Skocz do zawartości
M@T!

Metaliczne stuki w silniku Pomocy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy , 2 miesiące temu kupiłem passata b4 z 94 roku 90 koni silnik 1Z . Kupiłem go na wyjazd zza granicę aby był do pracy . Po zakupie mechanik wymienił mi pasek rozrządu oleje itd.. Wszystko było ok przejechałem 1200 kilometrów . Rano wstaje nie chce odpalić , jak odpalił to bardzo ciężko . Podpiąłem vcdsa błąd przekaźnika świec żarowych . Wymieniłem przekaźnik i świece , dalej to samo . Doczytałem na forum żeby sprawdzić dawkowanie paliwa ... Sprawdziłem vcdsem i było 255 grubo ponad normę . Przestawiłem według instrukcji pokazywało 50-55 i odpala od kopa super wszystko . Po przejechaniu 100 kilometrów zaczął głośno stukać metaliczny stukot w silniku i nie odpala . Teraz pytanie koledzy czy to wina przez moją korekte pompy ? Co to może być ? Proszę was o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj odpalić na plaka lub przestaw pompę możliwe że pompa się sypie i nie pójdzie ustawić kąta wtrysku dlatego może klepać i nie odpalać lub mechanik z***** robotę zobacz czy pasek jest dobrze napięty na napinaczu są 2 kreski powinny w miarę równo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odp jutro przestawie pompę bo aku padło a co będzie jak będzie dalej się tuklo ? Pasek dobrze napięty ..... I jak by mechanik coś skopal to bym przejechał tak duży dystans ?

Edytowane przez M@T!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe też że klin na dolnym kole rozrządu ścięło musiał byś sprawdzić rozrząd czy jest na znaki dlatego też przestawiło zapłon na 255. Po ustawieniu zapłonu dużo zrobiłeś km ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

+/- 50 kilometrów . Okroony dzwiek jest podczas odpalania . Boje sie ze ja cos popsułem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to lepiej sprawdź rozrząd na znaki bo coś mi się wydaje że masz przestawiony lub pompa się skończyła

http://images41.fotosik.pl/295/14f9315bce4c2373.jpg

http://obrazki.elektroda.net/36_1217285208.jpg

 

masz fotki gdzie znaków szukać jak co lub odstaw auto do mechanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak rozrzad przestawiony to moglem ja przestawic podczas korekty pompy ? Trzeba mieć kanał żeby sprawdzić ten rozrząd ?

Edytowane przez M@T!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie potrzeba kanału ale musisz zdjąć pokrywę zaworów 3 śruby i pokrywę paska rozrządu i sprawdzić czy na znaki pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok a powiedz mi kolego czy mozliwe ze ja przestawilem rozrzad podczas korekty pompy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ruszałeś tylko pompę to nie przestawiłeś rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje dobry czlowieku za ponoc jutro sorawdze rozrzad i dam znac jeszcze raz dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam problem w moim passacie polega na tym ze spalanie od kilku dnie na wolnych obrotach wynosi minimum 15l a powyzej 2tys obrotow okolo 40 bylem na kompie i wyskoczyl blad 65535 wszystko inne ok kable sprawdzone filtr powietrza ok prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam problem w moim passacie polega na tym ze spalanie od kilku dnie na wolnych obrotach wynosi minimum 15l a powyzej 2tys obrotow okolo 40 bylem na kompie i wyskoczyl blad 65535 wszystko inne ok kable sprawdzone filtr powietrza ok prosze o pomoc

 

zobacz czy wężyk podciśnienia co idzie do kompa z lewej strony w plastikowej obudowie jest. Czy nie jest spękany jeśli chodzi a passata b5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego rozebralem pokrywe i nie ma nic tam jak ty pokazales w zdjeciach . Probowalem kluczem ruszac silbik ale slychac jak by cos byli z tlokiem ...nizej wstawiam fotki

 

2f04c106203f8e0ee4a6cbe6f79938b9.jpg

7e6cc44c5b27f44c48987a5d4d33d0bb.jpg

910f642e72fde8af80a208bbed9db529.jpg

0f8882c5a0ed1fdc04cf87438ddf9312.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz opis jak się wymienia pasek rozrządu i tam jest opis jak ustawić na znaki:

http://forum.vw-passat.pl/threads/60801-Wymiana-paska-rozrz%C4%85du-w-dieslu

 

Wyjąć gumowy korek z górnej części skrzyni biegów i wkrętakiem przekręcić koło tak, aby ukazał się znak GMP (kreska i litery OT) "wycelowane" w wypust w nadlewie otworu. W tej samej chwili wycięcie wałka rozrządu ma być idealnie równoległe do płaszczyzny głowicy, a w pompie wtryskowej mały otwór pokrywa się z otworem we wsporniku pompy.

Kiedy wszystkie znaki pokrywają się, oznacza to że rozrząd jest dobrze ustawiony.

 

Praktycznie lepiej kręcić wałem na kole pasowym dużym kluczem z przedłużką.

 

Jak na moje oko to puścił Ci klin na kole pasowym.

Tez tak miałem. Najpierw przestawił się kąt wtrysku. przestawiłem pompę aby był dobry kąt, jeździł jakiś czas i nagle zaczął gorzej palić. W końcu rano nie odpalił.

Wymiana koła pasowego i śruby centralnie pomogła na około 7000km i znowu to samo.

Wtedy wymieniłem koło, śrubę i sfrezowałem czoło wału. Od tamtej pory 15000km i spokój.

Niestety frez musiałem kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpisanie ale powiedz mi czego sa te uderzenia w silniku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi przychodzi do głowy to uderzanie tłoka o zawór.

Da się wał obrócić kluczem, czy coś go blokuje?

Kiedy zaczęły się stuki? W czasie jazdy czy teraz dopiero przy próbie odpalenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kluczem jak vralen to go blokuje i slychac stukot . Stuki zaczely sie podczas jazdyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozbieraj rozrząd, zdejmij koło pasowe rozrządu (to małe na samym dole) i zobacz jak klin wygląda.

1Z już chyba miały klin nowego typu który ciężko ściąć w całości, więc jest opcja, że silnik da się uratować małymi kosztami.

 

No chyba, że to coś innego np. urwany grzybek zaworu ale to raczej silnik od razu gaśnie i efekty widać na zewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo myslalem ze to moja wina jak ustawialem pompe ale rozrzadu nawet nie dotykalem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności