Skocz do zawartości
mateo2558

Prosze o analize, logow i bledow. 1.9TDI afn, passat b5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio borykam sie z problemem utraty mocy, przeładowanie turbo, tryb awaryjny.

-turbo wyczyszczone,

-n75 wyczyszczony,

-przewody podcisnienia sprawdzone,

 

Dodam, ze auto pali ok 5l, odpala zimne czy cieple jak powinno, wspominam o tym bo juz mi zwracano uwage na temp paliwa i chlodziwa, ze sa za niskie, a zwlaszcza paliwa.

Widocznie poprzedniu wlasciciel wymusil tak wieksza dawke albo czujniki poszly.

Auto z takimi odczytami temp jezdzi u mnie od ok 6mies, a problemy zaczely sie ok tydzien temu.

 

Passat b5, 1.9TDI afn/110km, 97r.

 

Błędy:

3 Faults Found:

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

28-00 - Short to Plus

00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)

30-00 - Open or Short to Plus

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

 

 

logi statyczne,

Basic Settings - 04

http://vaglog.pl/log_204379.html

http://vaglog.pl/log_204378.html

http://vaglog.pl/log_204377.html

 

Meas. Blocks - 08

http://vaglog.pl/log_204382.html

http://vaglog.pl/log_204383.html

http://vaglog.pl/log_204384.html

http://vaglog.pl/log_204385.html

http://vaglog.pl/log_204386.html

http://vaglog.pl/log_204387.html

http://vaglog.pl/log_204388.html

http://vaglog.pl/log_204389.html

http://vaglog.pl/log_204381.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR zaślepiony lub niesprawny gr 3 statyczny

Gr 4 nie wiem dwa logi statyczne i każdy inny

Czujnik tem paliwa walnięty -8,1 st C 00539

Czujnik temp cieczy również 70 st, albo wóz niezagrzany

Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym 00519

00575 - Intake Manifold Pressure zwykle to problemy z N 75 ale może być powiązany z 00519

 

Dynamiczne logi do oceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR, tak mam zaślepiony blaszka na łączeniu,

gr4 nie wiem czemu ale faktycznie strasznie się różnią, jutro sprawdzę jeszcze raz,

paliwa albo walnięty albo mi powiedzieli ze może być jakoś wymuszone żeby on tak widział,

temp cieczy na desce miałem 90st,

G71, podmieniałem z audi a4afn i to samo, i podobno te czujniki się nie psuja,

N75 czyściłem ale może słabo albo po prostu do wymiany, tez spróbuje podmienić albo wstawić nowy na probe.

 

dynamicznych niestety nie dam rade póki co bo mam rozwalona baterie w lapku i tylko pod ładowarka ;/(chyba ze jakąś samochodowa ogarnę).

 

Temp cieczy i paliwa się nie martwię, bo samochód elegancko odpala, i mało pali, nawiew tez mam dobry ciepły, gorzej z tym trybem awaryjnym;/

 

Dodam ze jakieś 4dni temu mi zgasł i nie dało się odpalić, dopiero po wymianie filtra paliwa, plak w dolot żeby szybciej odpowietrzyć i działa, bo wcześniej szarpał jak by się coś przypchało.

Jak robiliśmy test dynamiczny u kuzyna to mówił ze straszne skoki doładowania +200, -400znowu +200.

 

Tak wiec co tu jeszcze sprawdzić? Obawiam się ze może czujnik w komputerze ten co idzie do niego rurka podciśnieniowa poszedł?;/

Edytowane przez mateo2558

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozkręć obudowe kompa. Tam idzie wężyk podciśnienia. (w starszych modelach), nie wiem jak u ciebie. Zobacz czy nie pękł i czy nie ma tam basenu oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozkręć obudowe kompa. Tam idzie wężyk podciśnienia. (w starszych modelach), nie wiem jak u ciebie. Zobacz czy nie pękł i czy nie ma tam basenu oleju.

 

sprawdziłem, jest suchutko, ani plamki/grama oleju, ta rurka zaczynała się przecierać w komorze silnika ale jak podmieniałem g71 (z audi w którym właśnie się też przetarła i nie wiadomo było co gdzie jak) od razu u siebie sprawdziłem, i skróciłem ta plastikowa i dałem dłuższy gumowy.

 

Zostaje mi sprawdzić nowy N75, bo może mój już nie do uratowania.

Bo po czyszczeniu dwa dni było ok,[(nie sprawdzałem vmax ale do 150jechal, no i do czerwonego na pierwszych biegach), ale po wymiane filtra paliwa tez było ok z 2 dni;/] tzn ładnie przyśpieszał i się nie zacinał na wysokich obr, a teraz jedzie tak na 70%, i przy ok 115km/h odcinka, tryb awaryjny.

 

Gaszę odpalam, cisnę dalej, w Audi A3 1.9TDI 90km takie same objawy miał N75, i też walczyłem z przewodami itp itp, a po wymianie zaworku wszystko wróciło do normy,(szkoda ze wtedy nie sprawdziłem w necie ze można próbować wyczyścić, i wydałem 170zl;/)

Edytowane przez mateo2558

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmien go z N 18 od EGR. Są takie same.

Moze zmienną geometrie masz zasyfioną i łapie notlauf (tryb awaryjny).

Daj gr 3/8/11 dynamiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś opis na forum jak to zrobić? (biorę się za szukanie, ale najpierw odp)

Turbo wyczyszczone, bo była to diagnoza nr1, po wyczyszczeniu i pomachaniu nią w rekach słychać było jak wszystko ładnie grzechocze.

Dynamiczne dopiero w week, bo muszę jechać do kuzyna na kompa.(mój laptop niestety tylko pod kablem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Demontujesz N 18 od EGR i zamieniasz go miejscami z N 75. Czyli ten tu a ten tu.

N 18 masz metalowy czy plaskitowy czarny. Jak nie umiesz go znaleźć to leć po wężyku z podciśnienia i zaprowadzi cię do niego.

Jakbyś miał kompa to BS 11 pokazałby sprawność N 75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tzn nie jestem pewien ale chyba plastikowy tylko ze czarny, tylko chodzi mi o podłączenie czy podłączać je po prostu analogicznie?

Bo jeżeli mam metalowy to lipa, bo chyba metalowy jest od ciśnienia a nie od pod ciśnienia? Tzn widywałem metalowe zawsze w samochodach ze zwykłą turbina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz normalny. Analogicznie podłącz. To są te same zaworki tylko kolor główki się rożni. Nie pomieszaj podcisnień.

Jak nie jesteś pewien to 3 markery do ręki i znaki wężyk- wyjscie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze pytanie, czy mogę po wyjęciu n18 zostawić puste czy wstawiać n75? żeby komputer nie wariował? A może wystarczy że n75 po prostu podłączę kostką i tyle, komp będzie sterował EGR i będzie zadowolony, bo nie ma więcej żadnego czujnika żeby z czytać czy EGR działa czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w czym widzisz problem? Zamień miejscami,albo jedź do mechanika niech ci zamieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamienione, i niestety, 1 do ok 3tys, 2 do ok 3tys, 3 i pach tryb awaryjny.

Już mi ręce opadają, co tu jeszcze sprawdzić? Musze popytać czy ktoś u mnie ma komputer żeby podmienić, może mimo ze nie mam oleju w kompie to i tak "mapsensor"(chyba tak się to nazywa) jest uszkodzony;/

 

Jeszcze czy może być coś nie tak przez kata? Mam ponad 400tys przebiegu, ale auto kupiłem z rok temu i nie mam pojęcia czy on tam jest.?

Edytowane przez mateo2558

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DO ZAMKNIECIA,

Nie wiem jakim cudem ale mialem zle podlaczone przewody pod n75. Moglem pomylic przy wymianie filtra, przewodow jak wzielem n75 do domu na czyszczenie, ale przeciez problemy zaczely sie wczesniej.

Widocznie filtr paliwa psuł preszte, a jak wzielem sie za reszte to i ją popsulem, nie wiem. Nie mam pojecia co i jak, ale trafilo mi sie akurat zeby sprawdzic w innym pasacie 110km i okazalo sie ze zle podlaczone.

Problem rozwiazany, mam nadzieje ze na dlugo.

 

Dzieki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciezko bylo od razu sprawdzic bs 11 jak sztanga pracuje od gruszki [emoji14]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak. Jak się chce grzebać samemu to trzeba to robić z rozwagą. Jak coś rozłączasz to trzeba to potem dobrze podłaczyć. Pozaznaczać, zajrzeć w net na jakiś schemat i zweryfikować co może być nie tak.

A na forum- pełny zestaw logów do oceny. Wróżenie po jednym dwóch logach to strzelanie w ciemno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ciegle nie mam pojecia jak to mozliwe, tzn bylo ok i zaczal sie zacinac wpadac w tryb awaryjny, no to szukanie,

 

turbina bez zmian,

wezyki bez zmian,

n75 bez zmian,

 

spojrzenie pod maske innego 1,9 pach odwrotnie przewody,

 

i takie cooo? jak, kiedy, dlaczego, przeciez odlaczalem po jednym zeby pozniej podlaczyc dobrze, robilem zdj,

a same sie przeciez nie zmienily,

i taka pustka w glowie wtf.

 

Ale naszczescie sie udalo zdiagnozowac,

 

Dzieki za wszystkie odp, ktos bedzie szukal czegos podobnego to napewno mu sie przyda.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może poprzednik namieszał albo mechanik jakiś (u nich wszystko możliwe), a później wychodza szopki i szukaj co jest nie tak.

Jak się poprawiło to powinno być OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności