focuspl Zgłoś #1 Napisano 3 Października 2014 (edytowane) Witajcie, prośba o analizę logów. Silnik ciepły 90 oC. Mam generalnie problem - moim zdaniem z za duzym spalaniem - ok 7 l przy spokojnej jeździe w trasie (ostatnio po zmianie rozrządu na + 2,5 -3 spalanie w na jałowym ok 0,6) poprzednio w idealnie ustawionym 0 spalanie na jałowym 0,8. po zmianie ustawienia rozrządu na + cały czas jeżdzę na oryginalnym sofcie. mam dodatkowo wrażenie że turbo przeładowuje - ale zobaczcie proszę na logi. logi są robione z softem fabrycznym oraz potem z softem podnoszącym moc. org: http://vaglog.rtnet.pl/log_188256.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188255.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188254.html chip: http://vaglog.rtnet.pl/log_188247.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188246.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188245.html Z góry dziękuję za informacje Edytowane 5 Października 2014 przez focuspl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #2 Napisano 3 Października 2014 Albo ktoś Cię oszukał, albo wkleiłeś nieodpowiednie linki bo nie widać żeby ktoś dłubał przy sofcie. Dodaj logi statyczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #3 Napisano 3 Października 2014 Albo ktoś Cię oszukał, albo wkleiłeś nieodpowiednie linki bo nie widać żeby ktoś dłubał przy sofcie. Dodaj logi statyczne. Tu nawet po tym rzekomym chipie widać delikatny spadek mocy (turbo,przepływka) To jakiś box kolego z allegro,czy robota tunera :sese Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
focuspl Zgłoś #4 Napisano 4 Października 2014 Zapytam o soft mojego kolegi, który mi go robił. a co może być przyczyną wysokiego spalania - czy z tych logów coś widać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #5 Napisano 4 Października 2014 Potrzebne są logi statyczne; być może wtedy będzie można powiedzieć coś więcej. Próbowałeś jeździć z synchro ustawionym na 'minus' ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
focuspl Zgłoś #6 Napisano 4 Października 2014 Tak niestety spalane na jałowym poszło do wartości 0,9 Statyczne sa ok - pompki dają po -1,2 04 03 +1,2 Jakie grupy ew. Zalogować ? a czy z tych dynamicznych nic nie wynika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #7 Napisano 4 Października 2014 (edytowane) Tak niestety spalane na jałowym poszło do wartości 0,9Statyczne sa ok - pompki dają po -1,2 04 03 +1,2 Jakie grupy ew. Zalogować ? a czy z tych dynamicznych nic nie wynika? Spokojnie to znaczy jak? 7l przy około 170km/h powinien palić Dynamiczne są OK,ale w twoim przypadku czyli dużego spalania to statyczne są potrzebne. Czemu taki duży plus na rozrządzie. Ustaw na 0 lub lekko w - tak do -1. Ja u siebie rozrząd 2 razy już zmieniałem i cały czas na 0 mam. Spalanie na jałowym 0,9-1,0 i w żaden sposób nie przekłada się to na spalanie ogólne. Trasy po 800-1000km do 160km/h- 6-6.5/100 4 osoby+bagaż Cykl mieszany 7- 7,5/100 przy jeździe 3 tyś obr na każdym biegu Zloguj: a. Logi statyczne Do wykonania poprawnie logów samochód powinien: stać na biegu jałowym silnik włączony robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]. Numery bloków z 08-Meas. Blocks: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023 Numery bloków z Basic Settings - 04: 000, 003, 004 lub 011: - blok 000 logować ok. 20s; - blok 003 logować ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać]; - grupa 004 logować ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. Rozpocząć logowanie w chwili ustawienie 2 wartości w tym bloku na LATE UWAGA !!! W silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze (PD - np. AVB, AWX, AVF) nie logujemy grupy 004 w Basic Settings - 04 !!! - grupa 011 logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać] Edytowane 4 Października 2014 przez driver77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
focuspl Zgłoś #8 Napisano 4 Października 2014 (edytowane) Spokojnie to znaczy jak? 7l przy około 170km/h powinien palićDynamiczne są OK,ale w twoim przypadku czyli dużego spalania to statyczne są potrzebne. Czemu taki duży plus na rozrządzie. Ustaw na 0 lub lekko w - tak do -1. OK - zobaczę w takim razie jak z tym zero - ale u mnie po przestawieniu z 0 na +2,5 jest poprawa w spalaniu niestety kosztem dynamiki. spalanie duże dla mnie to ok 6,8 litra przy jeździe na trasie lekko wciśnięty gaz prędkość stała ok 120 o dziwo w mieście jest lepiej ze spalaniem - do 8 litrów co uważam za normę w tym aucie natomiast trasa - to lekko przy dużo. miałem już 3 passaty poprzednio i 2 to AVF i spalały mniej - z tym też coś podziałamy . logi statyczne zrobię i wrzucę. - dziękuję za infor. Co ciekawe po zmianie pompek - (czyszczenie + nowe oringi) miejscami wartości odczytów się nie zmieniły, więc moim zdaniem pompki są ok. - - - - - aktualizacja - - - - - w drodze powrotnej przy jeździe ok 170-180 spalanie 9,5 - średnia z 300 km ok 130 km/h Edytowane 4 Października 2014 przez focuspl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #9 Napisano 4 Października 2014 Spokojnie to znaczy jak? 7l przy około 170km/h powinien palićDynamiczne są OK,ale w twoim przypadku czyli dużego spalania to statyczne są potrzebne. Czemu taki duży plus na rozrządzie. Ustaw na 0 lub lekko w - tak do -1. OK - zobaczę w takim razie jak z tym zero - ale u mnie po przestawieniu z 0 na +2,5 jest poprawa w spalaniu niestety kosztem dynamiki. spalanie duże dla mnie to ok 6,8 litra przy jeździe na trasie lekko wciśnięty gaz prędkość stała ok 120 o dziwo w mieście jest lepiej ze spalaniem - do 8 litrów co uważam za normę w tym aucie natomiast trasa - to lekko przy dużo. miałem już 3 passaty poprzednio i 2 to AVF i spalały mniej - z tym też coś podziałamy . logi statyczne zrobię i wrzucę. - dziękuję za infor. Co ciekawe po zmianie pompek - (czyszczenie + nowe oringi) miejscami wartości odczytów się nie zmieniły, więc moim zdaniem pompki są ok. - - - - - aktualizacja - - - - - w drodze powrotnej przy jeździe ok 170-180 spalanie 9,5 - średnia z 300 km ok 130 km/h +2,5 napewno dynamiki miał nie będziesz. Dobra dynamika to 0. Jak chcesz mieć lepszy dół to delikatnie w minus -0,5 -1 to max Do 120 powinien w 5l/100 się zamknąć(pod warunkiem że tylko autostrada i bez wiatru). Ale ja tak nie jezdże bo przy 150 pali mi 6, także kosztem 1 l się nie przejmuje. Powyżej 160 musisz 1l/100 dodać o każde 10km/h więcej. Ciągiem 200/h to ponad 10 połknie. Wrzuć statyczne co tam piszczy w trawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #10 Napisano 4 Października 2014 Dorób przy okazji brakujące dynamiczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
focuspl Zgłoś #11 Napisano 5 Października 2014 Witajcie dodaje logi statyczne + basic settings zobaczcie co może być odpowiedzialne za te cholerne spalanie . statyczne http://vaglog.rtnet.pl/log_188479.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188478.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188477.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188476.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188475.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188474.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188473.html basic http://vaglog.rtnet.pl/log_188482.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188481.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188480.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #12 Napisano 5 Października 2014 Na pewno synchro do poprawy bo 3,3 to już za dużo ale też zastanawiają mnie wahania 2,2-3,3 Rozrząd wymieniony dawno? może napinacz się kończy a ogólnie motor chodzi równo i startuje ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
focuspl Zgłoś #13 Napisano 5 Października 2014 Syncto sam ustawialem pierwotnie był na 0 ale spalanie było jeszcze większe - (1000 km temu) rozrządu i cały podkreślam cały osprzęt wymienione na nowe marki INA wszystkie rolki napinacze paski pompy i co tam jeszcze przychodzi do głowy. Wiec tu bym nie szukał przyczyny spalania. Czy cos innego budzi Twoj niepokój ? Niz synchronizacja rozrządu - sam ja zmienialem na + - to zawsze mozna zmienic ale spalanie wtedy jeszcze większe - help. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #14 Napisano 5 Października 2014 Syncto sam ustawialem pierwotnie był na 0 ale spalanie było jeszcze większe - (1000 km temu) rozrządu i cały podkreślam cały osprzęt wymienione na nowe marki INA wszystkie rolki napinacze paski pompy i co tam jeszcze przychodzi do głowy. Wiec tu bym nie szukał przyczyny spalania. Czy cos innego budzi Twoj niepokój ? Niz synchronizacja rozrządu - sam ja zmienialem na + - to zawsze mozna zmienic ale spalanie wtedy jeszcze większe - help. Pali od strzała? Dymi przy odpaleniu? Okolice +3 to trochę przegięcie. Nie wiem jaki to ma wpływ na Bipy gr 23/ 3 cyl ponad 40 4 cyl ponad 30. 1 oraz 2 w porzadku. Korekcje gr 13 cyl 1/ 4 też już nie za ciekawe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
focuspl Zgłoś #15 Napisano 6 Października 2014 Pali idealnie nie dyni Korekcję - tu ciekawostka bo po zmianie miejscami pompek wartości pozostały bez zmian, te co dawniej na pozycji 1 dawały wartości ok 1,3 po przeniesieni na 3 dają 0,06. Ale wracam z pytaniem co z tych moich danych moze odpowiadać za wyższe spalanie?? Czy egr ok? Podcisniehia? Turbo? Przepływka? W jakim to jest stanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
focuspl Zgłoś #16 Napisano 6 Października 2014 http://vaglog.rtnet.pl/log_188616.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188617.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188618.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188609.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188610.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188611.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188612.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188613.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188614.html http://vaglog.rtnet.pl/log_188615.html jeszcze raz bo nie wiem dlaczego logi zniknęły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach