Skocz do zawartości
carter19

Spadek mocy, analiza logów AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Auto mam od 2 miesięcy, po zrobieniu najważniejszych rzeczy typu termostat, zawieszenie, teraz na spokojnie szukam przyczyny spadku mocy. Generalnie jest uczucie że turbo ładuje 2200-2400 a później idzie jak zwykły diesel, szczególnie na biegach wyższych niż 2. Raz włączył mi się tryb awaryjny (tzn. nic specjalnego się nie wyświetliło ale nie poszedł więcej niż 120, po ponownym uruchomieniu chodził już dobrze), ostatnio jechałem autobahnem , 100 na zegarze, i nawet po redukcji nie chciał przyspieszać. Zrobiłem logi statyczne, obstawiałem że pewnie zapieczone kierownice albo N75, ale przy 11bs okazuje się że siłownik ładnie chodzi. Z tego co wiem to poprzedni właściciel naprawiał (a może wymieniał IC), więc obstawiam dziurawy IC albo przepływomierz.

 

 

Co do błędów to był bład 00575 ale o dziwo nie kasowałem go, użyłem innego VAG-COM i błędu nie ma.

Logi MS:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/carter19_162305.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/carter19_162306.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/carter19_162307.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/carter19_162308.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/carter19_162309.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/carter19_162310.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/carter19_162311.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/carter19_162312.html

 

Logi BS:

 

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/carter19_162314.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/carter19_162315.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/carter19_162316.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/carter19_162317.html

 

Dynamicznych jak na razie nie mam jak zrobić bo jestem za granicą i nie mam nikogo do pomocy. Gdyby ktoś mógł pomóc byłbym wdzięczny. Spalanie stale 6,5-6,7 niezależnie od ładunku i stylu jazdy, chyba że przy 140-150 tyle ma palić, ale wówczas przy spokojnej jeździe powinien nieco mniej

Pozdrawiam

 

edit:

po wymianie radia (czy ma to coś wspólnego?) wyskoczył jeszcze błąd

17978 - Engine Start Blocked by ImmobilizerP1570 - 35-00 - -

 

edit2:

filmik pokazujący ruch sztangi w moim pasku:

Edytowane przez carter19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kąt wtrysku u Ciebie waha się 14 - 16 mało. Powinien wynosić w okolicy 49 - 51 w logu 000 BS 3 - cia kolumna. Ale nie wiem czy to ma wpływ na spadek mocy. Zrób logi dynamiczne będzie można się czegoś czepić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, jak tylko zrobie dynamiczne to wrzuce. Co do kąta...z odpalaniem nie ma najmniejszych problemów, nawet przy mrozach, nie dymi nawet przy przygazowaniu. Natomiast jak jest ciepły to trzeba kręcić mniej więcej tyle samo co zimny w porównaniu do berlingo gdzie ciepłego wystarczyło "dotknąć", ale może ten typ tak ma, to mój pierwszy TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyreguluj kąt wtrysku a odpalanie na pewno się poprawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wreszcie dynamiczne logi, jeden z logów 000 jest niepoprawny bo musiałem hamować, jak wybadam który, to usunę :) Mam nadzieje że prawidłowo wykonane, najczęściej przed wciśnięciem Stop, gaz był puszczany...

Pozdrawiam

 

 

Log (0 - 000)

Log (1 - 000)

Log (2 - 003,008,011)

Log (3 - 003,010)

Log (4 - 001)

Log (5 - 003,011)

Log (6 - 004)

Log (7 - 008,011)

Log (8 - 011)

Log (9 - 011)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego przepływomierz do czyszczenia albo do wymiany (ewentualnie jeśli masz możliwość to podmień i wtedy sprawdź) bo ewidentnie tnie Ci dawkę paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływke podmienie dopiero za dwa tygodnie. A czy na podstawie logów 003+011 można stwierdzić ewentualną nieszczelność w dolocie między turbiną a IC? Czy w przypadku odpięcia przepływki, komp założy maksymalną lub też minimalną wartość? Postaram się jeszcze jutro zdjąć wężyk z EGR i go zaślepić, albo może nawet przeczyścić EGR, może N18 działa nieprawidłowo...

 

 

edit:

wyciągnąłem EGR, wygląda na sprawny, nie wiesza się, sprężyna działa prawidłowo, może jutro wyczyszcze przepływke

Edytowane przez carter19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności