Gość G_40 Zgłoś #1 Napisano 12 Lutego 2006 (edytowane) Coś podobne do przekaźnika w metalowej obudowie. Znajduje się na ścianie grodziowej zaraz za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Podłączone są do tego o ile się nie myle dwa wężyki i wtyczka. Co to i do czego służy ??? Powinno cykać ??? [ Dodano: 12-02-2006, 20:23 ] Odpowiadam :629: Elektropneumatyczny zawór N75. Zabezpiecza silnik przed przeładowaniem silnika przez turbinę. Ma cykać jak nie cyka to źle. Popadam chyba w paranoje Pomógł mastah baskecior z autocentrum. Edytowane 12 Października 2017 przez radekrp90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maarcin Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2006 To ja z autopsji opowiem o jeszcze jednej kostce: też dwa wężyki i wtyczka. "TO" znajduje się na błotniku, zaraz obok akumulatora. Otóż jest to elektrozawór sterujący klapką zamykającą dopływ powietrza z zewnątrz (lub inaczej mówiąc włączającą obieg wewnętrzny) - sterowanie przyciskiem na desce obok włącznika klimy. Zapewne występuje tylko w wersji z klimą, bo w wersji bez klimy jest sterowanie mechanicznie pokrętłem. Bardziej skomplikowanej konstrukcji to chyba nie mogli wymyslić... Ciągnąć przez pół samochodu wężyki, kable, żeby jedną klapkę podnosiło. Nie można było tego jakoś mechanicznie rozwiązać??? Jestem trochę wkur... bo mi ten elektrozawór padł, mocowanie klapki się złamało i lipa - musiałbym całą obudowę dmuchawy wymieniać. Smutek i nostalgia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siara32 Zgłoś #3 Napisano 22 Marca 2006 Coś podobne do przekaźnika w metalowej obudowie. Znajduje się na ścianie grodziowej zaraz za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Podłączone są do tego o ile się nie myle dwa wężyki i wtyczka. Co to i do czego służy ??? Powinno cykać ??? [ Dodano: 12-02-2006, 20:23 ] Odpowiadam :629: Elektropneumatyczny zawór N75. Zabezpiecza silnik przed przeładowaniem silnika przez turbinę. Ma cykać jak nie cyka to źle. Popadam chyba w paranoje Pomógł mastah baskecior z autocentrum. Cholerny swiat ... a ja taki bylem przerazony bo mi "tyka". Myslalem ze poprostu to cos padlo - nie wiedzialem do tej pory co to jest - tylko jest sprawa tego typu ... jak ktos lubi jak mu tyka (taki z raychu) to mu glowa nie boli. Dla mnie osobiscie jest to bodziec do obmyslenia sposobu jak dla tego zaworu zamknac gebe. Ma ktos jakies pomysly?? :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maras Zgłoś #4 Napisano 22 Marca 2006 nic na siłe wszystko młotkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrpi Zgłoś #5 Napisano 24 Maja 2009 Znalazłem przekaźnik o numerze 135. Znajduje się pod środkową konsolą za popielniczką. Jak mam odpalony silnik i dodaje gazu to on pyka. Ale nie zawsze. Czy ktoś wie co to jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #6 Napisano 24 Maja 2009 (edytowane) witam 135. 357906383A Przekaźnik dla sprzęgła elektromagnetycznego. Klimatyzacja silnik AAZ,1Z w skrucie przy dodawaniu gazu wyłącza klimatyzację dla dodania mocy na silnik np: przy wyprzedzaniu po unormowaniu obrotów włącza ją spowrotem.Przekaźnik działa niezależnie czy klima jest włączona czy też nie. w tym gnieździe jest montowanych kilka przekaźników w zależności od modelu. Edytowane 24 Maja 2009 przez qgoldi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba371 Zgłoś #7 Napisano 25 Maja 2009 G_40 kolego to coś to zawor sterowania turbiny N75 istotne cacko i kosztuje 150 zł jak jest z*****e to przy 2600 obr to obroty stja w miejscu i jedziesz max 120 np przechodzi ci w tryb awaryjny i niema jazdy po wylaczeniue i odpaleniu silnika resetuje sie możesz jechać znowu do 2.600 obr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #8 Napisano 26 Maja 2009 Ma cykać jak nie cyka to źle. i tu jest błąd cykanie nie jest wyznacznikiem sprawności n75, może cykać i będzie zepsuty , a może nie cykać i będzie sprawny - tak nie diagnozujemy n75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #9 Napisano 22 Czerwca 2009 Witam A do czego jest przekaźnik o nr.431951253F dla silnika 1Z o nazwie (Przekaźnik styku roboczego do wyłączania klimatyzacji) montowany w miejsce przekaźnika 135 o nr.357906383A dla silnika AAZ,1Z o nazwie (przekaźnik dla sprzęgła elektromagnetycznego) czym one sie różnią .W/w przekaźniki są montowane w konsoli środkowej pod popielniczką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach