siwek026 Zgłoś #1 Napisano 2 Grudnia 2014 (edytowane) Witam, Mam problem z moim passatem. Otóż po czyszczeniu pompowtrysków preparatem do pompowtryskiwaczy aytko zaczelo szarpać podczas przyśpieszania, szczególnie na 4 i 5 biegu w zakresie 1700 do 2200 obr. Tutaj logi pompowtrysków: Dodatkowo w polskim vagu wywaliło mi taki błąd: Bardzo proszę o pomoc ponieważ strasznie uciążliwe jest to szarpanie. Edytowane 3 Stycznia 2015 przez siwek026 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #2 Napisano 2 Grudnia 2014 Masz pokazane bledy dokladne. Zrob z tym porzadek i powinno byc lepiej. Pompki sa w dobrym stanie. Dla pewnosci zrob komplet logow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwek026 Zgłoś #3 Napisano 2 Grudnia 2014 Błędy dokładne? Czyli ma wymienić te dwa czujniki? Komplet logów... mógłbyś napisać jak to zrobić?Dopiero zaczynam zabawę z Vagiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwek026 Zgłoś #4 Napisano 2 Grudnia 2014 No musiałbym też zobaczyć te kable... alelogi statyczne i dynamiczne też postaram się zrobić. A o których kablach dokładnie myślisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #5 Napisano 2 Grudnia 2014 Krystian , skoro zaczynasz przygodę z VCDSem radzę poczytać dział "Diagnostyka VAG". Tam jest wszystko ładnie opisane w tematach przyklejonych. Jak uda Ci się zrobić dobrze komplet logów to na pewno będziemy w stanie powiedzieć dużo więcej o kondycji Twojego Passerati Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwek026 Zgłoś #6 Napisano 2 Grudnia 2014 Spoczko poczytam na pewno postram sie jak najszybciej nauczyć robić te logi. Poczytałem też trochę o tym czujniku kolektora ssącego. Ponoć mogą być też winne zapieczone kierowniczki turbiny no a moje turbo miało taki okres że gasiło się czasem. Chciałem dać je do czyszczenia i chyba teraz nadszedł ten moment. Nawet jak nie przstanie szarpać przy przyśpieszaniu to i tak będę mieć już turbo ogarnięte Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #7 Napisano 2 Grudnia 2014 Nie rob nic w ciemno. Jak zrobisz logi , bedzie widac jak na dloni czy do czyszczenia turbawka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwek026 Zgłoś #8 Napisano 2 Grudnia 2014 Nie no turbawka na pewno do czyszczenia bo ostatnio miałem okazję zobaczyć jak pracuje sztanga... zamiast w pełbym zakresie to słabo... no ale najpierw zrobię logi i wrzucę. Na pewno będzie widać te szarpanie... Tylko logi najlepiej robic ponoc na 3 biegu. A mi to szarpie na 4 i najbardziej na 5 jak wciskam gaz do końca od 1700 obr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #9 Napisano 2 Grudnia 2014 Nie no turbawka na pewno do czyszczenia bo ostatnio miałem okazję zobaczyć jak pracuje sztanga... zamiast w pełbym zakresie to słabo... no ale najpierw zrobię logi i wrzucę. Na pewno będzie widać te szarpanie... Tylko logi najlepiej robic ponoc na 3 biegu. A mi to szarpie na 4 i najbardziej na 5 jak wciskam gaz do końca od 1700 obr. Tak jak chłopaki piszą. Wali błedami to najpierw z tym zrób porządek. Sciągnij wtyczki, posprawdzaj, spryskaj kontaktem, dolotowy wykreć dwie śrubki i przeczyść. Skasuj błędy , zobacz czy powracają czy nie. Z przeładowania nie widzę tu błedu a na 100% sypie błedem dokładnie 17965 - charge pressure control positive deviation Logi to postawa szczególnie dynamiczne. Tu masz link co i jak robić: http://forum.vw-passat.pl/threads/50476-Co-logowa%C4%87-w-silnikach-TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwek026 Zgłoś #10 Napisano 3 Stycznia 2015 Witam ponownie. Nareszcie ogarnąłem pełną wersję VAGa i porobiłem logi.Bardzo proszę was o pomoc, bo te szarpanie silnika już mnie mocno irytuje. W pn zamierzam przełożyć przepływomierz na sprawny od znajomego ze silnika AFN. Egr mam zaślepiony jakby coś. Dynamicze: http://vaglog.pl/log_198659.html http://vaglog.pl/log_198660.html http://vaglog.pl/log_198661.html http://vaglog.pl/log_198662.html http://vaglog.pl/log_198663.html http://vaglog.pl/log_198665.html Statyczne: http://vaglog.pl/log_198668.html http://vaglog.pl/log_198669.html http://vaglog.pl/log_198670.html http://vaglog.pl/log_198671.html Jestem bardzo wdzięczny za każdą pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #11 Napisano 3 Stycznia 2015 Najtragiczniejsza nie jest ta przepływka jeszcze,ale w AJT ten 1000mg powinna mierzyć. Spróbuj ją reanimować- czyszczenie izoproplem,rozwiercanie. Turbo OK Do ustawienia synchro gr 4 kol 4. U ciecie +3. To za dużo. Najlepiej wstrzelić się w 0 lub delikatnie w + lub - tak 0,5 EGR zaślepiony OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwek026 Zgłoś #12 Napisano 3 Stycznia 2015 Przepływkę przełożę od znajomego tak jak pisałem w Pn , on ma w idealnym stanie i zobaczę jak jeździ ale moją też będę czyścił. Nie wiem tylko o co chodzi z tym rozwiercaniem... Teraz pytanie o te ustawienie synchro... Jak to zmienić? Co powinno się zmienić po poprawnym ustawieniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #13 Napisano 3 Stycznia 2015 Przepływka nie jest 1szej młodości, ale dawek nic nie tnie. Profilaktycznie przeczyść preparatem do czyszczenia przepływek lub preparatem do mycia gaźników. Synchronizacja mimo dodatnich wskazań nie powinna powodować drgań. Błędy które odczytałeś dalej występują? Piszesz, że czyściłeś pompki... co to za preparat? Gumki i podkładka PD są świeże? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwek026 Zgłoś #14 Napisano 3 Stycznia 2015 Błędów silnika żadnych nie wywaliło. Pompku były czyszczone preparatem do pompowtryskiwaczy. Chciałem czyścić tym Liqui Moly ale nie mieli w sklepie i sprzedawca polecił ProTec common rail diesel system cleaner. Gumki i podkładki od PD nie wiem w jakim są stanie, bo auto mam dopiero rok czasu i nie pytałem o to poprzedniego właściciela. Szarpać zaczęło zaraz po tym czyszczeniu. Z tym, że auto po czyszczeniu stało całą noc, bo zakopałem się u kolegi na podwórku. Na drugi dzień cięzko było wyjechać. Już nawet myślę czy to nie lewy przegub bo lekko stuka przy skręcaniu i koło lekko wichruje lewe a śruby są dokręcone i felga prosta. A raz mi ten przwgub wyleciał, bo kiedys był wyjmowany i źle został dokręcony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #15 Napisano 3 Stycznia 2015 Pompki po czyszczeniu? Auto po takim zabiegu powinno zostać mocno przebutowane. Po drugie nawet utrata cieżarków powoduje wibracje na kołach, nie mówiąć o jakimkolwiek uszkodzeniu czegoś przy napędzie ( przegub,półoś). Może poducha pod silnikiem. Synchro +3 to górna granica, z której nie powinno się korzystać. Max +-1 jast OK wartosci w plusie oznaczają ze zapłon jest opóżniony a co daje zbyt opózniony zapłon? ano to: Jak kąt wtrysku (synchronizacji) jest zbyt późny, to temp spalania w silniku jest wyższa, mogą być problemy z odpalaniem zimnego silnika, silnik pracuje ciszej, słabo ciągnie, może się nie spalać całkowicie paliwo w cylindrze. Dlatego lepiej ustawiac silnik lekko na minusie. Oczywiscie wg fabryku PD mozna ustawiac od -3 do +3 i teoretycznie kazda wartosc w tym zakresie jest prawidłowa. Tu masz film co i jak: Załóż przepływkę od kolegi zobacz co się zmieni. 1000mg w PD jest optymalne przy doładowaniu 2200-2300 mbar. U mnie w AJM (bliźniaczy silnik) przy 850 mg wóz batem trza było poganiać. Po zmianie 1100-1150 i jedzie. 850-900 to w AFN może sobie mierzyć. Spróbuj ją przeczyścić. Olej w dolocie +drobinki pyłu z czasem zasyfiają sitko i wkład. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwek026 Zgłoś #16 Napisano 3 Stycznia 2015 (edytowane) No a ja nie przebutowałem, bo była już chyba 21, ciemno było no i zakopałem się autem. Może poducha pod silnikiem. Możliwe, bo czuję wibracje. Jedna była zmieniana, bo stara to była do niczego. Na dniach będę zmieniał poduchy pod skrzynią bo są całkowicie zerwane to zajrzę na te pod silnikiem. Może to zwykły zbieg okoliczności, że zaraz po czyszczeniu tak się stało. Co chodzi o kąt wtrysku to faktycznie, czasem mam problem z odpalaniem na zimnym, spalanie auta też jakoś duże jest bo przykładowo jak jadę w trase ( 100km) max 100 km/h, ciągle prostka, rzadko co trzeba się zatrzymywać i przyśpieszać to wychodzi mi 6 l/100. Zdecydowanie za dużo przy tak spokojnej jeździe. W pn będe u znajomego to podmienimy przepływkę, zobaczymy co i jak. Zajrzę na przegub, może śruba poluzowana. Podjadę do mechanika oc by zajrzęli na wyważenie kół. Zdam relację po tych zabiegach, może uda mi się dojść do czegoś. Oczywiście moja przpływka też pójdzie do czyszczenia. Dzięki za filmik. Na pewno będę ustawiał ten kąt bo zabieg prosty a na pewno odczuję rożnicę Edytowane 3 Stycznia 2015 przez siwek026 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #17 Napisano 3 Stycznia 2015 Trzeba wyeliminować na początek elementy mocowania silnika,skrzyni,przeguby,koła, łącznik wydechu(plecionka). Jeżeli to nie przyniesie poprawy dalsze poszukiwania. Przy syncho na + powyżej 1 zaczynają się delikatne problemy przy +3 sa już spore przy +5 silnik przestaje odpalać. Tu kąta wtrysku nie ma to nie VP. W PD jest tzw synchro (wałek-wał) czyli czas wtrysku. 0- idealny czas wtrysku w GMP - przyspieszony czas wtrysku przed GMP + opóżniony czas wtrysku po GMP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwek026 Zgłoś #18 Napisano 3 Stycznia 2015 Dzięki za info, faktycznie moje auto nawet w lato nie odpala tak jak powinno, być może to ten kąt synchronizacji. Ustawię go tak żeby na jałowym wachał się miedzy 0 a -0.6. W pn pobawię się przy autku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #19 Napisano 3 Stycznia 2015 Dzięki za info, faktycznie moje auto nawet w lato nie odpala tak jak powinno, być może to ten kąt synchronizacji. Ustawię go tak żeby na jałowym wachał się miedzy 0 a -0.6. W pn pobawię się przy autku Pobaw się i daj znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #20 Napisano 4 Stycznia 2015 Przy syncho na + powyżej 1 zaczynają się delikatne problemy przy +3 sa już spore przy +5 silnik przestaje odpalać. Tu kąta wtrysku nie ma to nie VP. W PD jest tzw synchro (wałek-wał) czyli czas wtrysku. 0- idealny czas wtrysku w GMP - przyspieszony czas wtrysku przed GMP + opóżniony czas wtrysku po GMP Od kiedy synchronizacja wałka, to czas wtrysku??? Głupoty wypisujesz. Synchronizacja, to synchronizacja, a czas wtrysku, to czas wtrysku (duration). Za moment rozpoczęcia wtrysku odpowiada mapa SOI (start of injection), za czas trwania wtrysku odpowiada mapa czasu wtrysku (Duration). Siwek026 poduszki potrafią mocno namieszać. Z doświadczenia wiem, że tylko oryginały lub wysokiej klasy zamienniki się sprawują np. Lemforder, Corteco. Nawet Febi przenosi sporo drgań, a Topran, to wyrzucone pieniążki w błoto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach