Skocz do zawartości
zandarmerio

Turbo po regeneracji - przeładowuje

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z samochodem po regeneracji turbiny. Auto VW Passat 3BG, silnik AVB. Turbina świeżo po regeneracji, część zimna przerobiona na AWX/AVF. Mapy od ciśnień doładowania (z ciśnieniem podniesionym do 1,4bar) i N75 również od AWX/AVF, założony MAP sensor 3-barowy. Auto nie jest w stanie utrzymać zadanego ciśnienia doładowania i już od 2,5k RPM ładuje ponad 2 bary:

 

http://vaglog.rtnet.pl/zandarmerio_175406.html

 

Podejrzewam oczywiście źle wyregulowaną sztangę na turbinie. Ciśnienie na wężu sterującym turbiny podczas logowania 011BS 0.0/-0.8 bar, więc tu jest chyba dobrze. Sztanga chodzi raczej w pełnym zakresie, przy regeneracji zmienna geometria była zapewne czyszczona. Tutaj log 011BS:

 

Edit: zły log (z 2011 ;)), zaraz zejdę do auta to ogarnąć, jeśli jest taka potrzeba.

 

Przy przełączeniu kodowania na automat (ciśnienie zadane 0,95bar i dużo mniejsza dawka paliwa - mniejsza prędkość spalin) auto mimo wszystko nie jest w stanie wyregulować ciśnienia:

 

http://vaglog.rtnet.pl/zandarmerio_175405.html

 

Prosiłbym o potwierdzenie lub zaprzeczenie moich podejrzeń dot. źle wyregulowanej sztangi oraz ewewntualne wskazanie, co powinienem jeszcze sprawdzić.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez zandarmerio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydłuż sztange o 2 obroty i wykonaj loga. Jak się poprawi, to wydluzaj, aż będzie maks wypełnienie n75 w granicach 70-75%. Jak wydłużenie sztangi nic nie da, to coś źle zrobiona regeneracja. Kto regenerowal turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się Panowie bo także mam pytanie.

Po regeneracji (a praktycznie wymianie, stare było popękane ...) wszystko było dobrze do czasu gdy nie zaczął się zamulać przy gwałtownym przyśpieszaniu i prędkościach powyżej 120km/h

Długo szukałem rozwiązania, wymieniony maf, n75, DV, aż w końcu znajomy zauważył że brakuje jednego zaworu na turbinie i prawdopodobnie ucieka tamtędy powietrze.

 

Zaznaczony na pierwszym zdjęciu

0_0_productGfx_8476686b1a0502608c7aeee5d4e1e12f.jpg

 

A wygląda to tak jak na tym

turbina-audi-a4-a6-vw-sharan-passat-1-8-t-150-180-2-3447574831.jpg

 

Z tego co widzę jest to zwykły wkręcany zawór, który powinien iść do DV (z DV wystaje kabel który idzie donikąd...)

Gdzie można taki zawór zakupić?

Byłem w ASO, stwierdzili że to część turbiny i nie można tego kupić osobno...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie idzie to przypadkiem do N75?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki pokręciłem, tak ten przewód wychodzi z N75 nie z DV, ale w Turbinie nie mam zaworu pokazanego na zdjęciu nr1 ;(

Muszę ten zawór gdzieś kupić, tylko nigdzie nie mają...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z turbiny wychodzi króciec, podający ciśnienie na N75. Teraz masz przeładowanie, bo N75 wogóle nie wypycha sztangi nie mając nadciśnienia. To zwykłe oczko paliwowe z wyjściem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór założony, przewód podłączony, wyjazd na autostradę, 150,160,170 - Zamuła, turbine słychać a auto z pedałem podłodze zwalnia do jakichś 140 i dalej nie jedzie, że już nie wspomnę o przyśpieszaniu gorszym od 1.6 chyba...

 

Błąd na kompie - przekroczono dopuszczalnie ciśnienie turbodoładowania czy jakoś tak.

 

Pomysły ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności