Skocz do zawartości
luki23

Problem (chyba) przez ogrzeanie postojowe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam auto od lata i raczej wtedy do głowy mi nie przyszło żeby włączać ogrzewanie, a teraz jest problem. Zrobiło się zimno i trzeba grzać a nie grzeje tak jak trzeba. Ciepło robiło się po dodaniu gazu tak około 1200rpm. wiec podczas jazdy ok.... ale na postoju chłodno nowy rozrząd i pompa wody- to samo.... więc czas na nagrzewnice wypłukana, efekt? super przez około 3h jazdy nastepnie ogrzewania brak.. teraz nagrzewnica jest nowa i grzeje super ale nie tak jak np w seacie u brata. a pasku jest ogrzewanie "hydronic" jakoś tak, zainstalowane jest koło lewej lampy z przodu. Więc woda wychodzi z silnika -----> leci do podgrzewacza-----> tam przez niego przelatuje i do nagrzewnicy------->i do silnika czy to nie jest zbyt długa droga? i czy to ogrzewanie nie spowalnia tego obiegu który daje pompa wody z silnika? bo na biegu jałowym grzeje słabo lekkie dodanie gazu zalatwia problem, a kiedy właczę podgrzewacz ( czyli całe to ogrzewanie postojowe które ma swoją pompę) to w aucie jest piekło. wydaję mi się że to ogrzewanie ma bardzo duzy wpływ na przepływ obiegu wody do nagrzewnicy, a czy ktoś ma może jakieś doświadczenie z tym i może coś doradzić?pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byc moze odwrotnie jest podlaczony piec

 

jak jest wszystko prawidlowo podlaczone to musi grzac,dlugosc przewodowcieczy nie ma znaczenia tutaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na zdjęcia jak zbudowane jest to wszystko widać ze woda z tym urządzeniu nie ma łatwo a myśle ze gdyby było podłączone odwrotnie to po włączeniu ogrzewanie postojowego przy uruchomionym silniku w ogóle by nie grzało.A orientujesz się kolego czy jest tam gdzies regulacja przepływu wody?

Edytowane przez luki23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma zadnej regulacji

 

sprawdz te podlaczenie

jesli bedzie ok to moze byc przytarta pompa w piecu i bez podania napiecia sie nie kreci

 

zob prube

podlacz na krotko do akumulatora sama pompe bez pieca i zobacz czy bedzie grzal silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie działa to tak ze jak silnik ma ponad 70 stopni to chodzi tylko pompa pieca. sam piec nie chodzi, a kiedy pompa chodzi to jest naprawde piekło może coś z tym jest ze ta pompa stawia opór... w sumie jeśli nagrzewnica była zapchana to i może w tym piecu też jest syf. jeśli tak dalej bedzie to odłacze to i podłącze to po staremu bez pieca i skończą się problemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to piec prawidlowo dziala

on nagrzewa do 70stopni-do takiej temperatury zeby termostat nie otworzyl duzego obiegu

sprawdz podlaczenie i ta pompe przy piecu

 

sprawdz jeszcze bledy w klimatroniku bo moze byc tak ze przy wlaczonym piecu otwiera klapke ogrzewania na max a przy pracy silnika cos blokuje panel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności