Skocz do zawartości
Bodzio5

Proszę o analizę EGR 1.9 TDI BXE

Rekomendowane odpowiedzi

Od dołu się zbiera, potem dziwnej zadyszki dostaje przy 2 tyś obr a dalej też jakoś ospałe te doładowanie. Bez tragedii ale mogłoby być lepiej.

Początkowy problem zniknął. Polecałbym ostre przebutowanie wozidła. Być może to niestabilne doładowanie jest związane z wczesniejszym problem i lekko zasyfiło turbulum.

Ale chciałbym aby ktoś jeszcze się wypowiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest w porządku, bardzo rzadko zdarza się żeby te turbiny miały idealną regulację doładowania. Dobrze że z dołu nie ma dużych przeładowań bo te małe turbinki na serii potrafią złapać chwilami po 1.4-1.45bara co nie jest dla nich zbyt zdrowe.

 

Te lekkie niedoładowania które widać w logach nie mają wpływu na osiągi (niczego nie limitują), krótko mówiąc auto jest teraz jak najbardziej sprawne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i gitara.

Nie byłem pewien czy tak ma być.

Dlatego dobrze że fachowiec wypowiedział swoje zdanie w tym temacie :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogło być to powodem większego spalania?

Rozumiem że teraz tylko jeździć i nie szukać dziury w całym.

A tak na marginesie to za nową oryginalną przepływkę z 12 miesięczną pisemną gwarancją na Allegro zapłaciłem 92 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O który powód ci chodzi? Przepływka jak najbardziej?

Nie ma co wiercić dziury niepotrzebnej.

Dobra cena.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie. Po zapaleniu auta przeważnie z rana szarpie silnikiem dosyć mocno tak z trzy razy i potem jest ok, aczkolwiek nawet jak jest ciepły lubi sobie delikatnie szarpać po kilka razy i znowu ok. Nie są to poduszki, wygląda jak by miał przerwy w dostawie paliwa. Filtry nowe pompa ma ok 10 tys oryginał. Nie wspominałem o tym wcześniej bo czekałem na przeplywke i myślałem że po wymianie będzie ok ale nie jest. Chciałem dodać bo nie napisałem wcześniej że Turbo, sprzęgło, pompki są wymienione na oryginały i mają ok 20 tys przebiegu.

Ps. Właśnie w tej chwili po zapaleniu na ciepłym silniku znowu emmision garage ale sprawdzę dopiero po powrocie do domu jaki błąd. Pozdrawiam

Edytowane przez Bodzio5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile ty tam masz na kulane km że już tyle rzeczy powymieniane? 500tyś?

Podejrzewam klape EGR zastaną lub zawieszajacą się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile ty tam masz na kulane km że już tyle rzeczy powymieniane? 500tyś?

Podejrzewam klape EGR zastaną lub zawieszajacą się.

Witam.

Autko mam od nowości i ma 184tyś. Pompki i turbo było już wymieniane na gwarancji po 14tyś. Po prostu tacy dobrzy mechanicy pracują w autoryzowanych serwisach i to nie tylko w Polsce.

A co do błędu to masz rację. Można jakoś sprawdzić na krótko silnik klapy? Proszę o jakieś sugestie.

1 Fault Found

 

012547 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Malfunction

P3103 - 000 - -

Freeze Frame

Fault Status: 01110000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 2

Mileage: 177990 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 16:55:52

 

Freeze Frame

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 13.00 V

Bin. Bits: 11000100

Torque: 0.0 Nm

Torque: 351.4 Nm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O tej klapie pisalem w poście #16, z tym że własnie w tej generacji przepływka powoduje identyczny bład i objawy.

Malfunction- niewydolność,awaria

Co do klapy. Częsta usterka tego badziewia.

Przyczyna może tkwić albo w silniczku V157 albo usterka mechaniczna. Sprawdź czy bezpiecznik cały. wiem ze jakiś tam jest -nie pamiętam jaki.

Przede wszystkim zdjąłbym pokrywkę z V157 i sprawdził mechanizm - zwłaszcza koła zębate napędu klapy gaszącej.

Zazwyczaj wyrabia sie mały trybik który zamyka przepustnicę, trybik jest średnicy trybika z małej zabawki dla dzieci, lub wyłamują się pierwsze zęby zębatki.

Rozbierz to ustrojstwo i oblukaj. Przy okazji wyczyść,bo napewno zakoksowana oliwa tam jest.

Edytowane przez driver77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do mechanika który ostatnio czyscił egr i powiedział że przepustnica też była czyszczona i prawdopodobnie jest to usterka mechaniczna. Tak czy inaczej jutro sam zajrzę do tego i napiszę co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz no błąd pokazuje ewidentnie co jest nie halo.

Tu masz ładny film co i jak (po angielsku )ale widac dokładnie jak klapa stoi a powinna się zamknąć przy gaszeniu. Musisz oblukać w jakiej pozycji jest i czy działa. Jeżeli chodzi, obejrzyj dokładnie caly ten mechanizm zębatkowy. Wszystko tam ma leciutko się kręcić (zęby całe)

 

https://www.youtube.com/watch?v=mZUDLbQ4G0I

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mechanicznie klapa sprawna wszystko czyste , zębatki ok , klapa chodzi luźno. Można jakoś sprawdzić ten silnik klapy na krótko bo mam wrażenie że prąd nie dochodzi. jak włączam i wyłączam zapłon to przepustnica nie reaguje. Może mechanik podczas czyszczenia coś namieszał. Może wie ktoś który bezpiecznik odpowiada za tą przepustnicę.? Pod maską sprawdziłem bezpieczniki i wyglądają dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku przepalonego bezpiecznika byłby też błąd wentylatora, dlatego zgadzam się z Driver77, że problem leże w klapie gaszącej. Na filmiku fajnie widać omawiany problem.

 

Wykonaj test podzespołów w Engine. Będzie wymuszać zmiane położenia.

 

Ps. Kochane nowe PD. Ledwo 200kkm, a tu połowa podzespołów wymienionych. Nie ma to jak stare diesle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz grzebałem przy takiej klapie. Też nie chodziła. Wypiłowane były zęby na tej czarnej ćwierć zębatce.

O jak na tym filmie na końcu. https://www.youtube.com/watch?v=nRdIMoJ4f70

Tu akurat jakieś sprężyny słychać.

Nie sprawdzaliśmy na krótko bo nie było sensu. Kupił gdzieś używke i po zamontowaniu chodziło. Wiem ze jest bezpiecznik ale nie zaglądałem bo nie wywaliło go. Który to tego nie wiem. W kabinie zajrzyj w centrale bezpieczników,powinna być jakaś rozpiska na pokrywie.

Poszukam jeszcze bo gdzieś miałem kiedyś.

Zrób test jak DarekS napisał, powinna sie cyklicznie otwierać i zamykać. Powinno być slychać silniczek. Elektrykę oblukaj (kostkę,kabel).

 

Ps. Nowych PD. Szukałem, ale jak się naoglądałem wozów i zobaczyłem co tam się wyprawia, czy to VW czy Audi. Dziękuje. Chce jeździć. Wole się kulać 15-sto letnim PD (320 tyś czy nie kręcony nie wiem), ale wiem że główny osprzęt w oryginale. Nawet dwumasa nie tykana i wszystko jeszcze w dobrej kondycji. Wiem że leje, jade i zajade.

W przypadku nowszych miałbym obawy czy zajade. Albo na parkingu ręczny nacisne i już nie wystartuje bo silniczek przy zacisku powie ,,Adijos''

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica nie okazuje żadnych oznak życia i dlatego nie wiem czy problem leży w silniczku klapy czy w kablach. Dlatego pytam czy po rozebraniu klapy można w jakiś sposób sprawdzić sam silniczek klapy ponieważ tak jak mówiłem mechanicznie wygląda ok. Na filmiku widać brak zębów na zębatce i po zapaleniu auta przy próbie ruszenia klapą słychać zgrzyt to znaczy że silniczek chodzi a u mnie po jak silnik chodzi ręką ruszam klapkę i chodzi płynnie DSC_0214_zps9fluvb23-1.jpg

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Podczas próby testu Output Test, pierwszy EGR Valve (N18) silnik gaśnie i tyle.

DSC_0220_zps4tzo288o-1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jednak elektronika padła w przepustnicy. Sprawdziłem w ETKa i do BXE jest 038128063L a ja mam zamontowany 03G128063C V120 i nie bardzo wiem jaką mam kupić. Na innym forum napisali że 03G128063J V100 też jest do BXE. Może można je stosować zamiennie?

Proszę o poradę

Edytowane przez Bodzio5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szło kilka w zależności od marki wozu ale one raczej sie niczym nie róznią. Sprawdze co mi wyskoczy i dam znać.

A jednak. To jest typowa przypadłość tego elementu. Niestety elektronika to + ale i - całej tej nowej technologii.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

U mnie widzi to co jest u ciebie czyli 038128063L

Czy można stosować zamiennie? Niby to samo ale nie jestem pewien.

Pewien to jestem tego co idzie pod konkretny model,rok itd.

 

Moze ktoś cos wie lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności