Skocz do zawartości
kreska

1.9 TDI AVF nierównomierne przyspieszanie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pacjent to co prawda Audi A4, ale 1.9TDI AVF to samo co w Passacie, a to forum jest bardziej pomocne ;)

Na początku wszystko było ok. Potem zauważyłem na tempomacie przy jeździe pod górę, że auto jakby na chwilę traciło moc, tzn. szarpało bardzo delikatnie (na tyle, że pasażer tego nie wyczuł). Później problem pojawił się przy przyspieszaniu, tzn. było takie delikatne szarpanie, ale nie zawsze.

Wcześniej miałem Passata B5 z silnikiem AJM i falowały mi obroty. Po długich poszukiwaniach winowajcą okazał się padnięty EGR. Dlatego tutaj, podchodząc do tematu z przymrużeniem oka, postanowiłem na chwilkę ściągnąć przewód podciśnieniowy z zaworu i tak się przejechać. Ku mojemu zdziwieniu, wszelkie problemy z przyspieszaniem ustały. EGR jest obecnie przeczyszczony i zaślepiony blaszką, jednak skoro mam już kabel i zaopatrzyłem się w VAG-COM, postanowiłem zlogować wszystko, co polecacie na forum. Może ktoś dopatrzy się innej przyczyny, albo jeszcze jakichś nieprawidłowości. Na chwilę obecną, z zaślepionym EGR samochód jeździ normalnie. Nie szarpie, nie wpada w żadne tryby awaryjne. W silniku jedyny błąd jest z EGR, ale to chyba wynika w tym momencie z jego zaślepienia. Nie miałem kabla przed zaślepieniem. Wolę dmuchać na zimne, tym bardziej, że zaślepienie EGR jest w pewnym sensie eliminacją objawu, a nie przyczyny. Dlatego proszę o analizę.

Logi poniżej:

 

Statyczne:

000 - http://vaglog.pl/log_199599.html

003 - http://vaglog.pl/log_199600.html

004 - http://vaglog.pl/log_199601.html

007 - http://vaglog.pl/log_199602.html (niestety na ciepłym silniku, ale w razie potrzeby zrobię na zimnym)

013 - http://vaglog.pl/log_199603.html

018 - http://vaglog.pl/log_199604.html

023 - http://vaglog.pl/log_199605.html

 

Dynamiczne:

000 - http://vaglog.pl/log_200581.html

001 - http://vaglog.pl/log_200577.html

003 - http://vaglog.pl/log_200580.html

004 - http://vaglog.pl/log_200578.html

008 - http://vaglog.pl/log_200579.html

010 - http://vaglog.pl/log_200583.html

011 - http://vaglog.pl/log_200582.html

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Synchronizacja mocno przestawiona na plus. Masz dziurę gdzieś w dolocie za turbiną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mogę wiedzieć kolego po czym stwierdziłeś tę dziurę w dolocie? Tzn. które wartości w logach na to wskazują? W tym momencie przemawia przeze mnie zwykła ciekawość, po czym na podstawie logów można stwierdzić takie rzeczy (bo nie wątpię, że można). I druga sprawa, to synchronizację też zauważyłem zaraz po zgraniu logów. Jako laik zanim polecę do mechanika też wolę się dopytać, co z tym fantem można zrobić i jakie są konsekwencje jazdy z taką?

Jednocześnie będę wdzięczny za ocenę stanu przepływki, wtrysków, turbo itp, bo auto stosunkowo świeżo nabyte i chciałbym ewentualnie zapobiegać, a nie leczyć :)

Edytowane przez kreska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A mogę wiedzieć kolego po czym stwierdziłeś tę dziurę w dolocie?

 

Po logu gr 3. MAF za dużo mierzy.

 

I druga sprawa, to synchronizację też zauważyłem zaraz po zgraniu logów. Jako laik zanim polecę do mechanika też wolę się dopytać, co z tym fantem można zrobić i jakie są konsekwencje jazdy z taką?

 

Po pierwsze ten + jest za duzy. Optymalne jest 0 lub +-1 (pod każdy silnik utawiane w/g wlasnych preferencji)

Po drugie- kiedy zmieniany rozrząd? Po dynamicznym widać jego bieganie od 2-5 st ( za dużo). Rzadko ktory trzyma stałą wartość ale wachnięcia +- 0,5 są w normie)

 

Wtryski,turbo OK. Przepływka zapewne też tylko że mierzy za dużo (prawdopodobnie gdzieś w atmosferę luft ucieka).

Nie przydymia na czarno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.vw-passat.pl/threads/51667-Samodzielna-analiza-TDI ten temat rozjaśni ci tematykę analizy logów.

U ciebie ewidentnie wskazania MAF są za duże przy danym doładowaniu, co może świadczyć o nieszczelności za turbiną. Do tego w logu turbiny od 2500obr. występuje niedoładowanie ~150mbar, a przepływka mierzy na max swoich możliwości, co również sugeruje o nieszczelności w dolocie. Kolejnym znakiem o nieszczelności może być fakt, iż przy dołądowaniu rzędu 0,7 bara juz MAF jest max jaki umi zmierzyć (1249,5mg/R). Oczywiście może być sytuacja, iż masz przepływomierz z opornikiem (regenerowany element) i zawyża wskazania lub programowo zmienione wskazania MAF, ale to są skrajności i nie biorę tego na chwilę obecną pod uwagę, dlatego na chwilę obecną prześwietl dokładnie dolot w celu lokalizacji nieszczelności. O ile nie masz myty silnik w ostatnim okresie, to powinieneś szybko zlokalizować ślady oleju wokół nieszczelności.

Pompki są ok. Poniżej 300kkm. Temp. silnika ok - grupa 001 pod obciążeniem ~90'C.

Ogólnie ok maszynownia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie dzięki wielkie za szczegółowe wyjaśnienia.

 

Po pierwsze ten + jest za duzy. Optymalne jest 0 lub +-1 (pod każdy silnik utawiane w/g wlasnych preferencji)

Po drugie- kiedy zmieniany rozrząd? Po dynamicznym widać jego bieganie od 2-5 st ( za dużo). Rzadko ktory trzyma stałą wartość ale wachnięcia +- 0,5 są w normie)

Rozrząd był wymieniany mniej więcej 18 tysięcy kilometrów temu. Później był jeszcze prawdopodobnie ruszany przez mechanika gdy dobierał się do pompy wody (były problemy z ciepłym nadmuchem). Można to w jakiś sensowny sposób skorygować?

 

Wtryski,turbo OK. Przepływka zapewne też tylko że mierzy za dużo (prawdopodobnie gdzieś w atmosferę luft ucieka).

Nie przydymia na czarno?

Ostatnio właśnie jakby nie. Wcześniej mu się zdarzało puścić mocny czarny dymek przy depnięciu, ale tak samo z siebie przestało, co wiązałem być może z zaślepieniem EGR. Inna sprawa, że mówię to z perspektywy jazdy w aucie (wcześniej było widać wyraźnie w tylnej szybie dym, a teraz nie). Muszę się teraz z ciekawości przejechać innym autem za Audi.

 

Oczywiście może być sytuacja, iż masz przepływomierz z opornikiem (regenerowany element) i zawyża wskazania lub programowo zmienione wskazania MAF, ale to są skrajności i nie biorę tego na chwilę obecną pod uwagę, dlatego na chwilę obecną prześwietl dokładnie dolot w celu lokalizacji nieszczelności.

Sam nic z tym nie robiłem, ale jak to w używanym aucie, nigdy nie wiadomo co robił poprzedni właściciel. W każdym razie wiem czego szukać teraz i na co zwrócić uwagę. Muszę jeszcze z mechanikiem pogadać żeby ten rozrząd zrobił tak jak trzeba. Silnik nie był myty, więc powinno się udać znaleźć. Czyli chociaż przebieg na zegarach rzędu trochę ponad 200 tysięcy km, chociaż jest mało realny, to wiele wskazuje na to, że dużo przekręcony nie był :) Dzięki jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio właśnie jakby nie.

 

Jeżeli umiesz to wywnioskować samemu,to po co pytasz???

 

 

Później był jeszcze prawdopodobnie ruszany przez mechanika gdy dobierał się do pompy wody

 

Gratuluje mechanika. Ciepła w pompie wody szuka.

 

Wskazania MAF- albo dziura w dolocie,intercoolerze , albo mody przepływki.

Zaślepiony EGR nie zwiększa ani nie zmniejsza zadymienia.

Edytowane przez driver77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli umiesz to wywnioskować samemu,to po co pytasz???

Nie bardzo rozumiem, zwłaszcza, że 95% zacytowanej przez Ciebie wypowiedzi, to Twoje słowa... W każdym razie ja niczego nie wnioskuję, a jedynie odpowiedziałem na pytanie.

Co do ciepła, to dłuższa historia i nie będę się nad nią rozwodził, bo nie tego temat dotyczy, chociaż faktycznie w takim brzmieniu jak napisałem w poprzednim poście może to brzmieć absurdalnie ;)

Teraz skojarzyłem, że faktycznie przy wymianie rozrządu mechanik dopatrzył się jakiejś dziury w rurze przy intercoolerze, więc chyba już nawet wiem co wymieniać, tyle tylko że auto wtedy było potrzebne i nie została ona wymieniona od razu, a jedynie jakoś prowizorycznie załatana, a później zwyczajnie o tym zapomniałem, aż mi teraz przypomnieliście.

Jeszcze raz dzięki, wiem co teraz robić przy aucie w najbliższym czasie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie bardzo rozumiem, zwłaszcza, że 95% zacytowanej przez Ciebie wypowiedzi, to Twoje słowa... W każdym razie ja niczego nie wnioskuję, a jedynie odpowiedziałem na pytanie.

 

Napisalem, pompki,turbo OK. W muli cytat wrzuciłem i tak wyszlo te 95%.

Dziura w dolocie i tyle w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiem, przyjąłem, zrobię i ewentualnie po wymianie tej rury zrobię ponownie logi i jeżeli sam nie dam rady tego sensownie odczytać, to poproszę Was jeszcze o ocenę. Póki co temat można zamknąć. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo kiedyś u siebie.

1 cm pęknięcie na wężu od turbiny(S) przy samej obejmie. Niby wizualnie było OK,ale po zdemontowaniu weży i wyginaniu ich w każdą strone wyszedł defekt. Dmuchał mi na czarno z wydechu.

 

Regulacja synchro:

Edytowane przez driver77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności