Skocz do zawartości

kamilnumero10

  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O kamilnumero10

  • Urodziny 20.02.1992

Informacje osobiste

  • Imię
    kamil
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    będzin

Samochód

  • Silnik
    B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
  • Rok produkcji
    2000
  1. Witam, pacjent: -audi a4 b7 1.9 tdi brb. objawy: -muł do 2100obr/min (główny problem) -szarpanie przy przyśpieszaniu na zimnym przez pierwsze kilkaset metrów. Zostało wykonane do tej pory: -sprawdzona turbina pod kątem zapieczenia łopatek, jest ok. -nowy filtr paliwa -sprawdzenie pompy vacum. Logi statyczne: http://vaglog.pl/log_203794.html http://vaglog.pl/log_203793.html Logi dynamiczne: http://vaglog.pl/log_203795.html http://vaglog.pl/log_203797.html Pozdrawiam.
  2. Dzisiejsze pomiary przedstawiają się następująco: na wolnych obrotach podciśnienie wynosi około -0,76 bara, przy wciśnięciu pedału gazu wartość maleje po czym wraca powoli do -0,76. Co jeszcze może być przyczyną niskich bipów? Rano na zimnym silniku wydobywa się jasny dym z rury wydechowej, po zagrzaniu znika.
  3. Filtr paliwa nowy, może tandem pompa już nie ta? Da się ją sprawdzić tylko za pomocą wpięcia manometru? Czasem gdy jadę występuje delikatne szarpnięcie trwające pół sekundy, tylko na niskich obrotach przy dodaniu gazu.
  4. Już po wstępnych pomiarach, przy ustawieniu -2 spalanie w mieście 8l, przestawiłem na +2 i wyszło coś między 6-7l. Całkiem spoko, sprawdziłem vagiem i bipy nadal ujemne, średnio -50 (min = -40, maks = -60). Zauważyłem również że jest basisty dzwięk na wyższych obrotach, obstawiam wydech lub egr. Jutro zaślepię kolektor wydechowy w miejscu połączenia do egr i wykluczę jedną z poszlak, nie mam pojęcia jak sprawdzić czy wina nie leży po stronie DPFa.
  5. Rozrząd również robiłem sam kilka miesięcy temu, zaraz po kupnie samochodu. Dzisiaj poszperałem pod maską i znalazłem "castrol edge 5w30" syntetyk, kupiłem taki sam. Niby dobra oliwa a taki syf zostawiła. Pompki wkręciłem na maksa gdy były w martwym położeniu i wykręciłem o 180 stopni. Na początku się zdziwiłem gdy musiałem wykonać prawie 3 obroty żeby je wkręcić, widocznie tam też nikt nie zaglądał. Trochę mnie niepokoi sprawa wysokiego spalania, w mieście przy spokojnej jeździe mniej jak 7.5l nie udało mi się uzyskać, trasa min 6.5 przy zamulaniu. Może ma to jakiś związek z mocno ujemnymi bipami a także z tym że na zimnym silniku minimalnie kopci na kolor biały, coś jakby para wodna ale jednak cięższe. Gdy się rozgrzeje to przestaje, obecnie zmieniłem kąt synchronizacji z 0 na -2 i zobaczę czy spali mniej. Dziwne że gdy ustawiłem ten kąt na wartość +3 to pokazywało spalanie chwilowe wynoszące 1.4l/h, natomiast przy skrajnym -4.4 zaledwie 0.6l/h. Obecnie jest -2 i na postoju bierze 0.8l/h. Wszyscy piszą że przy wartościach + pali mało, natomiast przy - dużo, tutaj odwrotnie. Może pompki leją albo winna jest tandem pompa? Jak to sprawdzić?
  6. Tak, demontowałem ośki i później regulowałem pompowtryski. Nie wiem jaki wcześniej olej był używany i szczerze nie wiem jaki tym razem zastosować. Mam ten samochód od kilku miesięcy i powoli dochodzę z nim do ładu. Dzisiaj lub jutro wymienie olej i wyczyszczę misę, myślisz że castrol edge 5w30 będzie odpowiedni czy może lepiej nie ryzykować i wlać półsyntetyk?
  7. Broki zaspawane, szklanki wszystkie chodzą, wałek bez wyraźnych rys. Dodatkowo pompki były rozregulowane, po tym wszystkim polepszyła się kultura pracy silnika, klekocze jak na diesla przystało . Co do osadu wewnątrz, nie wiem jak to usunąć . Może lepiej to zostawić i nie stosować płukanek żeby się nie rozszczelnił staruszek? Na biegu jałowym pracuje prawidłowo, trochę buczy na wyższych obrotach, możliwe że ten typ tak już ma. Nie wiem za bardzo jak ma wyglądać ten tłumik szmerów i w którym miejscu by sie znajdował, pod maską są dwie puste rury dolotowe wchodzące do obudowy filtra powietrza i nic więcej.
  8. Mam ten samochód od kilku miesięcy i już takie niespodzianki, jest jakiś sposób na usunięcie tego nagaru czy lepiej tego nie ruszać? Jutro postaram się zrobić dokładniejsze zdjęcia każdej z krzywek i rolek, dodatkowo obrócę wałkiem żeby sprawdzić wszystkie szklanki. Myślę że po brokach sprawa się rozwiąże chociaż ten nagar nie daje mi spokoju...
  9. Witam, dzisiaj poszła górna pokrywa do góry. Trochę zaskoczył mnie wszędobylski brud i w sumie nie wiem co z tym teraz zrobić...jednak jest coś jeszcze wartego uwagi. Na dwóch wałkach wałkach z zewnątrz nie ma broków, natomiast środkowy wylazł i znajduje się w połowie jak na zdjęciu. Pytanie co z tym teraz zrobić, odkręcić wałki i wkleić/zaspawać/nagwintować podobny bolec który ma zapewnić szczelność? Odnośnie śrub to wydaje mi się że koniecznością będzie zastosowanie nowych które są wkręcane na klej z jakim Nm? Wiem że to są pytania laika...ale co zrobić. Poniżej zamieszczam zdjęcia wałków na których z zewnątrz nie zauważyłem nic niepokojącego. http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215605.jpg http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215635.jpg http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215721.jpg http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215748.jpg http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215826.jpg http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215922.jpg http://wrzucaj.net/images/2015/02/16/20150216215948.jpg Pozdrawiam
  10. Witam, od pewnego czasu zmagam się z głośniejszą pracą silnika w a4 b7 1.9tdi brb. Podejrzewam że występuje pewna nieszczelność w okolicy egr, po wymianie uszczelek od egr aż do kolektora wydechowego problem nadal pozostał. Możliwe że jest inny winowajca, pytanie jaki? Nieprzyjemny basisty dzwięk utrzymuje się zarówno przy przyśpieszaniu, jak i przy hamowaniu silnikiem. Logi statyczne: http://vaglog.pl/log_203794.html http://vaglog.pl/log_203793.html Logi dynamiczne: http://vaglog.pl/log_203795.html http://vaglog.pl/log_203797.html Film z pracy silnika: Wszelka pomoc jest nie do opisania. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności