M@T! Zgłoś #1 Napisano 21 Lutego 2015 Witam koledzy , 2 miesiące temu kupiłem passata b4 z 94 roku 90 koni silnik 1Z . Kupiłem go na wyjazd zza granicę aby był do pracy . Po zakupie mechanik wymienił mi pasek rozrządu oleje itd.. Wszystko było ok przejechałem 1200 kilometrów . Rano wstaje nie chce odpalić , jak odpalił to bardzo ciężko . Podpiąłem vcdsa błąd przekaźnika świec żarowych . Wymieniłem przekaźnik i świece , dalej to samo . Doczytałem na forum żeby sprawdzić dawkowanie paliwa ... Sprawdziłem vcdsem i było 255 grubo ponad normę . Przestawiłem według instrukcji pokazywało 50-55 i odpala od kopa super wszystko . Po przejechaniu 100 kilometrów zaczął głośno stukać metaliczny stukot w silniku i nie odpala . Teraz pytanie koledzy czy to wina przez moją korekte pompy ? Co to może być ? Proszę was o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek415 Zgłoś #2 Napisano 21 Lutego 2015 spróbuj odpalić na plaka lub przestaw pompę możliwe że pompa się sypie i nie pójdzie ustawić kąta wtrysku dlatego może klepać i nie odpalać lub mechanik z***** robotę zobacz czy pasek jest dobrze napięty na napinaczu są 2 kreski powinny w miarę równo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #3 Napisano 21 Lutego 2015 (edytowane) Dziękuję za odp jutro przestawie pompę bo aku padło a co będzie jak będzie dalej się tuklo ? Pasek dobrze napięty ..... I jak by mechanik coś skopal to bym przejechał tak duży dystans ? Edytowane 21 Lutego 2015 przez M@T! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek415 Zgłoś #4 Napisano 21 Lutego 2015 Możliwe też że klin na dolnym kole rozrządu ścięło musiał byś sprawdzić rozrząd czy jest na znaki dlatego też przestawiło zapłon na 255. Po ustawieniu zapłonu dużo zrobiłeś km ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #5 Napisano 21 Lutego 2015 +/- 50 kilometrów . Okroony dzwiek jest podczas odpalania . Boje sie ze ja cos popsułem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek415 Zgłoś #6 Napisano 21 Lutego 2015 to lepiej sprawdź rozrząd na znaki bo coś mi się wydaje że masz przestawiony lub pompa się skończyła http://images41.fotosik.pl/295/14f9315bce4c2373.jpg http://obrazki.elektroda.net/36_1217285208.jpg masz fotki gdzie znaków szukać jak co lub odstaw auto do mechanika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #7 Napisano 21 Lutego 2015 (edytowane) A jak rozrzad przestawiony to moglem ja przestawic podczas korekty pompy ? Trzeba mieć kanał żeby sprawdzić ten rozrząd ? Edytowane 21 Lutego 2015 przez M@T! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek415 Zgłoś #8 Napisano 21 Lutego 2015 nie potrzeba kanału ale musisz zdjąć pokrywę zaworów 3 śruby i pokrywę paska rozrządu i sprawdzić czy na znaki pasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #9 Napisano 21 Lutego 2015 Ok a powiedz mi kolego czy mozliwe ze ja przestawilem rozrzad podczas korekty pompy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek415 Zgłoś #10 Napisano 21 Lutego 2015 jak ruszałeś tylko pompę to nie przestawiłeś rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #11 Napisano 21 Lutego 2015 Dziekuje dobry czlowieku za ponoc jutro sorawdze rozrzad i dam znac jeszcze raz dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vaillo Zgłoś #12 Napisano 21 Lutego 2015 Witam problem w moim passacie polega na tym ze spalanie od kilku dnie na wolnych obrotach wynosi minimum 15l a powyzej 2tys obrotow okolo 40 bylem na kompie i wyskoczyl blad 65535 wszystko inne ok kable sprawdzone filtr powietrza ok prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek415 Zgłoś #13 Napisano 21 Lutego 2015 Witam problem w moim passacie polega na tym ze spalanie od kilku dnie na wolnych obrotach wynosi minimum 15l a powyzej 2tys obrotow okolo 40 bylem na kompie i wyskoczyl blad 65535 wszystko inne ok kable sprawdzone filtr powietrza ok prosze o pomoc zobacz czy wężyk podciśnienia co idzie do kompa z lewej strony w plastikowej obudowie jest. Czy nie jest spękany jeśli chodzi a passata b5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #14 Napisano 22 Lutego 2015 Kolego rozebralem pokrywe i nie ma nic tam jak ty pokazales w zdjeciach . Probowalem kluczem ruszac silbik ale slychac jak by cos byli z tlokiem ...nizej wstawiam fotki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #15 Napisano 22 Lutego 2015 Tu masz opis jak się wymienia pasek rozrządu i tam jest opis jak ustawić na znaki: http://forum.vw-passat.pl/threads/60801-Wymiana-paska-rozrz%C4%85du-w-dieslu Wyjąć gumowy korek z górnej części skrzyni biegów i wkrętakiem przekręcić koło tak, aby ukazał się znak GMP (kreska i litery OT) "wycelowane" w wypust w nadlewie otworu. W tej samej chwili wycięcie wałka rozrządu ma być idealnie równoległe do płaszczyzny głowicy, a w pompie wtryskowej mały otwór pokrywa się z otworem we wsporniku pompy. Kiedy wszystkie znaki pokrywają się, oznacza to że rozrząd jest dobrze ustawiony. Praktycznie lepiej kręcić wałem na kole pasowym dużym kluczem z przedłużką. Jak na moje oko to puścił Ci klin na kole pasowym. Tez tak miałem. Najpierw przestawił się kąt wtrysku. przestawiłem pompę aby był dobry kąt, jeździł jakiś czas i nagle zaczął gorzej palić. W końcu rano nie odpalił. Wymiana koła pasowego i śruby centralnie pomogła na około 7000km i znowu to samo. Wtedy wymieniłem koło, śrubę i sfrezowałem czoło wału. Od tamtej pory 15000km i spokój. Niestety frez musiałem kupić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #16 Napisano 22 Lutego 2015 Dziekuje za odpisanie ale powiedz mi czego sa te uderzenia w silniku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #17 Napisano 22 Lutego 2015 Jedyne co mi przychodzi do głowy to uderzanie tłoka o zawór. Da się wał obrócić kluczem, czy coś go blokuje? Kiedy zaczęły się stuki? W czasie jazdy czy teraz dopiero przy próbie odpalenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #18 Napisano 22 Lutego 2015 Kluczem jak vralen to go blokuje i slychac stukot . Stuki zaczely sie podczas jazdyy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #19 Napisano 22 Lutego 2015 Rozbieraj rozrząd, zdejmij koło pasowe rozrządu (to małe na samym dole) i zobacz jak klin wygląda. 1Z już chyba miały klin nowego typu który ciężko ściąć w całości, więc jest opcja, że silnik da się uratować małymi kosztami. No chyba, że to coś innego np. urwany grzybek zaworu ale to raczej silnik od razu gaśnie i efekty widać na zewnątrz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #20 Napisano 22 Lutego 2015 Bo myslalem ze to moja wina jak ustawialem pompe ale rozrzadu nawet nie dotykalem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach