Skocz do zawartości
kamilnumero10

Wielka prośba o analizę logów a4 b7 1.9 tdi brb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu zmagam się z głośniejszą pracą silnika w a4 b7 1.9tdi brb. Podejrzewam że występuje pewna nieszczelność w okolicy egr, po wymianie uszczelek od egr aż do kolektora wydechowego problem nadal pozostał. Możliwe że jest inny winowajca, pytanie jaki? Nieprzyjemny basisty dzwięk utrzymuje się zarówno przy przyśpieszaniu, jak i przy hamowaniu silnikiem.

Logi statyczne:

http://vaglog.pl/log_203794.html

http://vaglog.pl/log_203793.html

Logi dynamiczne:

http://vaglog.pl/log_203795.html

http://vaglog.pl/log_203797.html

Film z pracy silnika:

Wszelka pomoc jest nie do opisania. Pozdrawiam. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tak, przebieg tego auta oceniam na ok 350tys. moze wiecej. , pompki sa srednie bip wysoki. I na 100% jest wyraty walek dlatego tlucze w dolot, robilem nie tak dawno AWX z tym problemem i BKE 115KM własnie w B7 , poszukaj wlka+ paniewki do kpl , a zobaczysz ze bedzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może z tą wymianą walka by się wstrzymać narazie ( nie neguje). Bipy na wszystkich garach mocno w - idą.

W starszych klekotach zwykle byl to problem w zasilaniu paliwem, brak styku na konektorkach, ale tu kolega nie pisze że takowy u niego występuje.

Spróbowałbym sprawdzić regulację pompek na początek i wizualnie przyjrzał się wałkowi rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj poszła górna pokrywa do góry. Trochę zaskoczył mnie wszędobylski brud i w sumie nie wiem co z tym teraz zrobić...jednak jest coś jeszcze wartego uwagi. Na dwóch wałkach wałkach z zewnątrz nie ma broków, natomiast środkowy wylazł i znajduje się w połowie jak na zdjęciu. Pytanie co z tym teraz zrobić, odkręcić wałki i wkleić/zaspawać/nagwintować podobny bolec który ma zapewnić szczelność? Odnośnie śrub to wydaje mi się że koniecznością będzie zastosowanie nowych które są wkręcane na klej z jakim Nm? Wiem że to są pytania laika...ale co zrobić. Poniżej zamieszczam zdjęcia wałków na których z zewnątrz nie zauważyłem nic niepokojącego.

http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215605.jpg

http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215635.jpg

http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215721.jpg

http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215748.jpg

http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215826.jpg

http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215922.jpg

http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215948.jpg

Pozdrawiam

Edytowane przez kamilnumero10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co tam za olej lany był/jest.

U mnie wszystko lśni od zawsze Castrol Edge 5W 40.

Widać wżery na rolkach. Krzywki nie wiem jak bardzo wytarte bo nie widze koncówek.

Tu problem ze smarowaniem występuje. No i ten nagar, nawet na spężynach pompek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten samochód od kilku miesięcy i już takie niespodzianki, jest jakiś sposób na usunięcie tego nagaru czy lepiej tego nie ruszać? Jutro postaram się zrobić dokładniejsze zdjęcia każdej z krzywek i rolek, dodatkowo obrócę wałkiem żeby sprawdzić wszystkie szklanki. Myślę że po brokach sprawa się rozwiąże chociaż ten nagar nie daje mi spokoju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Broki powinny być 4. Ich wypadanie zdarza sie często i następuje problem ze smarowaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To auto ma chyba problemy ze smarowaniem, wezcie sciagcie miske i zobacznie czy smok jest .ok! Jeszcze 1 zeczy odnosnie tego bucznienia zamomialem, wez zobacz w dolocie z filtra do grila czy ma tlumik szmerow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod kopułą wygląda jak w Polonezie jeżdżącym na Selektorze.

Albo ktos tam lał co miał pod ręką,albo wymieniał oliwe co 50 tyś. Oleje obecne na rynku nie zostawiają takiego koksu.

Tam od góry do dołu na bank wygląda tak samo.

Rolka od dźwigienki pompki wytarta z braku broków na ośkach , ale też nie wiadomo ile tej oliwy tam idzie na górę wogóle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Broki zaspawane, szklanki wszystkie chodzą, wałek bez wyraźnych rys. Dodatkowo pompki były rozregulowane, po tym wszystkim polepszyła się kultura pracy silnika, klekocze jak na diesla przystało ;). Co do osadu wewnątrz, nie wiem jak to usunąć :/. Może lepiej to zostawić i nie stosować płukanek żeby się nie rozszczelnił staruszek? Na biegu jałowym pracuje prawidłowo, trochę buczy na wyższych obrotach, możliwe że ten typ tak już ma. Nie wiem za bardzo jak ma wyglądać ten tłumik szmerów i w którym miejscu by sie znajdował, pod maską są dwie puste rury dolotowe wchodzące do obudowy filtra powietrza i nic więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te wewnętrzne na środku też zaspawałeś? Demontowałeś ośki czy ryzykownie spawałeś jak leci?

Zostaw ten osad, bo co z nim zrobisz. Skrobał, mył to będziesz. Zadnych płukanek nie rób.

Pisałem dekiel w góre i szacowanie stanu,oraz regulacja. Wymiana wałka to ostateczność.

Przy wymianie oleju jak pisał kolega spawacz, odkręć miske i wyczyść, oraz sito pompy.

Jaki olej tam lejesz?

Nie baw się w Long Life, od tego robi się taki ambaras.

Dobry olej co 15 tyś i jest gitara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, demontowałem ośki i później regulowałem pompowtryski. Nie wiem jaki wcześniej olej był używany i szczerze nie wiem jaki tym razem zastosować. Mam ten samochód od kilku miesięcy i powoli dochodzę z nim do ładu. Dzisiaj lub jutro wymienie olej i wyczyszczę misę, myślisz że castrol edge 5w30 będzie odpowiedni czy może lepiej nie ryzykować i wlać półsyntetyk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PD do konca swoich dni ma jeździć na oleju z normą 505.01 (pompowtrysk)

5W30 stosuje się do wymian long life.

Ja jeżdze na castolu Edge 5W40- syntetyk. Szkop na nim jeździł, poporzedni właściciel również, ja również od 4 lat.

Jest duży wybor dobrych oleji na rynku. Nie wiem na czy jeździł twój klekot, moze ktoś tam lał jakis minerał albo cóś.

Nie ma zawieszki jakiejś?

 

Btw.

Kiedy rozrząd robiony? Sądząc po stanie zaszlamienia pod deklem, wlaściciel mógł zapomnieć o rozrządzie.

 

Regulacja pompek na ile stopni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd również robiłem sam kilka miesięcy temu, zaraz po kupnie samochodu. Dzisiaj poszperałem pod maską i znalazłem "castrol edge 5w30" syntetyk, kupiłem taki sam. Niby dobra oliwa a taki syf zostawiła.

 

Pompki wkręciłem na maksa gdy były w martwym położeniu i wykręciłem o 180 stopni. Na początku się zdziwiłem gdy musiałem wykonać prawie 3 obroty żeby je wkręcić, widocznie tam też nikt nie zaglądał.

 

Trochę mnie niepokoi sprawa wysokiego spalania, w mieście przy spokojnej jeździe mniej jak 7.5l nie udało mi się uzyskać, trasa min 6.5 przy zamulaniu. Może ma to jakiś związek z mocno ujemnymi bipami a także z tym że na zimnym silniku minimalnie kopci na kolor biały, coś jakby para wodna ale jednak cięższe. Gdy się rozgrzeje to przestaje, obecnie zmieniłem kąt synchronizacji z 0 na -2 i zobaczę czy spali mniej. Dziwne że gdy ustawiłem ten kąt na wartość +3 to pokazywało spalanie chwilowe wynoszące 1.4l/h, natomiast przy skrajnym -4.4 zaledwie 0.6l/h. Obecnie jest -2 i na postoju bierze 0.8l/h. Wszyscy piszą że przy wartościach + pali mało, natomiast przy - dużo, tutaj odwrotnie.

 

Może pompki leją albo winna jest tandem pompa? Jak to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz lać 5W30 ale nie przeciągaj na long. 15 tyś i wymiana. Troche nie pasi to, bo oglądałem kilka motorów jeżdzących na tej oliwie i zawsze czyściutko. Sam użytkuje i polecam wszystkim. Dobry stosunek ceny do jakości.

180 st- zrobiłeś OK

Minusowe Bipy były wcześniej przy rozregulowanych pompach(normalne). Zrób teraz i wrzuć.

Spalania o ktorych piszesz są z kiedyś. Zalej wóz pod korek pojeździj,zalej i policz.

Na temat dymu nie wypowiem się bo go nie widze.

Synchro na 0 jest optymalne lub lekko +-

Chwilowe spalanie nijak się przekłada na ogólne.

U mnie na 0 = 1l/h

Synchro w - żwawszy z dołu, ale głośniejszy

Pojezdzij ,potestuj co ci pasuje w ustawieniach i już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już po wstępnych pomiarach, przy ustawieniu -2 spalanie w mieście 8l, przestawiłem na +2 i wyszło coś między 6-7l. Całkiem spoko, sprawdziłem vagiem i bipy nadal ujemne, średnio -50 (min = -40, maks = -60). Zauważyłem również że jest basisty dzwięk na wyższych obrotach, obstawiam wydech lub egr. Jutro zaślepię kolektor wydechowy w miejscu połączenia do egr i wykluczę jedną z poszlak, nie mam pojęcia jak sprawdzić czy wina nie leży po stronie DPFa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem spalanie na wolnych nie przekłada się wogole na ogolne- testowałem.

7/100 w mieście to dobry wynik. Na 5 bym nie liczył.

Nie występują jakieś szarpania na wyższych obrotach? Często nawet bardzo zasyfiony filtr paliwa daje bipy mocno w - Słabe zasilanie paliwem.

W tym modelu jak zaślepisz EGR to kontrolka ci się zapali na desce (emisja spalin). Zaślepka+ wyłaczenie u tunera.

DPF również u Tunera. jeżeli zapchany to również na desce kontrolka cie o tym poinformuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa nowy, może tandem pompa już nie ta? Da się ją sprawdzić tylko za pomocą wpięcia manometru? Czasem gdy jadę występuje delikatne szarpnięcie trwające pół sekundy, tylko na niskich obrotach przy dodaniu gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamulce jak? Pedał twardy/miękki?

Idzie wakuometrem zmierzyć podciśnienie na Vacum oraz ciśnienie paliwa. Vacum to 2 w jednym (podciśnienie i zasilanie pompek w paliwo)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze pomiary przedstawiają się następująco: na wolnych obrotach podciśnienie wynosi około -0,76 bara, przy wciśnięciu pedału gazu wartość maleje po czym wraca powoli do -0,76. Co jeszcze może być przyczyną niskich bipów? Rano na zimnym silniku wydobywa się jasny dym z rury wydechowej, po zagrzaniu znika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności