cristof Zgłoś #21 Napisano 6 Września 2008 Witam A ja swojego sprzedalem i kupilem 1.8ABS.Musze Wam powiedziec ze AEK lepiej mi odpowiadal.Dzwiek silnika prawie jak VR6.Ja wiem ze prawie robi wielka roznice,ale AEK na podjezdzie ok.6km na 4 biegu rozpedzilem do 160 bez problemu a ABS ledwo idzie.Jak sie spotkamy na spocie to dam Wam troche schematow.Tak mi sie wydaje ze nastepny passat bedzie tez AEK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kozi1982 Zgłoś #22 Napisano 8 Września 2008 Dzięki za dane, na pewno się przydadzą, ale też nie rozwiewają wątpliwości cyt." Volkswagen recommend: 1995: Check & adjust every 20,000 miles (replace if necessary). 1996 : Check at first 60,000 miles and then every 20,000 miles (replace if necessary)." 20 tys mil i sprawdzić; wymienić jeśli konieczne. Tzn? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bulli Zgłoś #23 Napisano 12 Października 2008 Cześć. Ja też mam nieszczęsnego AEK i nie ma nigdzie do niego instrukcji. Co prawda dół silnika jest dość typowy,ale gorzej z głowicą.Można znaleźć dane szukając w różnych książkach: np: naprawiam seat toledo.Ale "czystego" opisu AEK w książkach do passata nie spotkałem. Dzięki ormowiec za te pdf-y.Skąd to wytrzasnąłeś i czy masz więcej? Co do samego silnika,to szkoda,że nie zastanowiłem się dokładniej nad jego wyborem przed kupnem. Kupując teraz wybrałbym chyba 2.0 ABF. Cristof -dlaczego sprzedałeś AEK ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #24 Napisano 12 Października 2008 Witajcie sam jeszcze nie wiem dlaczego go sprzedalem.Trzeba go bylo pomalowac a ja nie mialem na to czasu.I nie narzekajcie tak na ten silnik bo jak go sprzedacie to za nim zatesknicie. Aek nie zepsul mi sie na drodze nigdy a ABS juz dwa razy pokazal mi gest Kozakiewicza. Silnik jest podobny do RP ktoremu dodano pelny wtrysk motronicM2.9.Ten uklad jest bezobslugowy tzn. ze nic sie w silniku nie ustawia.Trzeba tylko wymieniac filtry,swiece,przewody;kopulke,palec i lac paliwo.Sorry Bulli bylem dwa razy w Krakowie ale mialem malo czasu.Moze teraz przyjade w okolicach weekendu 11 listopada to dam wam materialy nie tylko o AEK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #25 Napisano 12 Października 2008 jakiej instrukcji jeszcze potrzebujesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bulli Zgłoś #26 Napisano 12 Października 2008 Dzięki cristof-będę wdzięczny. Ormowiec przydałby się dokładny opis motronica M2.9.W jednym z pdf-ów,które zamieściłeś jest rozmieszczenie czujników w silniku.Przydałby się jakiś schemat jeszcze do tego.Resztę jakoś sobie poskładałem do kupy.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #27 Napisano 13 Października 2008 Cos ci sie psuje bulli ze wszystko potrzebujesz?Nie wierze.Bosch Motronic jest jednym z najlepszych ukladow wtrysku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bulli Zgłoś #28 Napisano 14 Października 2008 Cristoff-na razie wszystko w porządku z układem wtryskowo-zapłonowym.Przynajmniej tak wygląda,ale nie podpinałem jeszcze Vag-a. Miałem niestety masę roboty z paskiem.Blacharka+lakier prawie na całym samochodzie.Jak kupiłem to był cały poobijany.Kupiłem od Włocha-chyba nie dbał.Teraz świeci się i jest piękny. Do tego musiałem wymienić sporo części.Skopana była cała elektryka wszystkich 4 drzwi+lusterek. Pompa wody,wysprzęglik,termostat,króciec wodny był pęknięty uszczelka pod deklem-ale pomimo wymiany dalej cieknie. Oprócz tego wiadomo-rozrząd ,wszystkie paski i płyny.Oleje,filtry. Zainwestowałem już w niego naprawdę dużo ,a jeszcze do roboty są łożyska z tyłu,klamki wiadomo trzeba poprawić,no i szarpie mi całym paskiem przy puszczaniu sprzęgła.(Nikt nic nie wie co to jest-mechanicy w okolicy do d...py). Powoli zaczynam do niego tracić cierpliwość.Niedługo będę miał wymienione całe auto:). A materiały na temat wtrysku chcę mieć,bo jak wszystko porobię,to podepnę jeszcze paska pod Vag-a i chcę znać temat. Jak wystarczy mi cierpliwości,i wszystko porobię,to chyba wezmę z paskiem ślub,bo dołożyłem do niego już połowę jego wartości i dużo czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #29 Napisano 14 Października 2008 Po samochod dla siebie jedzie sie do Niemiec a nie do Wloch.Jak sie spotkamy to zerkne do niego,zobaczymy czy jest lepszy od mojego.Masz zalozony gaz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bulli Zgłoś #30 Napisano 15 Października 2008 No niby racja,bo Niemcy podobno dbają o auta,a Włosi podobno nie.Przekonałem się o tym drugim na własnej skórze.Dałem się zwabić niską ceną...Co tanie to drogie. Jak na razie to jeszcze o gazie nie myślałem.Nie wiem,czy mi się opłaci,bo w tej chwili nie jeżdżę dużo.A nie wiem nawet jak się ten silnik będzie zachowywał na gazie.I jaka instalacja. Być może na wiosnę o tym pomyślę.Zawsze byłem przeciwnikiem gazu.Ostatnie 10 lat jeździłem na benzynie:P.Nie mogę się przekonać do butli,która zajmuje sporo miejsca i ciągłych regulacji.Kolega miał gaz i co dwa dni kręcił coś przy silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piraka Zgłoś #31 Napisano 20 Października 2008 Witam do wczoraj myślałem ze tylko ja mam taki problem jak wy . Mój passat również pochodzi z Włoch kupiłem go w Niemczech 3 lata temu od pierwszego właściciela miał zrobione 120 tys. teraz ma 170 tys. . Mam komplet dokumentów ale książka obsługi dotycząca (1.6 variant również niestety jest pusta) . Auto jest w stanie niemal idealnym jestem z niego bardzo zadowolony . Pozdrawiam i służę radą jeżdżę passatem od 7 lat mój pierwszy był z silnikiem disla . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jaqub Zgłoś #32 Napisano 6 Lutego 2011 Witam Ja również mam passata 1.6 AEK, mam założoną instalacje gazową. Ostatnio mam problem z falującymi obrotami na benzynie, jak na razie nie udało mi się zdiagnozować przyczyny choć wszystko wskazywało na sondę lambda która była popsuta i którą wymieniłem, widać lekką poprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach