Skocz do zawartości
Jaśko

Logi dynamiczne 1.9 AFN - moje wnioski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Silnik AFN 110kM 1998r

Logów statycznych w bloku 04 [basic Settings] nie zrobiłem bo chyba VAG nie jest pełna wersją.

Turbo wyczyszczone idealnie.

Objawy auto zamulone.

 

Na podstawie forum i analizie logów wywnioskowałem:

Z grupy 003 wartości w kolumnach 2 i 3 są tożsame dlatego G70 mierzy poprawnie.

Z grypy 008 wywnioskowałem że przepływomierz źle mierzy ponieważ wartości w kolumnie 4 są niższe od wartości w kolumnach 2 i 3.

Z grupy 010 wynika że pedał gazu nie był wciśnięty do końca jednak sam jechałem i prawie zrobiłem dziurę w podłodze więc był wciśnięty. Po analizie doszedłem do wniosku że może być coś z czujnikiem G79 i może pedał gazu działa nie prawidłowo.

 

Moim zdaniem przepływomierz do wymiany ponieważ źle mierzy. Ewentualnie mogę wyczyścić N75 ponieważ nigdy go nie czyściłem chociaż sztanga przy turbinie chodzi idealnie wiec powinien być ok. Ewentualnie musiałbym coś zrobić z pedałem gazu (G79) tylko nie wiem co???

Zaczynam dopiero swoją przygodę z logami więc jeśli coś źle wywnioskowałem proszę o wyrozumiałość.

Proszę o opinie i podanie własnych sugestii.

 

Z góry dziękuje za Wasze opinie i sugestie.

Logi dynamiczne - kolejno w arkuszach.xls

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyżby nikt nie miał pomysłu na rozwiązanie mojego problemu? Bardzo prosze o radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może nikomu się nie chce oglądać logów, bo nie są na vaglog.pl ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ups... nie wiedziałem że to takie ważne ale już umieściłem logi na stronie vaglog.pl

Bardzo proszę o pomoc.

 

DYNAMICZNE:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_209645.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_209644.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_209643.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_209642.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_209641.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_209640.html

Edytowane przez Jaśko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka tnie dawkę. Jak miałeś pedał gazu w podłodze, a wskazania są 96,9%, to albo miałeś dywanik pod pedałem, albo uszkodzony pedał gazu. Wstaw BS 000 w celu weryfikacji dyn 004 (pełne wysterowanie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj postaram się zrobić pomiary z bloku Basic Settings 000 i przy okazji zrobię pozostałe (003, 004, 011…).

Myślę że mam uszkodzony pedał gazu bo dywanik przed jazdą zsunąłem niżej aby nie przeszkadzał. Nie wiesz może przypadkiem co można zrobić aby ten pedał gazu naprawić bo nie wiem czy ta usterka nie ma jakiegoś wpływu na pomiary? Dziękuje za pomoc.

 

Zrobiłem logi BS bardzo proszę o analizę.

Logi 003, 004, 011 nałożyły się z dynamicznymi ale poniżej statyczne są widoczne.

Z góry bardzo dziękuje.

 

BASIC SETTINGS:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_210022.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_210021.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_210020.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_210019.html

Edytowane przez Jaśko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz spóźniony kąt wtrysku. Ustaw go na ciepłym silniku wg wskazań w TDI Timing - możesz ze 2 jednostki więcej (przyśpieszyć).

Jak po ustawieniu dalej będzie dynamiczny kąt wtrysku nie wyrabiał (od 3200obr masz maksymalne wypełnienie), to będzie do weryfikacji ciśnienie w pompie.

Katalizator drożny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mowiąc teraz się podłamałem bo chyba z ustawieniem kąta wtrysku sobie nie poradzę. Pompę pół roku temu uszczelniał mechanik bo przeciekała i sam nie wiem jaki ma to związek z cisnieniem w pompie ale mam nadzieje że cisnienie jest ok. Katalizator nigdy nie sprawdzałem czy jest drożny. Jedyne co zauważyłem po czyszczeniue turbiny to to że jak pierwszy raz ją czyściłem to po zamontowaniu i odpaleniu auta było słychać jej świst. Teraz natomiast po czyszczeniu turbiny nie słychać wogóle tego świstu. Czy to może mieć związek z nie drożnym katalizatorem? Dziękuje Panie Darku za podpowiedz i jeśli miałby Pan jeszcze jakieś pomysły to proszę o rady i sugestie.

 

Zrobiłem jeszcze logi statyczne z grupy 000 może się przydadzą

STATYCZNE:

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_210368.html

 

Wyczytałem jeszcze że zły kąt wtrysku możę mieć wpływ przy odpalaniu. W moim przypadku odpala idealnie jak jest zimny a jak ciepły to znikomo gorzej ale to prawie wogóle nie jest odczuwalne. Czy tak mało odbiegajacy od normy kąt wtrysku może mieć wpływ na moc silnika? Sorki jeśli mieszam ale może drobny szczegół pomoże w diagnozie.

Edytowane przez Jaśko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności