BartCh Zgłoś #1 Napisano 20 Marca 2014 (edytowane) Witam 2-3 h temu miałem nieprzyjemne zjawisko wracając ze szkolenia padła mi cewka (jak się okazało) silnik drżał i tak dalej. Miałem tak jechać do domu ale mijając oświetlony parking pod realem na Połczyńskiej stwierdziłem że wymienię ją na inna którą miałem w bagażniku (tamtą wymieniałem tydzień wcześniej nie działała w 10% obrotów więc była lepsza od całkiem padniętej). Zatrzymałem się wyłączyłem samochód wyjąłem tamtą z bagażnika i poszedłem otworzyć maskę. I tu miałem zdziwienie cewka 2 sama na moich oczach podnosiła się szybko do góry wetknąłem ją s powrotem a ona znów do góry. Najgorsze było to że po chwili pojawił się dym. Było go coraz więcej zamknąłem maskę poszedłem po gaśnice chwile poczekałem żeby odrazu nie dostarczać tlenu. Po 10 min dym minął było czuć spalony plastik. Otworzyłem maskę dymu brak cewka na miejscu. Spróbowałem ją ruszyć została mi ta szeroka główka w ręku reszta w silniku. udało mi się ją wyjąć po kilku (kilkunastu próbach) śrubokrętem i włożyłem tą co posiadałem. Walnięta cewka nie była tą co poprzednio wymieniałem tylko albo oryginał albo używka którą wymieniłem 2-3 lata temu resztę mam już nowe. I teraz ZONK nie mogę odpalić samochodu kręci ale nie załapuje. Sprawdzałem czy jest iskra wydaje mi się że nie ma (80%). I teraz pytanie co to może być???? Pozdrawiam i dzięki za szybką odpowiedź. Jakieś sugestie czemu tak się stało czemu cewka tak się wyrąbała i przede wszystkim czemu nie odpala?? Edytowane 21 Marca 2014 przez BartCh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djroofer Zgłoś #2 Napisano 22 Marca 2014 (edytowane) Przerabialem to już parę razy. Winna jest bardzo kiepska izolacja przewodów które idą do cewek. Pęka izolacja przewodów i to wszystkich i robi się zwarcie. Mi popalilo przewody tobie jak widzę cewke. Nie odpala bo wywalilo bezpiecznik zapłonu. Najpierw sprawdź przewody bo za chwilę będziesz miał problem spowrotem. Nie wiem jak w polsce ale w USA nowa wiązka kosztuje pół silnika ok 400$ a używana 100$ ale myślę że z uzywka za jakiś czas będzie to samo. Jak narazie latam tam gdzie widzę że pęka ale myślę o pociagnieciu nowych przewodów. Edytowane 22 Marca 2014 przez rainman777 Regulamin pkt 4.1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartCh Zgłoś #3 Napisano 22 Marca 2014 (edytowane) Znalazłem bezpiecznik ( w nocy patrzyłem ale nie dojrzałem po ciemku) jeszcze muszę podładować aku bo podczas holowania trochę go wykorzystałem i musi wrócić do formy. Znać czy odpalił a jeśli chodzi o przewody to trzeba po całej długości szukać czy tylko przy wtyczce przy cewce? Wielkie dzięki za odpowiedź Podładowałem działa odpalił się samochód ale świeci się EPC kasowanie z kompa (odłączenie klem wystarczy?) czy coś trzeba jeszcze sprawdzać? Edytowane 22 Marca 2014 przez BartCh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #4 Napisano 22 Marca 2014 podłączysz kompa to dowiesz się czemu EPC się świeci. Jak usterka naprawiona to kasowanie pomoże, jak nie to trzeba bedzie ją usunąć . Lepiej podłącz kompa po takim zajściu i zobacz błędy jakie są i czy się ew. powtarzają. P.S. Pytałeś w ASO czy twój AWT nie podlega akcji serwisowej an wymianę cewek?Ja tak zrobiłem i ASO zafundowało mi 4 szt nowiuteńkich ori cewek za free . Ale to było prawie 3 lata temu. Jak podasz VIN to się dowiesz, tylko warunek, musisz mieć ori cewki ze swojego auta (inaczej nie podlegasz akcji serwisowej). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartCh Zgłoś #5 Napisano 24 Marca 2014 To poczekam na kumpla jak z kompem przyjedzie to się zerknie. A co do cewek niestety nie mam starych tak więc wymiana za free niestety odpada a szkoda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartCh Zgłoś #6 Napisano 28 Marca 2014 Było 11 błędów w związku z palącą się cewką po ich skasowaniu wszystko działa jak powinno. Co do przewodów nie widziałem żadnych pęknięć na razie po ich sprawdzeniu jeżdżę jak coś zacznie szwankować to będę musiał je wymienić wielkie dzięki za odpowiedź i cenne wskazówki djroofer. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach