kat825 Zgłoś #1 Napisano 1 Września 2014 Witam. Mój ojciec ma na oku za dobre pieniądze VW T4 2.0i+lpg (sekw) aac. Ma mały feler bo uszczelka pod głowicą jest do wymiany. Mam pytanko czy można coś z tego silnika więcej uzyskać niż biedne 85km? Niby ma mały stopień sprężania bo8.5:1 (dane z wikipedii), może plan głowicy aby zwiększyć sprężanie? zmiana wałka rozrządu z VW Golfa mk2 gti o oznaczeniu silnika RD, RV, PF, PB, DX? Silnik AAC to niby silnik 1.8 z powiększoną długością skoku tłoka. A czy może zamiast głowicy 8v poszukać i włożyć głowicę 16v z silników VW 1.8 16v? Co można zrobić z tym silnikiem aby lepiej jechało, oczywiście bez kupowania np silnika 2.5i o 5 garach. Rozważamy też opcję zmiany silnika na 2.0 8v z golfa mk3 gti, ale robiąc silnik AAC można uzyskać większy moment obrotowy. Myślałem też aby poszukać cały osprzęt z silnika G60, ale znaleźć kompressor sprawny to cud. Ogólnie autko będzie lekko obciążane, max 500kg na pace i tyle samo na przyczepie. Przeważnie 1 lub 2 wyjazdy w miesiącu po 3200km każdy. Tak myślę, plan głowicy (wałek z gti 8v), poprawa kolektora ssącego i wydechowego(może z gti podejdzie z przeróbką), wydech bardziej przelotowy (lub od 2.5 jeśli jest bardzie przelotowy), do tego zestroić, myślę że 110km wyjdzie? Co o tym sądzicie? Może coś doradzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach