Skocz do zawartości
HPQ

AJM B5 - ciezki rozruch, slaby do 2000 rpm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Samochod 3 miesiace po wymianie uszczelki pod glowica (planowana, wymienione uszczelniacze, prowadnice, gumki na pompkach) zaczal dziwnie sie zachowywac.

 

Jak postoi noc przodem do gory to trzeba krecic go ze 20 sekund. Jak stoi przodem do dolu lub na plaskiej powiechni odpala praktycznie od razu. Po odpaleniu jest biala chmura i tak to trwa poki w zimowej aurze samochod sie dobrze nie nagrzeje - leci wiecej bialego dymu niz normalnie.

 

EGR zaslepiony, synchronizacja walkow ustawiona na 0.0 do -0.06 - wiec prawie idealna.

 

prosze spogladnijcie na zalaczniki.

 

LOG-01-004-003-0112.xlsx

 

 

http://vaglog.pl/log_203179.html

Log-DW980SJ-225620km.txt

Log-DW980SJ.txt

Edytowane przez HPQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzucone na VAGlog

 

http://vaglog.pl/log_203179.html

 

cofajace sie paliwo - gdzie najczesciej pojawiaja sie nieszczelnosci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu jest OK.

Problemy z rozruchem to przynajmniej z 10 przyczyn może być.

1) daj logi pompek 13/18/23 najlepiej przy rozruchu. Włącz log i kręć i po zapaleniu dalej nich loguje chwile (ze 2 minuty)

2)Te same logi na gorącym zrób. Ocenimy co tam pan majster od pompek nawyrabiał ciekawego.

3) Pompe w baku słychać? Rano przed rozruchem (zasiorbanie,zassanie)

4) wacum pompa sprawna szczelna? Ciśnienie mozna zmierzyć. Vacum to dwa w jednym (podciśnienie i pompa paliwa)

5) Postaw go na noc przodem w dół (np tył na krawęzniku,trawniku itp)

6) Zaworek zwrotny na powrocie doraźnie pomaga lub zaciśniecie przed nocą przewodu powrotnego (opaską zaciskową)

7) Nie fachowy montaż pompek daje podobne objawy.

 

Jak masz jakieś pojęcie o mechanice to sprawdzisz co nie co samemu. Jak nie to możemy pisać w nieskończoność.

Zapozyczone z forum Golfa:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=516874&sid=0de78f37b7b0a28450c4f6ffca87bf82&start=14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3) Pompe w baku słychać? Rano przed rozruchem (zasiorbanie,zassanie)

AJM takiej pompy nie posiada :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AJM takiej pompy nie posiada :)

 

Mam AJM nawet taki sam rok co kolega i u mnie pompa jest. Ale słyszałem ze jedne maja a inne nie mają. Nawet naocznie to widziałem.

Zależy na jaki rynek szły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to może, bo mój 99 z pewnością nie miał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a to może, bo mój 99 z pewnością nie miał

Kiedyś ktoś był wlaśnie takim paskiem i nie miał pompy. Z niedowierzania zaglądałem do baku od góry. I niemiał :blink

Potem znów kto inny taki sam rok i miał. Znów zdziwienie.

Mój 2000 modelowo 2001 ma na bank. Czyściłem zbiornik to i pompe myłem.

Nie wiem czemu tak jest, bo przestałem w to wnikać. Coś tam czytałem że VW tak jakoś dziwnie to wrzucał. Passat,Golf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie. Dodatkowych logów nie zrobię bo już odstawiłam samochód do mechanika. Potrzebuje go na codzień dojeżdżając do pracy.

 

Co do zamieszczonych logów - wszystko jest ok? Czy coś nie do końca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to do końca taki dynamiczny log (widać tam puszczenie gazu i ponowne dodanie)

Z tego co można by tu wywnioskować to przeplywka i turbo OK 03/11

04 synchro OK.

 

Także nie daj się naciągnąć na zbędne naprawy. Choć znając życie będzie inaczej.

Na 90 % wina w cofającym się paliwie lub zapowietrzaniu układu.

Kumaty mechanik w godz znajdzie problem. Niekumaty rozkopie wszystko i powymienia wszystko metodą prób i błedów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na wstepie z mechanikiem ustalilismy 2 mozliwe przyczyny -

 

Pompy w zbiorniku nie mam - nie slysze jej - w Polo jak tylko otwieram drzwi to ja slychac.

 

- podczas wymiany uszczelki pod glowica ktos mogl niezbyt dobrze wlozyc gumki na pompkach lub je przyciac - stad powietrze w paliwie.

 

- Drugi powod to - zaworki zwrotne w pompie vacum mogly sie skonczyc (sprezynki)

 

bede wrzucal update jak tylko czegos sie dowiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O widzę kumaty mechanik.

Z tą pompą jak wcześniej VW stosował je w/g własnego uznania. Model,rok,kraj itd. Jest to jest- nie ma to nie ma.

Z gumkami na pompkach mogę sie zgodzić. Nieumiejętny montaż lub wyrobione gniazda pompek= wspomniane efekty

Zaworek zwrotny w pompie,sprężynki, wycieki,słabe ciśnienie (vacum)

Jest jeszcze zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym przy filtrze (fabryczny). Dość często jest też winny. Koszt kilka zł.

Na teraz ograniczyłbym się do tych punktów diagnozy. (Opcja tańsza).

 

Daj znać jak mu tam idzie. I co planuje w razie braku efektów zadawalających.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mechanik dzwonił i po 2 nocach odpalił auto od strzała (mimo że stał przodem do gory, pewnie dlatego, że ranek był ciepły we Wrocławiu). Podlaczyl do kompa i mówi że pierwsza pompka daje większą dawkę paliwa. 1.7. Cytuje - nie wiem czy to ma sens. Podobno stąd niebieski/biały dym z niepalącej ropy. Czemu pompka może dawać większe paliwo? To się da regulować? Trzyma się to kupy? Mogę zrobić swoje logi dodatkowo. Co doradzicie?

Edytowane przez HPQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie - po paru dniach jest gorzej

 

Jak pare dni temu grupa 13 nie pokazywala wiecej niz 0,5 do -0,5 to teraz ponizszy dzisiejszy log pokazuje juz nawet -2.5 w dawce na pierwszym cylindrze. Dymu z niespalonego paliwa na swiatlach, ze nic nie widac a ludzie na mnie trabia. Powiedzcie czy to juz na pewno smierc pompki czy mozna to regulowac czy znow zle uszczelniony wtrysk. Odpala teraz od pierwszego strzala...

 

Druga sprawa - czy mozna takim samochodem sie przejechac pare kilometrow bez ryzyka ze wydech mi sie zapali zanim dojade do mechanika?

 

 

http://vaglog.pl/log_203517.html

Edytowane przez HPQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiego koloru ten dym? Coś tu nie pasuje. Nie wiem ile by musiało być tego paliwa żeby aż tak dymił. Garnkiem by trza było lać.

A ten mechanik coś robił? Dziwne że korekcja tak gwałtownie poszła w -

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nic nie zrobił. Tylko diagnozę i kazał się przygotować na pompke. Dym jest Szary I śmierdzi jak z autobusu Ikarus MPK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomimo tego, że VAG dopuszcza korekcje (dodatnie i ujemne) w zakresie od – 3 mg/suw do + 3 mg/suw, niezależni fachowcy przyjmują, że bezpieczna granica korekcji jest o połowę mniejsza i zawiera się od – 1,5 do + 1,5 mg/suw., zaś wszystko co wykracza poza ten przedział należy starannie analizować i eliminować.

 

Duże rozbieżności mogą wskazywać na uszkodzenie pompowtryskiwacza (np przez słabe rozpylanie oleju napędowego) ale również mogą wskazywać na (będące skutkiem usterki lub naturalnego zużycia):

 

- nieszczelność (i/lub zużyte gniazdo PD w głowicy) w osadzeniu pompowtrysku

 

- utratę kompresji skutkiem różnorodnych uszkodzeń głowicy lub jej uszczelki

 

- utratę kompresji poprzez elementy układu korbowo-tłokowego, szczególnie pierścieni tłokowych

 

- uszkodzenia wałka rozrządu

 

Korekcje ujemne => pojawiają się zazwyczaj w cylindrach bardziej sprawnych, ponieważ uzyskując większą moc zasilanie paliwem jest redukowane.

 

Korekcje dodatnie => pojawiają się w cylindrach słabszych, co bywa skutkiem wcześniej wskazanych niesprawności silnika lub też pogorszonej sprawności pompowtryskiwacza (np. zacierająca się iglica rozpylacza)..

 

Warto zauważyć, że duże różnice w sprawności poszczególnych cylindrów znacząco wpływają na powstawanie i pogłębiania się drgań układu korbowo-tłokowego w relatywnie niskich częstotliwościach.

 

To bardzo niekorzystne zjawisko działa destrukcyjnie między innymi na niektóre elementy dwumasowego koła zamachowego wymiernie przyczyniając się do przyspieszonego zużycia tego kosztownego elementu.

 

W przypadkach, kiedy za podwyższonymi korekcjami nie kryją się żadne ułomności mechaniczne silnika należy zbadać i ewentualnie wyregulować lub zregenerować pompowtryski.

 

Informacje dotyczące regulacji pompowtryskiwaczy można znaleźć w tym temacie klik => 1-9-tdi-regulacja-pompowtryskiwaczy-t878.html#p13716

 

Regenerację pompowtryskiwaczy powinien przeprowadzić profesjonalny serwis posiadający doświadczenie i odpowiednie urządzenia diagnostyczne.

 

 

Trochę to dziwne bo korekcje na - to mniej paliwa. Ale duża rozbiezność to problem. Jak mechanik niekumaty to nie zrobi tu porządku.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Coś się dzieje na 1 garze. Może oring, może gniazdo wyrobione, zła regulacja pompki, żużyta krzywka na wałku. Wszysto to najpierw trzeba wykluczyć. Dziwne że tak momentalnie korekcja akurat na tej jednej się pogorszyła.

Proponuje zamienić miejscami pompkę np z 1 na 3. Zobaczymy czy przyczyna pójdzie za pompką czy zostanie na 1 garze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

 

Samochod stal u mechanika prawie w miesiace. W koncu okazalo sie ze pompowtryskiwacz sie rozlecial.

Kupiona uzywka i wklejona na pierwszy cylinder. Auto przestalo kopcic, chociaz przy robieniu logow dynamicznych powyzej 3500 dymil na bialo...

Auto drga przy przyspieszaniu od 1400 do 2300. Jest to wyczuwalne od biegu 3go do 5go. Na nizszych biegach tego nie wyczuwam.

Dodatkowo jest slaby na niskich obrotach (egr zaslepiony) ale i potem zbytnio zwawy tez nie jest. Taka sytuacja: przyspieszam na dwojce do 2300, wrzucam trojke - zegar pokazuje 1600 obrotow i nagle dol - mulasty - jakby zakrztusil sie - az do osiagniecia 2000 obrotow i powyzej widac zdecydowana roznice. Nie wiem czy to ma zwiazek ale hamulce tez za dobre nie sa, pedal powoli sie zapada, jakby przepuszczal, pompne jeszcze raz i trzyma wtedy twardo.

 

 

Prosze spogladnijcie na logi - dzieki z gory:

http://vaglog.pl/log_215645.html

http://vaglog.pl/log_215643.html

http://vaglog.pl/log_215644.html

 

zastanawiaja mnie bipy grupy 13 - jakby sie nie zmienialy podczas zmiany predkosci obrotowej.

dodatkowo inne wartosci chwilowego zuzycia paliwa pokazuje komputer na desce rodzielczej a co innego pokazuje VCDS - na desce widac 2 razy wiecej niz na laptopie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta używka to albo jest na wykończeniu albo jest źle zamontowana, masz tam korekcję ponad +2. Pompka przed montażem była testowana na stole czy wsadzona tak jak była kupiona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie byla testowana - wsadzona jak kupiona, montowana byla przez lokalnych mechanikow bez jakichs mega sprzetow - mozliwe ze wchodzi w gre zla regulacja?

 

a co do podcisnienia to jest ok? nawiazuje do slabych hamulcow i slabego przyspieszenia ponizej 2000 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności