Skocz do zawartości
freeman67

regulacja zawieszenia a trwałość wahaczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Panowie wracam tu po kilkuletniej nieobecności.

Kupiłem kilka dni temu pieknego Paska CC

Auto ma regulacje twardości zawieszenia i zastanawiam się czy wybór programu na którym jeżdzę ma wpływ na szybkość zużywania się elementów zawieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zanotowałem choc jeźdzę w trasie na normal po mieście na komforcie. Sport dla mnie za twardy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ile na jednych wahaczach mozna zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie retoryczne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze ze kolega ma taki sam motor jak ja w swoim. jak CI sie uzywa auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tfu tfu nie narzekam. Bajka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto ma regulacje twardości zawieszenia i zastanawiam się czy wybór programu na którym jeżdzę ma wpływ na szybkość zużywania się elementów zawieszenia.

 

Śmiem stwierdzić, że im amortyzator sztywniejszy(mniej pochłania drgań) - np. w trybie sport

tym pozostałe elementy zawieszenia więcej drgań dostają;

skutkiem czego szybkość zużywania elementów gumowych zawieszenia jest większa.

 

I odwrotnie:

tryb comfort - jako, że w nim "najbardziej" pracuje amortyzator (najbardziej wytłumia drgania)

śmiem twierdzić, że w nim najbardziej zużywa się amortyzator.

 

Więc trudno wskazać który tryb jest najlepszy dla trwałości zawieszenia.

Tryb normal niekoniecznie musi byś "złotym środkiem"

 

 

 

 

w trasie na normal po mieście na komforcie. Sport dla mnie za twardy.

 

 

A ja z tych, dla których tryb sport jest za miękki,

- przy hamowaniu na nim auto i tak nurkuje przodem do dołu

(i tyłek się odciąża co jest niebezpieczne przy w zakręcaniu)

 

nie wiem kto wpadł aby ten tryb nazywać "sport"

to nawet nie jest pseudo-sport

to jest co najwyżej tryb "ciut-twardszy"

 

chętnie bym się dowiedział czy da się ten tryb bardziej utwardzić.

 

Pozdrawiam !

Edytowane przez tgrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ludzie ktorzy kupuja nowelub kilkuletnie auta placzao trwalosc wachaczy na poszczegolnych trybach...

te tryby sapo to zeby tego uzywac, chyba zaden z producentow auta nie wprowadzalby takiego trybu gdyby miala ona ograniczyc trwalosc poszczegolnych elementow.

Jak kazde auto musie sie zuzyc cokolwiek zeby producent mogl zarobic... Ale niestety te Wasze B6 to juz nie nawet B5 ktore po polsce na ori zawiasie trzaskalo 180tys.

Edytowane przez zielonyB5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja z tych, dla których tryb sport jest za miękki,

- przy hamowaniu na nim auto i tak nurkuje przodem do dołu

(i tyłek się odciąża co jest niebezpieczne przy w zakręcaniu)

 

nie wiem kto wpadł aby ten tryb nazywać "sport"

to nawet nie jest pseudo-sport

to jest co najwyżej tryb "ciut-twardszy"

 

chętnie bym się dowiedział czy da się ten tryb bardziej utwardzić.

 

Pozdrawiam !

 

To efekt podniesionego prześwitu(srodka ciężkości) w alltracku , a nie samego zawieszenia. U mnie ( w zwykłym passacie) nic nie nurkuje. Trzyma się asfaltu lepiej niz moja impreza. Mam częstą okazję sprawdzac to zawieszenie na alpejskich drogach i jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To efekt podniesionego prześwitu(srodka ciężkości) w alltracku , a nie samego zawieszenia. U mnie ( w zwykłym passacie) nic nie nurkuje. Trzyma się asfaltu lepiej niz moja impreza. Mam częstą okazję sprawdzac to zawieszenie na alpejskich drogach i jest OK.

 

Dzięki za informacje.

Hmmm... będę musiał rozważyć usunięcie fabrycznych dystansów podnoszących auto względem standardu.

 

Pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności