papenSTG Zgłoś #1 Napisano 21 Listopada 2014 Witam , jestem nowy na forum i mam problem z auttak jak w temacie , posiadam Passata 1.9 tdi AWX 131KM 2001 r i mam nastepujący problem. Otóż samochod jest po regenracji wtryskiwaczy - jeden był uszkodzony mechanicznie - pęknięty trzpień a 3 juz byly bardzo slabe auto szarpało na poszczególnych biegach i nie równo chodzilo. - dałem zrobić wszystkie 4 zeby bylo pewnie - wczesniej byly sprawdzone pod kątem uszkodzenia i zuzycia przez mechanika i w firmie co regeneruja wiec mam pewnosc ze byly uszkodzone. Dostalem wtryski po regeneracji i sprawdzeniu oczywiscie z gwarancja itd. Mechanik poskladal silnik i pojawil sie kolejnym problem - auto na zimnym silniku nie odpala tak jak powinno , sprawdzone sa wszystkie czujniki , nowe swiece zarowe założone, nowy czujnik temperatury - ori ASO . i problem dalej wystepuje, trzeba bardzo dlugo krecic rozrusznikiem zeby auto zalapalo - i zapala za 3, 4 czasem 6 razem i jak juz odpali to faluje na obrotach przez chwile zanim sie rozgrzeje i potem juz jest OK , pali i jedzi niby dobrze w miare , sporadycznie zdarzy sie ze szarpnie przy ok 80km/h. po odpieciu czujnika temperatury jest lepiej z odpalaniem natomiast okrutnie wzrasta wysokie i tak juz spalanie - 10L na 100km i wiecej. Pytanie co to moze byc ?? Zle zrobione wtryski , cyz jakas inna usterka mechaniczna?? wklejam logi zrobine wczoraj i proszę o pomoc , z góry dziękuje . http://vaglog.pl/log_193995.html http://vaglog.pl/log_193996.html http://vaglog.pl/log_193997.html http://vaglog.pl/log_193992.html http://vaglog.pl/log_193993.html http://vaglog.pl/log_193994.html Dodam , ze synchro wałków jest ustawione na 0.6 a kat wtrsysku z komputera wychodzi na 1.2ATDC wg diagnosty który to robil i podobno mozna go zmienic na 2 BTDC zeby bylo lepiej , ale ja nie znam sie na silnikach , jestem skromnym lakiernikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #2 Napisano 21 Listopada 2014 Witam , jestem nowy na forum i mam problem z auttak jak w temacie , posiadam Passata 1.9 tdi AWX 131KM 2001 r i mam nastepujący problem. Otóż samochod jest po regenracji wtryskiwaczy - jeden był uszkodzony mechanicznie - pęknięty trzpień a 3 juz byly bardzo slabe auto szarpało na poszczególnych biegach i nie równo chodzilo. - dałem zrobić wszystkie 4 zeby bylo pewnie - wczesniej byly sprawdzone pod kątem uszkodzenia i zuzycia przez mechanika i w firmie co regeneruja wiec mam pewnosc ze byly uszkodzone. Dostalem wtryski po regeneracji i sprawdzeniu oczywiscie z gwarancja itd. Mechanik poskladal silnik i pojawil sie kolejnym problem - auto na zimnym silniku nie odpala tak jak powinno , sprawdzone sa wszystkie czujniki , nowe swiece zarowe założone, nowy czujnik temperatury - ori ASO . i problem dalej wystepuje, trzeba bardzo dlugo krecic rozrusznikiem zeby auto zalapalo - i zapala za 3, 4 czasem 6 razem i jak juz odpali to faluje na obrotach przez chwile zanim sie rozgrzeje i potem juz jest OK , pali i jedzi niby dobrze w miare , sporadycznie zdarzy sie ze szarpnie przy ok 80km/h. po odpieciu czujnika temperatury jest lepiej z odpalaniem natomiast okrutnie wzrasta wysokie i tak juz spalanie - 10L na 100km i wiecej. Pytanie co to moze byc ?? Zle zrobione wtryski , cyz jakas inna usterka mechaniczna?? wklejam logi zrobine wczoraj i proszę o pomoc , z góry dziękuje . http://vaglog.pl/log_193995.html http://vaglog.pl/log_193996.html http://vaglog.pl/log_193997.html http://vaglog.pl/log_193992.html http://vaglog.pl/log_193993.html http://vaglog.pl/log_193994.html Dodam , ze synchro wałków jest ustawione na 0.6 a kat wtrsysku z komputera wychodzi na 1.2ATDC wg diagnosty który to robil i podobno mozna go zmienic na 2 BTDC zeby bylo lepiej , ale ja nie znam sie na silnikach , jestem skromnym lakiernikiem Bipy gr 23 cyl 3/4 idą w minus dość znacznie. Pompki wsadzili takie jak przewidziane do tego silnika? Synchro 0,6 może być, choć 0 byłoby lepsze a nawet lekko w -. Zmieniając ustawienia synchro zmieniasz ATDC/BTDC. ATDC - PO GÓRNYM MARTWYM PUNKCIE BTDC - PRZED GORNYM MARTWYM PUNKTEM W najwiekszym skrocie BTDC oznacza zapon wczesniejszy, a ATDC pozniejszy. Myślę że takie ustawienie 0,6 nie miałoby aż takiego wpływu na to spalanie Jakieś blędy w sterowniku? Czujnik położenia wałka sprawny? Reszta logów OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #3 Napisano 22 Listopada 2014 hmmmm mała sugestia , może pompki źle wsadzone ? zakładam , że zestawy uszczelek oczywiście nowe ? z logów nic nie widać wg mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papenSTG Zgłoś #4 Napisano 22 Listopada 2014 hmmmm mała sugestia , może pompki źle wsadzone ? zakładam , że zestawy uszczelek oczywiście nowe ? z logów nic nie widać wg mnie. pompki wlozone prawidlowo , z kompletem nowych uszczelnien i srub regulacyjnych , zadnych bledów w sterowniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #5 Napisano 22 Listopada 2014 Hmmm jeżeli jesteś pewny , że montaż pompek jest ok to wygląda na coś zupełnie nowego, nie związanego z pompkami. BIPy są na minusie, poszukaj w necie, bo nie jestem pewny ale kiedyś chyba czytałem, że jak są bipy na minusie to , że paliwa za mało dostaje. Powtarzam, nie jestem pewny tej informacji ( doczytaj ). Nie chciał bym Cię w błąd wprowadzić. Jeżeli, by się to potwierdziło to może pompa vacum padła i za mało paliwa podaje. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #6 Napisano 22 Listopada 2014 Hmmm jeżeli jesteś pewny , że montaż pompek jest ok to wygląda na coś zupełnie nowego, nie związanego z pompkami. BIPy są na minusie, poszukaj w necie, bo nie jestem pewny ale kiedyś chyba czytałem, że jak są bipy na minusie to , że paliwa za mało dostaje. Powtarzam, nie jestem pewny tej informacji ( doczytaj ). Nie chciał bym Cię w błąd wprowadzić. Jeżeli, by się to potwierdziło to może pompa vacum padła i za mało paliwa podaje. ? Proszę bardzo: Grupa/log statyczna-y 023 czyli BIP-y BIP ( Begining of Injection Period), jest wskazaniem czasu (odchyłki) otwarcia elektrozaworu od zakładanego prawidłowego/idealnego wyniku którego wartość wynosi „0” (zero) - czyli tyle ile jest przewidywane w oprogramowaniu ECU. Sterownik mierzy czas w jakim jest pobierany prąd przez cewkę i podczas kolejnego suwu zadaje identyczną wartość. - Bipy dodatnie oznaczają, że elektrozawór pozostaje otwarty dłużej, co może wynikać z oporów które napotyka kotwica elektrozaworu np. ze względu na przytarcie - Wartość ujemna oznacza krótszy od wzorcowego czas otwarcia i może oznaczać zbyt małą dawkę paliwa dostarczaną do elektrozaworu np. spowodowaną zbyt niskim ciśnieniem oleju napędowego dostarczanego poprzez pompę tandemową, zapchanym filtrze paliwa czy złej jakości paliwie. W silnikach z PDE (do 2005) prawidłową wartością uważa się przedział liczbowy pomiędzy -/+ 30 jednostek. Silniki nowsze ale z tradycyjnymi, elektromagnetycznymi PD (PDE) zależnie od modelu mają większy zapas tolerancji ( np. -/+ 60 i więcej). W silnikach z PPE problemy zaczynają się od wartości -/+ 100 jednostek. Wypada pamiętać że na wskazywane wartości BIP duży wpływ może mieć jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. W tym przypadku warto przeprowadzić pomiary/odczyty na wysokich obrotach silnika, np. 3000 rpm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papenSTG Zgłoś #7 Napisano 23 Listopada 2014 Hmmm jeżeli jesteś pewny , że montaż pompek jest ok to wygląda na coś zupełnie nowego, nie związanego z pompkami. BIPy są na minusie, poszukaj w necie, bo nie jestem pewny ale kiedyś chyba czytałem, że jak są bipy na minusie to , że paliwa za mało dostaje. Powtarzam, nie jestem pewny tej informacji ( doczytaj ). Nie chciał bym Cię w błąd wprowadzić. Jeżeli, by się to potwierdziło to może pompa vacum padła i za mało paliwa podaje. ? Po kolejnej wizycie w innym warsztacie wczoraj i diagnostyce , mechanik stwierdzil ze auto dostaje najprawdopodobniej za malo paliwa na rozruch, zmienil dawki , ustawil dawke rozruchową twierdzac ze teraz nawet na "zajechanych" wtryskach by odpalal, natomiast stwierdzil ze po przekereceniu kluczyka nie zawsze slyszy pompę paliwa , która powinna robic "szum w zbiorniku" , zrobil test i kilka krotnie wkładal wyciagal kluczyk i przekrecal zaplon tak by nazwijmy to pompa dopompowala paliwo , slychac szum jednokrotnie a potem juz lekkie jakby "sikniecie" i na tym sie konczy , po kilku takich probah auto palilo od strzala . Hmm pompa elektryczna ????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #8 Napisano 23 Listopada 2014 (edytowane) Po kolejnej wizycie w innym warsztacie wczoraj i diagnostyce , mechanik stwierdzil ze auto dostaje najprawdopodobniej za malo paliwa na rozruch, zmienil dawki , ustawil dawke rozruchową twierdzac ze teraz nawet na "zajechanych" wtryskach by odpalal, natomiast stwierdzil ze po przekereceniu kluczyka nie zawsze slyszy pompę paliwa , która powinna robic "szum w zbiorniku" , zrobil test i kilka krotnie wkładal wyciagal kluczyk i przekrecal zaplon tak by nazwijmy to pompa dopompowala paliwo , slychac szum jednokrotnie a potem juz lekkie jakby "sikniecie" i na tym sie konczy , po kilku takich probah auto palilo od strzala . Hmm pompa elektryczna ????? A myślisz ze ile ona będzie razy popmpować. Jak będziesz 10 razy kręcił kluczykiem to przeciez nie będzie 10 razy pompować,bo niby gdzie? Ma być słychać po przekreceniu kluczyka takie jakby zassanie i koniec. Na pełnym zbiorniku nawet jej nie usłyszysz. Najlepiej słychać poniże połowy stanu paliwa. Rano przekręć kluczyk przy otwartych drzwiach słychać najlepiej. Jak zassie,zasiorbie,zaszumi czy jak to zwał tzn ze jest OK. Na czym polegała ta zmiana dawki? Edytowane 23 Listopada 2014 przez driver77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #9 Napisano 23 Listopada 2014 Tego szumu czy też strzału nie będzie słychać zawsze za każdym razem. 2-3 razy to max , przynajmniej u mnie. Może być , że pompka jest przybrudzona i podaje za mało paliwa. Zrób sobie test. Odpalaj za pierwszym razem, następnego dnia po 2-3 pompowaniach (przekręceniu zapłonu). - - - - - aktualizacja - - - - - Na czym polegała ta zmiana dawki? Też jestem tego ciekaw. Jak ja miałem problem z rozruchem na ciepłym to też każdy pseudo mechanik mówił "zmień dawki rozruchu". Rozmawiałem z Robertem z TUNE UP na ten temat. W starych silnikach tak się robiło ale nie w tych, nie ma takiej możliwości podobno. (hmmm o ile dobrze pamiętam) ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #10 Napisano 23 Listopada 2014 W PD nie da się Vagiem od tak dawek zmieniać co ma miejsce w VP. :noniebardzo Tunera do tego potrzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papenSTG Zgłoś #11 Napisano 23 Listopada 2014 W PD nie da się Vagiem od tak dawek zmieniać co ma miejsce w VP. :noniebardzoTunera do tego potrzeba Chłopak pracuje na oryginalnym oporgramowaniu VW i sprzecie, ma naprawde dobrze wyposazony warsztat, ale co to zmienia ? nic . A dawki cos zmienil na bank bo auto po tescie jak wczoraj i dzis jezdzilem wyraznie mniej pali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #12 Napisano 23 Listopada 2014 W PD dawki rozruchowe wymagają ingerencji w mape. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papenSTG Zgłoś #13 Napisano 24 Listopada 2014 W PD dawki rozruchowe wymagają ingerencji w mape. Dzis auto bylo na diagnostyce w firmie co regenerowala wtryski. sprawdzili je komputerem , ogladali pomierzyli i osluchali silnik , mowią ze mechanicznie nie ma sie do czego przyczepić , sprawdzali pompe paliwa, vacum , zdemontowali wtryski i zmnieli oringi - montaz i regulację wykonali po swojemu , wg zalecen serwisowych, poskrecali wszstko do kupy na nowych uszczelniaczach i oringach, uruchomili motor. Mechanik pojechal na jazde testowa z aparatura pomiarową , wrocil , zrobil korektę dawek paliwa i synchornizacji rozrzadu , auto rozgrzane chodzi naprawde ladnie . Powiedzieli ze ze strony wtrysku , elektroniki i mechaniki silnika jest w 100% ok. Sprawdzali swiece zarowe tez i czujniki- mam zamontowane nowe pojechalem do domu i tu po kilkugodzinnym postoju zonk, passat nie pali . zmeczylem to odpalenie i pojechalem do swojego mechanika (byl ze mna w serwisie wtryskow) i dla pewnosci jeszcze raz zmienilismy filtr paliwa na nowy ( zdarzalo sie podobno ze niektore filtrony byly niedrozne - zalozylismy nowiutki innej marki , sprawdzilismy wydajnosc pompy paliwa raz jeszcze - jest ok i auto nadal ciezko pali jak zimne . Ostatnia rzecza jaka nam zostala jest pompa Vacum - podobno moze sie zapowietrzac nawet jak nie widac na niej oleju - a silnik mam suchy w 1000% , 99% mozliwosci i przyczyn czemu to nie odpala zostalo wyeliminowanych badz sprawdzonych , MA KTOS POMYSL ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #14 Napisano 24 Listopada 2014 Dzis auto bylo na diagnostyce w firmie co regenerowala wtryski. sprawdzili je komputerem , ogladali pomierzyli i osluchali silnik , mowią ze mechanicznie nie ma sie do czego przyczepić , sprawdzali pompe paliwa, vacum , zdemontowali wtryski i zmnieli oringi - montaz i regulację wykonali po swojemu , wg zalecen serwisowych, poskrecali wszstko do kupy na nowych uszczelniaczach i oringach, uruchomili motor. Mechanik pojechal na jazde testowa z aparatura pomiarową , wrocil , zrobil korektę dawek paliwa i synchornizacji rozrzadu , auto rozgrzane chodzi naprawde ladnie . Powiedzieli ze ze strony wtrysku , elektroniki i mechaniki silnika jest w 100% ok. Sprawdzali swiece zarowe tez i czujniki- mam zamontowane nowe pojechalem do domu i tu po kilkugodzinnym postoju zonk, passat nie pali . zmeczylem to odpalenie i pojechalem do swojego mechanika (byl ze mna w serwisie wtryskow) i dla pewnosci jeszcze raz zmienilismy filtr paliwa na nowy ( zdarzalo sie podobno ze niektore filtrony byly niedrozne - zalozylismy nowiutki innej marki , sprawdzilismy wydajnosc pompy paliwa raz jeszcze - jest ok i auto nadal ciezko pali jak zimne . Ostatnia rzecza jaka nam zostala jest pompa Vacum - podobno moze sie zapowietrzac nawet jak nie widac na niej oleju - a silnik mam suchy w 1000% , 99% mozliwosci i przyczyn czemu to nie odpala zostalo wyeliminowanych badz sprawdzonych , MA KTOS POMYSL ??? No widzę diagnostykę mechaniczną dość porządnie zrobiłeś i dalej ZONK??? Pompa w baku sprawna?Sprawdzałeś? Jak przyjedziesz z roboty,od dziewczyny czy nie wiem skąd wieczorem,to zaraz po zgaszeniu auta zaciśnij powrotny waż paliwa(najlepiej opaską plastikową tytyrytką czy jak to tam zwa) przy filtrze,rano przed odpaleniem ściągnij zacisk i zapal. Prosty test na cofające się paliwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #15 Napisano 24 Listopada 2014 Jak odpalali po zrobieniu wszystkiego to ładnie odpalił , byłeś przy tym? Pompę vacu możesz sprawdzić vocumetrem. możesz mieć jeszcze gniazda pompek w głowicy wyrobione , wyrobione gwinty w śrubach trzymających pompki ale jak zakładali pompki to powinni to zauważyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #16 Napisano 25 Listopada 2014 Pokaż loga grupy 007 na zimnym silniku przed rozruchem. Nakręć filmik podczas rozruchu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papenSTG Zgłoś #17 Napisano 25 Listopada 2014 (edytowane) Jak odpalali po zrobieniu wszystkiego to ładnie odpalił , byłeś przy tym?Pompę vacu możesz sprawdzić vocumetrem. możesz mieć jeszcze gniazda pompek w głowicy wyrobione , wyrobione gwinty w śrubach trzymających pompki ale jak zakładali pompki to powinni to zauważyć. Tak bylem przy tym ze swoim mechanikiem , gnaizda sa ok, sruby sa nowe , pisalem wczesniej to , nie jest to firma co robi jeden wtrysk na tydzien , tylko duuuzy warsztat przerabiajacy mase wtryskow i aut, na pewno by zauwazyli blad tymbardziej ze TO ICH MECHANIK SIE ZAJAL AUTEM. A po zrobieniu wszystkiego odpalil tak sobie , ale byl olej na tłokach na pewno bo pompki zeby latwiej weszly byly oblane olejem , tzn oringi i gniazda troszke i wiadomo ropa przy demontazy tez tam skapnela , kolejne odpalenie OK . i bardzo ladnie jezdzi cieply , tylko z odpaleniem jest klopot - - - - - aktualizacja - - - - - No widzę diagnostykę mechaniczną dość porządnie zrobiłeś i dalej ZONK???Pompa w baku sprawna?Sprawdzałeś? Jak przyjedziesz z roboty,od dziewczyny czy nie wiem skąd wieczorem,to zaraz po zgaszeniu auta zaciśnij powrotny waż paliwa(najlepiej opaską plastikową tytyrytką czy jak to tam zwa) przy filtrze,rano przed odpaleniem ściągnij zacisk i zapal. Prosty test na cofające się paliwo. tak , diagnostyka zrobiona kompleksowo , pompa w baku sprawna, pozostaje nam tylko ta nieszczesna pompa vacum jako podejrzana , mimo ze jest szczelna lub jakis problem z grzaniem swiec na zimnym chociaz podobno te silniki sa w stanie odpalic nawet przy -10 bez grzania , kuleja ale odpala , wg kilku zrodel . a mam takiepoderzenie dlatego iz zalozylismy wczoraj inny czujnik temepratury i dzis swiece rano grzały okolo 10s i o dziwo auto odpalilo od strzała , ale potem juz tak jak zwykle .... dziwne - - - - - aktualizacja - - - - - Pokaż loga grupy 007 na zimnym silniku przed rozruchem.Nakręć filmik podczas rozruchu. chodzi Ci o temp z czujnika g62 ? - było sprawdzane wczesniej i jest ok. czujnik prawidlowo pokazuje temperature - zreszta mam 3 nowe kupione w tym 2 oryginalne , jeden z salonu a drugi z zuwanej skody superb odpalajacej bez klopotu i sprawnej w 100% Edytowane 25 Listopada 2014 przez papenSTG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xmotox Zgłoś #18 Napisano 6 Grudnia 2014 http://vaglog.pl/log_195774.html witam mam identyczny problem czesci ktore zalozylem nowe lub uzywane 100%sprawne: pompa vaccum pompa w baku filtr paliwa uszczelnienia pompowtryskow nowy rozrzad na blokadach sprawdzone cisnienie sprezania auto po postoju 8h kreci zaczyna lapac na jeden cylinder drugi trzeci zapala dymi na bialo jak zimny po postoju 1h tez nie odpala na strzala ale kreci z sekunde spalanie duze. wieksze niz 50000km temu 7l/100 przy identycznym sposobie jazdy wychodzilo 5,4l/100 kat synchronizacji sprawdzdzany przestawiany na minus, na plus nic nie daje. +6 spalanie wyraznie spadlo ale wiadomo nie miesci sie -3+3 wg mnie pozostaly pompowtryski. co o tym myslicie log podczas odpalania powyzej , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach