Skocz do zawartości
tadiere

Analiza logów 2.5 tdi v6 afb- warto chipować?????

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

noszę sie z zamiarem dołożenia koksu do mojego paska.(odłączony EGR)

Prosze o analizę log :

STATYCZNE:

0,1,2 http://vaglog.pl/log_198220.html

3,4,5 http://vaglog.pl/log_198226.html

6,7,8 http://vaglog.pl/log_198222.html

9,10,11 http://vaglog.pl/log_198223.html

12,13,14 http://vaglog.pl/log_198225.html

15,16,17 http://vaglog.pl/log_198228.html

18,19,20 http://vaglog.pl/log_198229.html

21,22,23 http://vaglog.pl/log_198232.html

BASIC SETTING:

000 http://vaglog.pl/log_198221.html

003 http://vaglog.pl/log_198227.html

011 http://vaglog.pl/log_198224.html

wieczorem na lotniksko i rura pod dynamiczne;)

P.s

jedna zecz która mnie mierzi to pierwsze odpalanie auto łapie na strzał i gasnie :(

Edytowane przez tadiere
informacyjnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chlopie cos ty w ogole dal??? Jak z tych logow nic nie wynika czy sprzet ok do chipowiania , kat nieco przyspieszony -ale to akurat dobre,przeplywka tez ok. Zrob dynamiczne , 001/003/004/008/011 ,1200-4200 RPM na 3 biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok Sylwek zrobie k wieczora wkleje co i jak , nie dziw sie wczesniej latałem POLDOLOTEM ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa i turbo ok , natomiast przeplywka jest sabiutka jak sie odazuje na dynamicznym ledwie 650 jednostek , powinno byc przy overboscie ok 870. Wez ja wyczysz zmywaczem do hamulcow, tylko nic tam nie pchaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co w przypadku zapchanego katalizatora ??? smierdzi strasznie !!! bedzie miało wpływ na odczyty przepływki ??

Jutro wyglancuję i zobaczymy co w logu bedzie

Edytowane przez tadiere

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo ma trochę lag z dołu, ale ogólnie nie jest źle.

Przepływomierz obcina już od 2800obr, ale w Twoim sterowniku (lutowanym) da się go wyłączyć i mieć raz na zawsze z głowy ;) Dobry tuner zrobi to tak że auto będzie zapinało z dołu lepiej niż seria przy znikomym zadymieniu.

 

Ogólnie auto jak najbardziej na robienie mocy, przyrosty bardzo fajnie odczuwalne zwłaszcza że w serii AFB 4x4 kompletnie nie jedzie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moglbys zrobic 200+ , ale turbo musiabys przerobic i zalozyc koło kompresji 56/42 - BMW 204KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi po wyczyszczeniu przepływki

DYNAMICZNE:

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_198341.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198342.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_198343.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_198344.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_198345.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_198346.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_198347.html

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

200 Km by pasiło pytanie jaki przy tym moment co by tritronic wytrzymał??

Teraz Pytanie o podmianke sterownika silnika z Audi a4 motor afb po tuningu ABT czy mapy sa pozmieniane, by bylo na dobry początek +wgranie mojej pamięci eeprom

Edytowane przez tadiere

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spawacz daj znac co z tym kołem tak jak dla chłopa ze wsi ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niech ci wstawia kolo kompresji z BMW 3.0d 204KM do twojej turbiny i bedzie mogl atakowac 220km , jezeli tylko hydro silnika jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rok temu byłem u bardzo dobrego i uznanego tunera i powiedział że 2.5 jest bardzo trudnym silnikiem do chipu, głównym problemem jest pompa wtryskowa która ma bardzo małą wydajność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytajcie Darona jak moje A6 w tipie na wiekszej turbinie latalo 217/440 , i moment to jest absolutnie gorna granica. Jaki trudny jest wlasnie bardzo dobry do tuningu , tylko zmiana turbo wystarcza zeby pod 220km dojsc. Pompe on ma zdrowiutka i wynik bedzie fajny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile koszt koła turbiny jest niski tj max 100 PLN tzn do turbo GT2260V to dodatkowo pozostaje zmiana softu sterownika silnika (map)?? Koszt jest mi nie znany mogłbys mi przyblizycz jak to bedzie wyglądac finansowo?

P.S

Mam tez pewną ideę mianowicie podmiana sterownika na taki po tuningu ABT z Audi A4 AFB ?

Edytowane przez tadiere

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rok temu byłem u bardzo dobrego i uznanego tunera i powiedział że 2.5 jest bardzo trudnym silnikiem do chipu, głównym problemem jest pompa wtryskowa która ma bardzo małą wydajność.

 

U Ciebie pompa jest zablokowana na 55mg ale to nie przeszkadza by ze 160 zrobić 180-185HP. Spawacz ma właśnie teraz taką A4 B6 to może subiektywnie powiedzieć o różnicach po sofcie.

 

Silniki AFB/AKN/AKE mają odblokowane pompy i tam można robić na prawdę fajne wyniki. Dodatkowo w sterownikach które trzeba lutować można wyłączać przepływomierze i robić ograniczniki po MAP. A w tych co idą po kablu mamy 3ograniczniki dymienia po temperaturze.

 

2.5TDI fajnie reaguje na soft. Podstawą jest to by sam silnik był sprawny, a z tym niestety ciężko dlatego panują opinie że 2.5TDI V6 nie nadaje się na do modyfikacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podstawą jest to by sam silnik był sprawny

Zabawa zaczyna się od logów po których jeszcze nikt z widłami na mnie nie ruszył (jeszcze)

Narzekających masa sam jak sie zamieniałem za vw 4 GTI 210Km pukałem sie w głowe a tu taka miła niespodzianka :)

Teraz wkrecam sie na v6

chciałbym trosze sie z tym oswoic co i jak, w którym kierunku i za wiele

Daron podziel sie co tu ja mam w 1wszej kolejnosci robic nie ukrywam ze uznaję zasadę zrób to sam :) (jak to w PL ze wzgledu na kapuste), chyba ze juz trzeba tu miec wiecej umiejetnosci niz nabywane hobbystycznie z forum??

Nowe hobby zamiast jarać tuningowac!!

Edytowane przez tadiere

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrob mu tylko turbo na wiekszym kole + DP i tyle naprawde bedzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrob mu tylko turbo na wiekszym kole + DP i tyle naprawde bedzie ok.

 

ale w czym w BDG ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co dales ze duze, oveboost nie do opanopwania. http://techline.net.pl/pl/kategorie/kola_kompresji_turbosprezarki,7577 - to bedzie idealne - mialem to i to u siebie. A DP z audi a4 B6 2.5 TDI masz ori 2.5" i nic nie przerabiasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności