Skocz do zawartości
Albi84

Proszę o analizę logów Passat B5 AFN 1998r.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Udało mi się w końcu zrobić Logi statyczne i dynamiczne, które zamieszczam niżej. Dodam że w czasie robienia logów nie miałem żadnego błędu i żaden nie wyskoczył. Wcześniej zdarzało mi się kasować błąd 575 - ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica doregulowania - on chyba wyskakiwał jak przy większej prędkości na 4-5 biegu chciałem wyprzedzać i nagle nie miał siły. Dodam również że mam ciągły błąd którego nie mogę skasować: 1329 - magistrala danych funkcji komfort w trybie awaryjnym i być może przez to mi przestał działać centralny i problem czasami z szybami. Ogólnie mam wrażenie że auto jest słabe na niższych obrotach na każdym biegu, wręcz problem mam z ruszeniem czasami bo mi potrafi zgasnąć. Ogólnie powoli się rozpędza, muszę więcej gazu dać by ruszyć a już nie wspomnę o sytuacjach jak jest gorączka na zewnątrz, bardzo powoli reaguje na gaz i po dodaniu gazu powoli wraca na biegu jałowym. Może to problem z kątem wtrysku jak mi rozrząd kiedyś wymieniali? bo rozrząd jest raczej dobrze założony bo sprawdzałem.

 

Bardo proszę o sprawdzenie logów i ocenę mojej sytuacji z autem. Pozdrawiam

 

Passat B5 AFN 1998r.

 

Logi dynamiczne:

Log 000: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173944.html

Log 001: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173946.html

Log 003: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173948.html

Log 004: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173950.html

Log 008: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173949.html

Log 010: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173947.html

Log 011: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173945.html

 

Logi statyczne:

Log 000: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173951.html

Log 001: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173952.html

Log 003: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173958.html

Log 004: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173954.html

Log 007: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173953.html

Log 013: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173959.html

Log 014: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173955.html

Log 018: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173956.html

Log 023: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173957.html

 

BS:

Log 000: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173960.html

Log 003: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173963.html

Log 004: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173961.html

Log 011: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_173962.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy sztanga chodzi płynnie

ło tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

log 011 BS pokazuje że sztanga stoi w miejscu turbo do czyszczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to pewne że mam turbo do czyszczenia? proszę o potwierdzenie, bo nie wiem czy mam się za to zabierać. Może tylko sztanga się zacina bo ciężko chodzi lub zawór N75 kiepsko działa i słabo ciągnie sztangę? Jutro sprawdzę wizualnie czy na BS 11 odpowiednio pracuje sztanga. Dzięki za wstępną diagnozę i proszę o sprawdzenie innych logów bo może coś jeszcze nie domaga.

Edytowane przez Albi84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób log 011 BS i obserwuj sztangę jak się porusza(ale Twój pierwszy log 011BS pokazuje że ciśnienie wcale się nie zmienia więc stawiam na problemy z geometria). N75 możesz sprawdzić w porosty sposób jeśli masz wakumetr to podłącz go zamiast gruszki i zrób 011 BS jeśli podciśnienie będzie -0,6 bar to N75 będzie OK. Możesz też jeśli ci się uda odpiąć sztangę i poruszać samym tym cynglem od zmiennej geometrii czy porusza się lekko i płynnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. pisałeś mi że prawdopodobnie turbo do czyszczenia i oczywiście sprawdzę ten zawór N75 i sztangę jak się rusza ale jeżeli ciśnienie wcale się nie zmienia w BS 11 to dlaczego w 11 dynamicznej ciśnienie sie zmienia od 1100 do 2500 prawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. pisałeś mi że prawdopodobnie turbo do czyszczenia i oczywiście sprawdzę ten zawór N75 i sztangę jak się rusza ale jeżeli ciśnienie wcale się nie zmienia w BS 11 to dlaczego w 11 dynamicznej ciśnienie sie zmienia od 1100 do 2500 prawie?

 

Nazwałbym to bardziej skakaniem ciśnienia niż płynną zmian. Może być uszkodzona np. sama grucha (w co wątpię) ale sprawdź to co pisałem wtedy trochę to ograniczymy. Możesz nagrać też filmik jak sie porusza ta sztanga w 011 BS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jeszcze raz log BS 11: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_174426.html i jest troszkę wyższa wartość ciśnienia ale także się nie zmienia wiec podobna sytuacja.

 

Nagrałem też filmik jak działa moja sztanga:

Podciśnienia nie mogę sprawdzić bo nie mam wakuometra.

 

Dodam że mam błędy w moduł komfortu: 1329 magistrala funkcji komfort w trybie awaryjnym brak osprzetu...odczytałem POLSKIM VAGIEM 4.9.

No i pod nim są błędy: 931 siłownik zamka centralnego prawy tył -F223 nie autoryzowane - BŁAD SPORADYCZNY,

Błąd: 928 Siłownik zamka centralnego lewy przód - F220 nieprawidłowy sygnał,

Błąd: 931 Siłownik zamka centralnego prawy tył - F223 nieprawidłowy sygnał.

Wszystko skasowałem ale niestety błędu 1329 nie da się skasować. Ale ogólnie mam problem z drzwiami bo centralny działa jak sie przekreca kluczykiem oprócz prawych tylnich drzwi, ale z pilota kiedyś mi nagle przestał działać i nie działą do tej pory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popraw filmik bo nie bangla, a w 011BS owszem jest wyższe ciśnienie ale nie zmienia się stawiam że geometria stoi

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie przepływka jest do wymiany, podmien a zobaczysz roznice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Według mnie przepływka jest do wymiany, podmien a zobaczysz roznice

 

W którym logu można stwierdzić że przepływka do wymiany? Bo już sam nie wiem czy turbo czy przepływka czy jedno i drugie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 008 logu widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz spróbować ale nie wiele to pomoże bez czyszczenia geometrii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierw wyczyść turbo, a potem zrób loga łączonego 003 i 011.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierw wyczyść turbo, a potem zrób loga łączonego 003 i 011.

 

Rozumiem ze tu chodzi o logi dynamiczne? a wiecie jak najprosciej sciagnac turbinke przed blokiem bo chce ten zabieg zrobic przez weekend.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja swoją wyciągałem pod blokiem zajęło mi to trochę czasu ale to przez brak odpowiednich poręcznych kluczy. Także przygotuj sobie dobry zestaw kluczy i trochę cierpliwości i zdolności manualnych. Najtrudniejsze było odkręcenie odpływu oleju od dołu od turbiny więc się zdenerwowałem i odkręciłem tą rurkę od bloku silnika. I zaopatrz się w nowe uszczelki. WD40 też pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś pojechałem do mechanika i sprawdziłem wakuometrem jakie jest podciśnienie z zaworu N75. Załączyłem vagiem 11BS i było 0 a następnie -0,55 i tak w kółko czyli zawór mam dobry. Sprawdziłem przy okazji EGR czy jest szczelny i jest ok. Pozostaje mi tylko sprawdzić gruche z sztangą i jak będzie ok to już pewne że turbo do czyszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewne to już jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na BS11 widać że jednak sie poprawiło jeżeli chodzi o moc auta bo lepiej się zbiera. Dziś pojechałem zrobić jeszcze dynamiczne 03 z 11 i 08 z 10. Auto ładnie się zbierało przy pierwszym logu: http://vaglog.rtnet.pl/krzys-84_175191.html

ale gdy osiągnąłem ok 3700 obrotów lekko poczułem spadek mocy. Sprawdziłem i wyskoczył błąd: (00575 - Intake Manifold Pressure 17-00 - Control Difference). Następnie skasowałem ten błąd i sprawdziłem BS11 i okazało się że ciśnienie znowu stało w miejscu przy ON OFF. Zrobiłem jeszcze raz 03 z 11 i nie wiem jakim sposobem logi mi same znikneły z dysku tak nagle wiec nie pokaże i tak samo 08 z 10. Ale wiem ze jak go robiełem to już słabo się zbierało. Po powrocie do domu sprawdziłem jeszcze raz BS11 i już było ok cieśnienie OFF 999 ON 1020.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności