freeman67 Zgłoś #1 Napisano 7 Listopada 2013 Witam Panowie wracam tu po kilkuletniej nieobecności. Kupiłem kilka dni temu pieknego Paska CC Auto ma regulacje twardości zawieszenia i zastanawiam się czy wybór programu na którym jeżdzę ma wpływ na szybkość zużywania się elementów zawieszenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 7 Listopada 2013 Nie zanotowałem choc jeźdzę w trasie na normal po mieście na komforcie. Sport dla mnie za twardy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
freeman67 Zgłoś #3 Napisano 7 Listopada 2013 a ile na jednych wahaczach mozna zrobic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 7 Listopada 2013 Pytanie retoryczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
freeman67 Zgłoś #5 Napisano 7 Listopada 2013 Widze ze kolega ma taki sam motor jak ja w swoim. jak CI sie uzywa auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #6 Napisano 7 Listopada 2013 Tfu tfu nie narzekam. Bajka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tgrz Zgłoś #7 Napisano 16 Listopada 2013 (edytowane) Auto ma regulacje twardości zawieszenia i zastanawiam się czy wybór programu na którym jeżdzę ma wpływ na szybkość zużywania się elementów zawieszenia. Śmiem stwierdzić, że im amortyzator sztywniejszy(mniej pochłania drgań) - np. w trybie sport tym pozostałe elementy zawieszenia więcej drgań dostają; skutkiem czego szybkość zużywania elementów gumowych zawieszenia jest większa. I odwrotnie: tryb comfort - jako, że w nim "najbardziej" pracuje amortyzator (najbardziej wytłumia drgania) śmiem twierdzić, że w nim najbardziej zużywa się amortyzator. Więc trudno wskazać który tryb jest najlepszy dla trwałości zawieszenia. Tryb normal niekoniecznie musi byś "złotym środkiem" w trasie na normal po mieście na komforcie. Sport dla mnie za twardy. A ja z tych, dla których tryb sport jest za miękki, - przy hamowaniu na nim auto i tak nurkuje przodem do dołu (i tyłek się odciąża co jest niebezpieczne przy w zakręcaniu) nie wiem kto wpadł aby ten tryb nazywać "sport" to nawet nie jest pseudo-sport to jest co najwyżej tryb "ciut-twardszy" chętnie bym się dowiedział czy da się ten tryb bardziej utwardzić. Pozdrawiam ! Edytowane 16 Listopada 2013 przez tgrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #8 Napisano 16 Listopada 2013 (edytowane) ludzie ktorzy kupuja nowelub kilkuletnie auta placzao trwalosc wachaczy na poszczegolnych trybach... te tryby sapo to zeby tego uzywac, chyba zaden z producentow auta nie wprowadzalby takiego trybu gdyby miala ona ograniczyc trwalosc poszczegolnych elementow. Jak kazde auto musie sie zuzyc cokolwiek zeby producent mogl zarobic... Ale niestety te Wasze B6 to juz nie nawet B5 ktore po polsce na ori zawiasie trzaskalo 180tys. Edytowane 16 Listopada 2013 przez zielonyB5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #9 Napisano 16 Listopada 2013 A ja z tych, dla których tryb sport jest za miękki, - przy hamowaniu na nim auto i tak nurkuje przodem do dołu (i tyłek się odciąża co jest niebezpieczne przy w zakręcaniu) nie wiem kto wpadł aby ten tryb nazywać "sport" to nawet nie jest pseudo-sport to jest co najwyżej tryb "ciut-twardszy" chętnie bym się dowiedział czy da się ten tryb bardziej utwardzić. Pozdrawiam ! To efekt podniesionego prześwitu(srodka ciężkości) w alltracku , a nie samego zawieszenia. U mnie ( w zwykłym passacie) nic nie nurkuje. Trzyma się asfaltu lepiej niz moja impreza. Mam częstą okazję sprawdzac to zawieszenie na alpejskich drogach i jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tgrz Zgłoś #10 Napisano 17 Listopada 2013 To efekt podniesionego prześwitu(srodka ciężkości) w alltracku , a nie samego zawieszenia. U mnie ( w zwykłym passacie) nic nie nurkuje. Trzyma się asfaltu lepiej niz moja impreza. Mam częstą okazję sprawdzac to zawieszenie na alpejskich drogach i jest OK. Dzięki za informacje. Hmmm... będę musiał rozważyć usunięcie fabrycznych dystansów podnoszących auto względem standardu. Pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach