Skocz do zawartości
Dador

Prośba o analizę logów Passat 1.9 130 KM AWX

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

program VCDS odczytuje dla silnika następujące błędy:

 

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

17552 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1144 - 35-00 - Please Register/Activate

 

Objawy:

Na zimnym silniku, przy odpalaniu zakopci i to nawet sporo. Podczas jazdy jest OK. Od czasu gdy zimniej na zewnątrz, pojawia się 3 krotny beep wraz z mrugającą kontrolką ABS i hamulca ręcznego. Dodatkowo silnikiem mocno trzęsie i jego praca wydaje się nierówna. Wibracje przenoszą się do wnętrza tj. co jakiś czas mocniej zatrzęsie całą budą. No i oczywiście najważniejsze, praktycznie w 90% po przekroczeniu 3000obr pojawia się notlauf. Auto też wolno się zbiera od dołu. Kiedyś było zdecydowanie żwawsze. Niestety, emerycki styl jazdy mojej żony doprowadził chyba do zapieczenia kierownic turbiny, choć ta była czyszczona rok temu.

 

Logi:

Grupa 003

Grupa 008

Grupa 011

Grupa 013

Grupa 018

Grupa 023

 

Przepraszam za pewien chaos w logach, ale to moje pierwsze i dopiero się uczę.

 

Moje obserwacje:

Sztanga przy turbo chodzi ciężko, ale pracuje. Przy teście vcds obserwowałem ruch w górę i dół. Było może tego z 2 cm, więcej nie.

Wydaje mi się, że mam problem z EGR. Silnik przy gaszeniu prawie natychmiast staje. Na twardo. Zawór wraz z dolotem czyściłem latem tego roku. Wymieniłem uszczelki przy dolocie na nowe. EGR jest suchy i czysty, nie poci się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety żona postarała się i niestety turbo na stół. Przeładowanie do prawie 3000 mbar to już graniczna wartość.

Tak to już jest niektórzy co 2-3 miesiące wyciagaja turbo a wystarczy unikać PSJ-Pizd.. Styl Jazdy.

EGR- Nie jest zaślepiony przypadkiem? przy zmianie ON-OFF wartość stała wysoka. U mnie przy zaślepionym jest stała wartość.

Reszta logów OK

Bład 17965- przeładowanie

Błąd 17552 (P1144) Masa lub Wydajność powietrza obwodu otwarty / zwarty do masy. ( Nie jechałeś z odpietą przepływką)

Moje obserwacje:

Sztanga przy turbo chodzi ciężko, ale pracuje. Przy teście vcds obserwowałem ruch w górę i dół. Było może tego z 2 cm, więcej nie.

Wydaje mi się, że mam problem z EGR. Silnik przy gaszeniu prawie natychmiast staje. Na twardo. Zawór wraz z dolotem czyściłem latem tego roku. Wymieniłem uszczelki przy dolocie na nowe. EGR jest suchy i czysty, nie poci się.

 

Ma chodzić bez zacięć ,płynnie. N75 widać wysterowuje na maxa więc można go wykluczyć. Z EGR jak wyżej albo zasyfiony albo zaślepiony. Przy gaszeniu ma być spokój. Do EGR przychodzi z boku klapa gaszaca,taka czarna puszka ze sztangą. Przy gaszeniu przymykana jest klapa w dolocie( dokładnie w EGR) aby silnik miękko zgasł. Sprawdz czy sztanga porusza się przy gaszeniu. Ma się przymnkąć na 3 sekundy. Jeżeli nie dziala to sprawdż wężyk podciśnieniowy idący do niej, oraz spróbuj ręcznie zamnkąć klapę sztangą. Wtedy zobaczysz czy gaśnie delikatniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, kolego mam pytanie czy ty w tym passacie masz 5 biegowa skrzynie manualna? bo mam kilka pytań

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj sprawdzałem polskim vagiem pompowtyskiwacze w passacie b5 fl 1.9 tdi 131 AVF i na grupie nr 13 wyszlo mi tak:

134

121

132

125

na vag com inaczej jest to troszke pokazane ale niestety nie mogłem sie polaczyc z vag com.

czy te wartosci sa za duże i cos juz sie dzieje z pompowryskami? dadam ze grupa 18 i 23 sa w normie na 18 mam wszedzie 0 a po dodaniu gazy 4 tak jak trzeba. na 23 tez nie przekraczam 30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności