sila). Jednak pozostale biegi mozna wrzucic za pomoca jednego palca - 4-ka takze. 1. Czy jest mozliwosc wyregulowania galki zmiany biegów ? (czy 2 i 4 bieg reguluje sie niezaleznie). 2. Jakie dokladnie czesci musialbym kupic jakbym zdecydowal sie na samodzielna naprawe synchronizatora 2-go biegu ? (co sie zwykle ulega uszkodzeniu). Znalazlem taki schemat: Czy wystarczy wymiana elementu nr 16, czy trzeba wymienic caly zestaw 2 biegu ? Edytowane 22 Kwietnia 2015 przez lewmir Uaktualnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewmir Zgłoś #2 Napisano 2 Maja 2015 Kod mojej skrzyni biegów to JCX. Czy jest wogule jakakolwiek możliwość regulowania wybieraka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewmir Zgłoś #3 Napisano 7 Czerwca 2015 Czy uszkodzenie synchronizatora powoduje problem z wrzuceniem biegu, czy wina tkwi gdzie indziej. Zwykle obiawem jest zgrzyt ale biegi można normalnie przełączać. Tak więc może przyczyny trzeba szukać gdzie indziej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skur18t Zgłoś #4 Napisano 26 Grudnia 2018 Witam, miałem podobny objaw. Otóż straciłem możliwość wrzucenia drugiego biegu jednakże tylko i wyłącznie w sytuacji gdy próbowałem do wrzucić powyżej prędkości 40 km/h. Tym samym przekraczając tę prędkość na 1 biegu nie mogłem wrzucić 2, ani nie mogłem zredukować. Regulacja na wybieraku nie pomogła. Natomiast zbiegiem okoliczności pękła jedna z linek łącząca wybierak z lewarkiem. Pęknięcie nastąpiło w pobliżu przykręcanego wspornika do skrzyni przez który przechodzą linki. Rozerwaniu uległ pancerz, który został powykrzywiany przez segmenty wewnętrznie pracującej linki. Wymiana linki i ponowna regulacja linek na wybieraku spowodowała odzyskanie pełnej sprawności wybierania biegów. Aspekt samej regulacji długości linek przy wybieraku jest istotny. Niepoprawna regulacja powoduje brak możliwości wrzucenia biegów, w moim przypadku po wymianie linek walczyłem z odzyskaniem biegów 2-4-6 ( w zależności od długości dolnej linki traciłem jeden z powyższych). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach