Kojot121 Zgłoś #141 Napisano 19 Marca 2011 Ja bym nie radził lać tego syfu jakim jest (olej z ponad 100x wysmażonych frytek), można szybko wtryski zapiepszyć. Ja na chwile obecną mam paliwo od wschodnich sąsiadów za 3,30zł więc leje na obecną cenę na stacjach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wydra Zgłoś #142 Napisano 19 Marca 2011 też puki co mam ze wschodu ale juz za 4zł i nie zawsze jest jak stare golfy 1,6d chodziły i na OR i na OO to nasze TDI VP tez bedą chodzić, tak naprawde budowa czy wtryskiwacza czy pompy wtryskowej jest niemal że identyczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1971 Zgłoś #143 Napisano 19 Marca 2011 a orientuje ktoś się może ile kosztuje OO w przypadku gdy masz piec tym zasilany i kupujesz np 1000litrów na raz ?? A najlepsze jest to ze ten piec sam jeździ! :p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #144 Napisano 23 Kwietnia 2011 hehehe dobre a czy wiecie gdzie w okolicach gdańska można kupić OO ? najlepiej w takich właśnie już rozlanych porcjach po kilkadziesiąt litrów ? oczywiście nie do auta mam zamiar to lać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #145 Napisano 23 Kwietnia 2011 Od kiedy itd i służba celna zaglądają do zbiorników nie znam odważnych w swojej okolicy co leją oo. Znam za to pomoc drogową która zabiera auta po zatrzymaniu przez w/w wymienionych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pprymek Zgłoś #146 Napisano 4 Maja 2011 A gdzie w mazowieckim mozna kupić opał? Do pieca oczywiście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzycho1977 Zgłoś #147 Napisano 16 Grudnia 2013 A ja odświeżę trochę temat i podaje link do strony związanej tym tematem http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i1/i0/i1/i9/r1019/BochenskiC_OlejRzepakowy.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #148 Napisano 29 Grudnia 2013 W kwestji informacyjnej dla zainteresowanych. 1.9TDI PD bedzie jezdzic na tak zwanej ''czerwonce''. Tylko ludzie myla czerwonego diesla z olejem opalowym!!! Olej opalowy to olej opalowy o duzym stopniu naolejenia substancjami smarujacymi. Natomiast czerwony diesel to ten ktorego sie uzywa w maszynach rolniczych, budowlanych, generatorach i na barkach. ''czerwonka'' i opal to nie to samo. Opal wlany do PDka zakleja pompki. ''Czerwonka'' wlana do pieca grzewczego zaciera pompe w piecu i wtrysk zasilajacy. Kiedys ( w zasadzie nie tak dawno) zalali nam do zbiornika zasilajacego piec ogrzewajacy hale wlasnie czerwonke. Jaks niejasna pomylka bo czerwonka nieco drozsza a zaplacilem tyle co za opal. Efekt to zatarta pompa i wtrysk po tygodniu pracy na tym. Gosciu co u nas pracowal mial Audi a6 1.9 TDI quatro i smigal na ''czerwonce'' az milo dobre 6 lat az zmienil auto a obecnie tym autem jezdzi jeden z klientow ktory wciaz lata na takim paliwie i widuje auto czesto. Wtryski nie robione jeszcze nigdy. Natomiast VPki ktore czesto widuje gdy maja zalany opal daja rade. Opal jest tlustrzy od czerwonki. Czerwony diesel nie rozni sie niczym w konsystencji procz koloru. Opal jest tlusty i wlewajac go do czerwonki lub do diesla bialego nie bedzie sie z nimi mieszac przez bardzo dlugo dopuki mechanicznie nie zamieszamy w naczyniu. Opal bedzie plywal jak ''oko'' w rosole. Podobnie opal jest ciemniejszy od czerwonego diesla. Czerwony diesel jest rozowawy jak Syntetyczna mieszanka 2 sowowa (mineralna jest zielona) a nie nasycony czerwony. I ostatnia sprawa ciezko jest dostac czerwonego diesla, wiekszosc ma opal bo na niego nikt nie rzada dowodu iz posiada sie firme uzywajaca maszyn pracujacych na czerwonym dieslu nie zawierajacym podatku drogowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lukas42 Zgłoś #149 Napisano 4 Marca 2014 Zwracam się z ogromną prośbą o przesłanie namiaru na zaufanego dostawcę . z okolic Warszawy/Radomia/Grójca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajmon24 Zgłoś #150 Napisano 12 Marca 2014 W kwestji informacyjnej dla zainteresowanych. 1.9TDI PD bedzie jezdzic na tak zwanej ''czerwonce''. Tylko ludzie myla czerwonego diesla z olejem opalowym!!! Olej opalowy to olej opalowy o duzym stopniu naolejenia substancjami smarujacymi. Natomiast czerwony diesel to ten ktorego sie uzywa w maszynach rolniczych, budowlanych, generatorach i na barkach. ''czerwonka'' i opal to nie to samo. Opal wlany do PDka zakleja pompki. ''Czerwonka'' wlana do pieca grzewczego zaciera pompe w piecu i wtrysk zasilajacy. Kiedys ( w zasadzie nie tak dawno) zalali nam do zbiornika zasilajacego piec ogrzewajacy hale wlasnie czerwonke. Jaks niejasna pomylka bo czerwonka nieco drozsza a zaplacilem tyle co za opal. Efekt to zatarta pompa i wtrysk po tygodniu pracy na tym. Gosciu co u nas pracowal mial Audi a6 1.9 TDI quatro i smigal na ''czerwonce'' az milo dobre 6 lat az zmienil auto a obecnie tym autem jezdzi jeden z klientow ktory wciaz lata na takim paliwie i widuje auto czesto. Wtryski nie robione jeszcze nigdy. Natomiast VPki ktore czesto widuje gdy maja zalany opal daja rade. Opal jest tlustrzy od czerwonki. Czerwony diesel nie rozni sie niczym w konsystencji procz koloru. Opal jest tlusty i wlewajac go do czerwonki lub do diesla bialego nie bedzie sie z nimi mieszac przez bardzo dlugo dopuki mechanicznie nie zamieszamy w naczyniu. Opal bedzie plywal jak ''oko'' w rosole. Podobnie opal jest ciemniejszy od czerwonego diesla. Czerwony diesel jest rozowawy jak Syntetyczna mieszanka 2 sowowa (mineralna jest zielona) a nie nasycony czerwony. I ostatnia sprawa ciezko jest dostac czerwonego diesla, wiekszosc ma opal bo na niego nikt nie rzada dowodu iz posiada sie firme uzywajaca maszyn pracujacych na czerwonym dieslu nie zawierajacym podatku drogowego. I z tym się zgodzę,mieszkam w UK siedem lat i tu traktory i maszyny budowlane śmigają na czerwonce. Znam gościa co śmigał Passatem AFN 4 lata na czerwonce i z autem nie miał żadnego problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yam1530 Zgłoś #151 Napisano 6 Kwietnia 2014 Jakiś dowód proszę na istnienie czerwonki? Jest olej napędowy do celów opałowych:http://www.lotos.pl/321/p,236,c,471/dla_biznesu/paliwa_i_dodatki/oleje_opalowe/olej_napedowy_do_celow_opalowych Olej napędowy grzewczy:http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeOpalowe/Strony/OlejGrzewczyEkotermPlus.aspx Ważne żeby paliwo było z pewnego źródła. Najgorsze dla silnika jest paliwo odbarwiane. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertoz Zgłoś #152 Napisano 21 Kwietnia 2014 Jezdzilem na czerwonce w oplu Vectra dti, zrobilem nim 40 tys km z czego polowe na chipie nigdy zadnych problemów nie mialem z silnikiem ale zaznaczam ze to jest silnik na pompie vp. Czerwonka z dobrego zrodla nie jest zla a silnik psują paliwa skladowane w zanieczyszczonych zbiornikach. i tak powstają mity... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #153 Napisano 24 Kwietnia 2014 a ja jezdzilem poprzednim autem (cordoba AHU) na OR oczywiscie oddzielny podgrzewany zbiornik mialem,elektrozawory,filtry przejechalem tym autem na OR (tak ze w zimie) 150tys km i nic sie nigdy nie dzialo jedynie o rowno 1L wiecej OR palila niz ON zastanawiam sie czy nie zrobic sobie instalacji do pastucha elektrozawory,weze itp. mam zostaje mi tylko zrobic zbiornik tylko nie wiem jeszcze gdzie zamontowac go Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1192 Zgłoś #154 Napisano 2 Maja 2014 Dorzucę swoje 3 grosze, coby przestrzec ludzi przed tak polecaną tutaj "czerwonką". Czerwonka, to nic innego jak zwykła ropa zabarwiona. To, że nie szkodzi autku to nie takie pewne. Po pierwsze zależy od tego skąd jest pierwotny ON, po drugie zależy także od zabarwiaczy, jeden drugiemu nierówny. W pewnej firmie X, narzekali na to, że znika paliwo, prezes postanowił zabarwić je, robić regularnie kontrole pod zakładem i sprawdzać, kto na nim jeździ. Sam oczywiście miał pozwolenie na jazdę na nim, razem z kilkoma przydupasami. Rezultat? Po 3 miesiącach 3 osobom, które miały na to zezwolenie padły wtryski i jakieś inne pierdoły. 2 to jakieś śmieszne peugeoty, ale nawet golfa z niezniszczalnym 1.9tdi to trafiło, więc trzeba uważać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karson226 Zgłoś #155 Napisano 5 Września 2014 Jazda na mieszance OR+ON w stosunku 50/50 dla silników z VP to żaden problem, dwa warunki OR musi być rzepakowy (najbardziej zblizone parametry do ON).Jazda na takiej mieszance tylko podczas dodatnich temperatur - to warunek nr 2 (chyba, ze ktoś ma odpowiedną instalacje podgrzewającą).Być może nie są to jakieś kolosalne oszczędnosci ale jesli ktoś pokonuje kilkanaście tyś rocznie różnica ta jest bardzo odczuwalna (w przybliżeniu oszczędzamy ok 1-1,5zł/litr). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach