dlugiiii Zgłoś #1 Napisano 2 Kwietnia 2014 (edytowane) Problem mam po zmianie mapy w komputerze(chip tuning). Pojawia sie blac czujnika walkow jako otwarty lub zwarty do plusa. Sa momenty ze samochod nie posiada tego bledu i jedzie normalnie. Na seryjnym i dwoch modyfikowanych programach nigdy nie mialem tego bledu Czy jest w ogole mozliwosc, aby przez zmiane pamieci wyskakiwal mi ten blad? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Po pomiarach okazało się ,że czujnik halla jest uszkodzony. Zamiast dawać przebieg 0 do +12V oscylował pomiędzy 2,5V a +12V. Przez to czasami komputer wykrywał, że jest OK a czasami, że gdzieś jest zwarcie do PLUSA. Dziwne, że na poprzedniej kości pamięci ten błąd nie występował i jeździłem w nieświadomości, że jest uszkodzony :doh Edytowane 2 Kwietnia 2014 przez dlugiiii Rozwiązany temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teges86 Zgłoś #2 Napisano 1 Maja 2014 Witam. Specjalistów. Mam problem z moim paskiem i mam nadzieje, że ktoś z Was mi coś doradzi. Problem wygląda tak. Zakupiłem paska B5 1.8 125 KM ADR, 1999 rok. 189 000 km. Po zakupie wymieniłem rozrząd i napinacz hydrauliczny. W poniedziałek przyszedł czas na wymianę łańcucha rozrządu. Dodam, że autko działało w 100% sprawnie. Pojechałem do mechanika. Mechanik wymienił łańcuch, uszczelkę łańcucha + 2 simeringi + uszczelkę pod pokrywą zaworów. Wyjeżdżam z warsztatu a moje auto jakby chciało a nie mogło. totalny spadek mocy. Ledwo co się zbiera na 1 i 2. Na 3 troszkę lepiej. Podczas jazdy jakby w pewnych momentach go dusiło. Jakby ktoś wciskał hamulec. Totalny spadek mocy. Zauważyłem, że są dziury w obrotach, przy których właśnie są te objawy spadku mocy. Wróciłem do warsztatu. Podłączyli komputer i pokazuje błąd czujnika HALLA. (Zwarcie do masy). Pojechałem po inny czujnik. Wymienili i dalej jest to samo. Dalej pokazuje ten sam błąd. Co robić??? Mechanik mówi, że trzeba szukać przyczyny na tym czujniku. Ale mi się nie wydaje, żeby dwa pod rząd były tak samo uszkodzone. Na różnych forach doczytałem, że pokazywanie takiego błędu występuje gdy: - źle założymy pasek rozrządu (wystrczy jeden ząbek różnicy) - źle założymy łańcuch rozrządu - uszkodzony czujnik lub źle przykręcony do obudowy (również jeśli zanieczyszczony). Wyczytałem też, że występuje ten błąd gdy spięto łańcuch (możliwe to???). Mechanik przy mnie sprawdzał położenie strzałek na rozrządzie i jest idealnie. Może miał ktoś podobne problemy??? Dodam, że stary łańcuch okazał się dość rozciągnięty. Mechanik sugeruje jeszcze, że możliwe, że konieczna będzie wymiana napinaczy tego łańcucha. Nie bardzo mi się chce w to wierzyć. Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach