Biszczan Zgłoś #21 Napisano 21 Września 2014 W grupie 001 dawka paliwa choć w granicy tolerancji ( 8mg) to jednak moim zdaniem jest dość niepokojąca podobnie jak wartości które pokazuje przepływka (jak wspomniał Darek). Przydałyby się logi sprzed w/w czynności. EGR u Ciebie Kuba nie jest zaślepiony. Jedź do tego gościa niech załatwi przepływkę na podmianę i zajmie się rozrządem, oraz pompkami/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #22 Napisano 21 Września 2014 mi chodziło o dawke paliwa w grupie 001.ja teraz rozrzad mam na 00,0 i skacze do 0,6. Jest ok czy lepiej powalczyc aby ponownie na 0,0?? - - - - - aktualizacja - - - - - czyli przepływka ok?? W VP i PD dawki rozruchowe trzeba zmodyfikowac w mapie w programie. W VP da sie podniesc dawke na wolnych i nie tylko z vaga ale w małym stopniu w PD tylko i wyłacznie przez modyfikacje programu. Jeszcze tak informacyjnie dla jasności odczyt z gr 1 to że jest 8 to znaczy że dawka jest za mała jak jest 3 to dawka jest za duża Im więcej tym mniejsza dawka im mnie tym wieksza dawka. 2. Dawka wtryskiwanego paliwa I. dla VP (AGP/AQM, AGR/ALH, AHF/ASV, 1Z/AHU ,AEY, AFN/AVG, ALE) 2,2 do 9mg/skok powinna być w okolicy 3,0 do 5.0mg/skok, zależy od auta. Poniżej 3,0mg to UWAGA za duża dawka, a powyżej 5.0mg to UWAGA za mała dawka. Takie niedomagania możemy najpierw spróbować wyregulować, na trzy sposoby: a) vagiem, ale ma mały zakres regulacji: silnik(001) login(12233)->adaptacje(010) kanał (001) b) nastawnikiem pompy: Popuszczasz śruby nastawnika ( 3 torxy, jedna serwisowa ) i pukasz delikatnie młoteczkiem. Przesunięcie ma być na prawdę delikatne, prawie niewidoczne gołym okiem i kontrolujesz dawkę w 001 na włączonym silniku. Przesunięcie w lewo ( do paska rozrządu ) zwiększa dawkę, przesunięcie w prawo ją zmniejsza. Film instruktażowy http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=p ... re=channel Zaznacz sobie wcześniej położenie nastawnika ,najlepiej obrysuj nastawnik dookoła czymś ostrym bo jak za mocno pukniesz tym młoteczkiem to wywalisz dawkę w kosmos i ciężko będzie ją przywrócić do takiej jak była wcześniej c) korekta map u tunera Procedury serwisowe Dawka poniżej 2,2mg/skok ->pompa wtryskowa podaje zbyt duże dawki - wymienić na nową Dawka powyżej 9mg/skok ->silnik zbyt zimny - pozostawić rozgrzany silnik na podwyższonych obrotach i powtórzyć sprawdzanie ->pompa wtryskowa podaje zbyt małe dawki - wymienić pompę wtryskową na nową II. dla PD (AJM/ATJ, AUY, ANU) 3 do 11mg/skok (ATD/AXR, AVB, AFV/AWX) 3 do 9mg/skok (ASZ) 3 do 13mg/skok z reguły utrzymuje się w granicy 4,0 do 6,0mg. ECU sam dobiera dawkę na podstawie różnych parametrów/czujników silnika. Zmiana jest możliwa jedynie za pomocą korekty map sterownika przez Tunera Procedury serwisowe: Dawka poniżej 4mg/skok ->Uszkodzony zespół pompo-wtryskiwacza - wymienić zespół pompowtryskiwacza Dawka powyżej 11mg/skok ->Silnik zbyt zimny - pozostawić rozgrzany silnik na podwyższonych obrotach i powtórzyć sprawdzanie ->Brak paliwa ->Powietrze w układzie paliwowym sprawdzić napięcie zasilające, podzespoły układu zasilającego w paliwo ->Uszkodzony zespół pompo-wtryskiwacza wymienić na nowy - - - - - aktualizacja - - - - - gr 3 ->Powyżej 420mg - uszkodzony miernik G70 masy powietrza. W przypadku usterki, blok wartości mierzonych wskazuje jedną stałą wartość masy powietrza od około 550mg/skok w całym zakresie obrotów i obciążenia ->W przypadku zaślepionego EGR -a masa powietrza będzie wynosić powyżej 420mg (zależy od auta) i utrzymywać się na stałym poziomie nie zależnie od włączonego/wyłączonego EGR –a. na biegu jałowym ->Auto w „trybie awaryjnym” sprawdzić regulację doładowania sprężarki Przy walniętej przepływce wartość actual wynosiłaby stałą wartosć 550. Z wcześniej wklejonych twoich dynamicznych widać że przepływka trzyma normę na dobrym poziomie, nawet lekko ponad to co życzy sobie komp. Na bank nie wina przepływki. TDI nigdy nie pójdzie ci z wgniotem w fotel od 1600 obr. Jak wiadomo max moment 1900-3500 obr i w tym zakresie ma być czuć przyplyw mocy. W dynamicznym gr 11 widać że turbo ospałe do 1800obr, później juz dmucha ładnie i tak bym zostawił. Polecam dobrego fachowca znającego się na traktorach TDI, bo na przysłowiowy Władek, Józek itp więcej szkody może narobić niż pożytku. A takie grzebanie i wróżenie może dawka,może przepływka, może turbo na niewiele się zda. Moim zdaniem: Turbo -OK Przepływka-OK Kąt synchro - OK najlepiej 0 zostawić lub delikatnie w minus ale max-1 Dawka 8mg- trochę za mała odczytujemy na odwót niż by się moglo wydawać,ale nie skorygujesz tego samemu, tylko u tunera. Gr 3- na bank EGR wylączony i możesz być naewt tego nie swiadomy. Nie wiesz co poprzedni wlaściciel z tym zrobił. Ale napewno zrobił dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #23 Napisano 22 Września 2014 Krzysiek dzięki za konkretne dane i info. Więc problem wnioskuje że faktycznie może być we wtryskach. Wydaje mi sie że ten mechanik jest najlepszy jeżeli chodzi o vw. Teraz nie mam żadnej alternatywy fachowców u mnie w mieście.. Ten mechanik zaproponował podmiane wtryskow z 2.0 które ma u siebie na próbę aby zobaczyć. A ci co sprawdzają to na maszynie wychodzi czy wtrysk ok? Czy to bardzej wrozenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #24 Napisano 22 Września 2014 Jeszcze w canie mam błędy- jeden to napewno 00476- control module for fuel pump j 538 Czy ten błąd może mieć wpływ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #25 Napisano 22 Września 2014 Krzysiek dzięki za konkretne dane i info. Więc problem wnioskuje że faktycznie może być we wtryskach.Wydaje mi sie że ten mechanik jest najlepszy jeżeli chodzi o vw. Teraz nie mam żadnej alternatywy fachowców u mnie w mieście.. Ten mechanik zaproponował podmiane wtryskow z 2.0 które ma u siebie na próbę aby zobaczyć. A ci co sprawdzają to na maszynie wychodzi czy wtrysk ok? Czy to bardzej wrozenie? Na maszynie najlepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #26 Napisano 22 Września 2014 Jeszcze tak informacyjnie dla jasności odczyt z gr 1 to że jest 8 to znaczy że dawka jest za mała jak jest 3 to dawka jest za dużaIm więcej tym mniejsza dawka im mnie tym wieksza dawka. To w takim razie jak to jest przy logowaniu dynamicznym, bo wartości rosną wraz z obciążeniem silnika-tzn że dawka się zmniejsza? Albo to źle rozumiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #27 Napisano 22 Września 2014 To w takim razie jak to jest przy logowaniu dynamicznym, bo wartości rosną wraz z obciążeniem silnika-tzn że dawka się zmniejsza?Albo to źle rozumiem... Zobacz najpierw jakie grupy pod jakie logi sa podpisane http://sprawdz.auto.pl/jak-zrobic-logi-dynamiczne-vag/ Tej gr nie robi się dynamicznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #28 Napisano 23 Września 2014 (edytowane) No właśnie ja tam widzę i dynamicznie i statycznie logowanie grupy 001 http://vaglog.rtnet.pl/log_181401.html http://vaglog.rtnet.pl/log_182371.html To tak na marginesie jak to wygląda u mnie z tą dawką? Edytowane 23 Września 2014 przez waldi2807 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #29 Napisano 23 Września 2014 (edytowane) No właśnie ja tam widzę i dynamicznie i statycznie logowanie grupy 001 http://vaglog.rtnet.pl/log_181401.html http://vaglog.rtnet.pl/log_182371.html To tak na marginesie jak to wygląda u mnie z tą dawką? Termostat chyba ci świruje ponad 95st? Przecież nie ja to wymyśliłem. Tak jest z tymi dawkami i tyle. W VP i PD dawki rozruchowe trzeba zmodyfikowac w mapie w programie. W VP da sie podniesc dawke na wolnych i nie tylko z vaga ale w małym stopniu w PD tylko i wyłacznie przez modyfikacje programu. Jeszcze tak informacyjnie dla jasności odczyt z gr 1 to że jest 8 to znaczy że dawka jest za mała jak jest 3 to dawka jest za duża Im więcej tym mniejsza dawka im mnie tym wieksza dawka. 2. Dawka wtryskiwanego paliwa I. dla VP (AGP/AQM, AGR/ALH, AHF/ASV, 1Z/AHU ,AEY, AFN/AVG, ALE) 2,2 do 9mg/skok powinna być w okolicy 3,0 do 5.0mg/skok, zależy od auta. Poniżej 3,0mg to UWAGA za duża dawka, a powyżej 5.0mg to UWAGA za mała dawka. Takie niedomagania możemy najpierw spróbować wyregulować, na trzy sposoby: a) vagiem, ale ma mały zakres regulacji: silnik(001) login(12233)->adaptacje(010) kanał (001) b) nastawnikiem pompy: Popuszczasz śruby nastawnika ( 3 torxy, jedna serwisowa ) i pukasz delikatnie młoteczkiem. Przesunięcie ma być na prawdę delikatne, prawie niewidoczne gołym okiem i kontrolujesz dawkę w 001 na włączonym silniku. Przesunięcie w lewo ( do paska rozrządu ) zwiększa dawkę, przesunięcie w prawo ją zmniejsza. Film instruktażowy http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=p ... re=channel Zaznacz sobie wcześniej położenie nastawnika ,najlepiej obrysuj nastawnik dookoła czymś ostrym bo jak za mocno pukniesz tym młoteczkiem to wywalisz dawkę w kosmos i ciężko będzie ją przywrócić do takiej jak była wcześniej c) korekta map u tunera Procedury serwisowe Dawka poniżej 2,2mg/skok ->pompa wtryskowa podaje zbyt duże dawki - wymienić na nową Dawka powyżej 9mg/skok ->silnik zbyt zimny - pozostawić rozgrzany silnik na podwyższonych obrotach i powtórzyć sprawdzanie ->pompa wtryskowa podaje zbyt małe dawki - wymienić pompę wtryskową na nową II. dla PD (AJM/ATJ, AUY, ANU) 3 do 11mg/skok (ATD/AXR, AVB, AFV/AWX) 3 do 9mg/skok (ASZ) 3 do 13mg/skok z reguły utrzymuje się w granicy 4,0 do 6,0mg. ECU sam dobiera dawkę na podstawie różnych parametrów/czujników silnika. Zmiana jest możliwa jedynie za pomocą korekty map sterownika przez Tunera Procedury serwisowe: Dawka poniżej 4mg/skok ->Uszkodzony zespół pompo-wtryskiwacza - wymienić zespół pompowtryskiwacza Dawka powyżej 11mg/skok ->Silnik zbyt zimny - pozostawić rozgrzany silnik na podwyższonych obrotach i powtórzyć sprawdzanie ->Brak paliwa ->Powietrze w układzie paliwowym sprawdzić napięcie zasilające, podzespoły układu zasilającego w paliwo ->Uszkodzony zespół pompo-wtryskiwacza wymienić na nowy Edytowane 23 Września 2014 przez driver77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #30 Napisano 25 Września 2014 a czy opcja jest ze przed było ok a po wymianie tych uszczelek na pompkach-gdzie wartości sie poprawiły w grupie 13, nagle odczuwalny spadek mocy?? czy mógł cos mechanik zrobic nie zgodnie ze sztuka co można sprawdzic badz poprawic?? - - - - - aktualizacja - - - - - mozliwe aby pompi siadły przy przebiegu 210 tys. auto z niemiec sprawdzane vinem w aso i potwierdzili ze przebieg ok nie cofany.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #31 Napisano 25 Września 2014 Może źle wyregulował czy coś bo jak piszesz stało się to po wymianie uszczelnień,Ja nie wiem ile mam przebiegu na pompkach ale od 2008 gdy go sprowadziłem z niemiec zrobiłem prawie 100tyś i teraz mam 280,tyś i ogólnie jest ok z nimi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #32 Napisano 26 Września 2014 witam dzis zrobilem logi statyczne i widze ze bipy pogorszyły sie po zmianie kata synchronizacji na +... o czym to moze swiadczyc??wartosci akurat na tych dwóch sa ok (tak mi sie wydaje) wyczytalem gdzies ze logi na grupie 0023 powinno robic sie na ok 3000 obrotów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #33 Napisano 26 Września 2014 Witam. Dalej drążysz temat. Ostatnio korekcje dziś BIPY. Po co ruszasz to synchro? Ustaw na zero lub lekko w minus i zapomnij o synchro. Korekcje takie jak ty to ja mam od 5 lat Bipy po 30 od 5 lat. 130 tyś na tym zrobiłem i zyją. Jedź do tego partacza Józka,Waldka,Władka czy jak mu tam jest weź go . jezeli przed wymianą wszystko grało to po wymianie tez ma grać. Po co się męczysz tyle. Jak nie da rady pan mechanik to weź go na odchodne pier.. ale tak aby wyglądał jak ten żóltek obok :bezzebow i pojedź do kogoś poleconego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach