Skocz do zawartości
rafael85

Odpowiednia zmiana biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chcialbym poruszyc moim zdaniem ciekawy temat(chyba dotad nie poruszany na naszym forum) a mianowicie jak najbardziej efektywnie zmieniac biegi zeby jak najszybciej osiagnac przyslowiowa setke? PRzy jakich obrotach dokonywac tej zmiany na wyzszy bieg i od jakich przyspieszac?

 

Zamieszczam link na ktorym pokazane jest moje przyspieszenie do 100km/h

LINK Naliczylem ze setke robie w 9,3s Pomiar dokonywalem na pelnym baku, zimowych oponach, mokrej nawieszchni i dwuch osobach na pokladzie. Mozecie ocenic jak ja to robie.

Zaznaczam ze posiadam 6 biegowa skrzynie monualna.

 

 

Teraz druga czesc postu... a mianowiscie jak zmieniac biegi zeby jazda byla jak najbardziej oszczedna? Na Tvn Turbo na octavi 1,9 Tdi zalecali nie przekraczac 2000 obr ani nie schodzic ponizej 1500obr/min, Moj najlepszy wynik osiagniety na trasie Szczecin-Kielce (600km) pokonalem ze srednim spalaniem 4,9 l/100km

 

CZekam na wasze opinie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michu_82

straciłes troszkę czasu na poślizgu kół... Wyłączenie wszystkich "antypoślizgowych ustrojstw" powoduje polepszenie czasu, ale wtedy by sie przydała sucha jezdnia....

Najlepiej krecić na ciepłym asfalcie, niedługo przyjdzie wiosna, to bedziesz mniał okazje sprawdzić...

Według mnie zmiana biegów OK, powinna być szybka i zdecydowana, im mniej czasu trwa zmiana biegu, tym więcej oszczędzasz, ale to juz sa dziesiąte części sekundy...

 

Co do oszczędnej jazdy, to nie wiem jak jest w dieslu.. Ja mam benzyniaka, na gaźniczku. Najoszczędniej jeździ, gdy nie przekraczam 3000obr/min [70-90km/h], bo powyżej otwiera drugą dyszę...

Co do minimalnych obrotów, to trzeba samemu wyczuc swoje auto, bo jak za wcześnie zmienisz bieg, to za mocno obciążysz silnik i wtedy spala więcej, niż jakbyś go kręcił wyżej przy zmianie biegów.

Do tego jeszcze musisz dorzucić delikatne obchodzenie sie z gazem, łagodne i płynne przyspieszanie, bo ciężka noga = wir w baku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simo

albo mi sie wydaje albo jedynke tylko do 3000 porzymales. Najlepiej zmieniac jest biegi jak osiagasz maksymalna moc bo pozniej nastepuje drastyczny jej spadek. W pasacie z twoim silnikiem max moc osiagana jesc cos kolo 4100 obrotow i to jest odpowiedni moment do zmiany. Tak jak kolega mowil wczesniej asr sie wylacza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jedynce doszedlem do cos kolo 4200 przy 50km/h

Ok na przyszlosc bede pamietac zeby wylaczyc ASR :ok: musze zrobic jeszcze jeden test na suchym asfalcie i dobrze rozgrzanych oponach.

Mam jeszcze pytanie do Was.. Na jakich kolach auto najlepiej przyspiesza? Letnie/zimowe - szerokie/waskie - male/duze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

imo w 9,3 do 100km/h w PD śmiem mocno powątpiewać. raczej 10,5 bym rzekł ale nie jestem pewien. skoluj najprostrzego G-techa i cwicz starty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmiany biegow tak jak kolega powiedzial sa ok chociaz jak strzelam ze sprzegla wyniki sa lepsze. Ja swoim passatem AJM robie 9.5 przy 136KM i slizgajacym sie sprzegle.

 

the.wolf wynik jest realny aczkolwiek moim zdaniem tez troszke podejrzane. Pytanie czy to jest zupelna seria?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak pakarod ale masz program.... postaw na kresce 130KM seria i 130km po programie to 130 po programie bedzie szybsze duzo niz seria....

 

ba nawet kiedys unitronik mowil ze 1.8T seria 150 i 1.8T po programie ale nie zwiekszajacym nic tylko zmieniajacym przebieg wykresu bedzie sporo szybsze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh jak zwykle master pokazal mi miejsce w szeregu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra dobra już tak nie cukruj :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności