koziolek7 Zgłoś #1 Napisano 30 Sierpnia 2013 (edytowane) Ile powinien wynosic kat synchronizacji w passacie b6 2007r BMA ? Może mi ktoś gdzies to sprawdzic, moze w etce gdzies to jest ? Edytowane 30 Sierpnia 2013 przez koziolek7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
micjanic Zgłoś #2 Napisano 30 Sierpnia 2013 Czesc, Grupa 004 steering angle (patrz swoje zdjecie) Dodam, że ostani po raz pierwszy wymieniałem rozrzad. Fabrycznie był ustawiony na -0,35. Ustawiłem na -1,5 i twerdze ze jest o niebo lepiej, mniej pali szybciej sie zbiera - na razie nie widze wad. Na biegu jałowym bierze 0,4l/h przy wylaczonych odbiornikach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koziolek7 Zgłoś #3 Napisano 30 Sierpnia 2013 Ok, ale ty masz PD a ja BMA, chciałbym wiedziec jaka jest fabryczna wartosc w BMA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
micjanic Zgłoś #4 Napisano 31 Sierpnia 2013 Kolego, na moje oko oboje mamy PD oboje też 4 zawory na cylinder i nawet te same turbiny mamy. U mnie na 100% fabrycznie było -0,35. Logowałem tuz przed zamiana paska abym miał do czego ewentualnie wracać. Ale jak powiadam nie wracam bo -1,5 jest lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koziolek7 Zgłoś #5 Napisano 1 Września 2013 (edytowane) PD to ogolna nazwa dla silnikow z pompowtryskami jezeli dobrze sie orientuje. Sprawdz jaki masz symbol silnika BKP BMR ? Edytowane 5 Września 2013 przez koziolek7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
micjanic Zgłoś #6 Napisano 6 Września 2013 :victory Jak mam wpisane w rubryce samochod: BKP to znaczy, że wiem, że mam BKP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koziolek7 Zgłoś #7 Napisano 6 Września 2013 Sory nie spojrzalem. Mozesz mi powiedziec jak ustawiales ten kat, co po kolei jak blokowales, bo nie moge sobie wyobrazic jak to rowno zrobic ze wzgledu na 2 walki. Tak zeby jeden i drugi przekrecic o ten sam moment. Trzeba luzowac te 3 sruby w okol kola ? Na wartosci minusowej praca silnika jest twardsza czy wrecz odwrotnie ? bede wdzieczny za wskazowki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
micjanic Zgłoś #8 Napisano 7 Września 2013 (edytowane) Kolego, Musisz zainwestować w klucz jak poniżej, oraz 2 blokady fi6mm, do blokowania wałków rozrzadu. 1. Demontujesz gorna osłonę paska rozrzadu 2. Ustawiasz kluczem jeden z wałków w pozycji takiej aby dało sie obydwa zablokowac wspomnianymi blokadami. Każda z blokad musi wejsc do końca w korpus głowicy. Zakldam ze obydwa walki sa zsynchronizowane wtedy bez problemu daja sie zablokować. Jezeli nie to nie dawaj juz auta do mechanika ktory Tobie wymieniał pasek. 3. Luzujesz 3 śruby obwodowe na pieście wałka rozrzadu na każdym wałku. Czyli przytrzymujesz po kolei każdą piaste koła kluczem ze zdjecia i luzujesz 3 śruby. 4. Robisz właściwa regulację czyli wkładasz klucz ze zdjecia w jeden z walkow i obracasz przeciwnie do wskazowek zegara (aby pojsc w minus). Obrót dosłownie o milimetr. Blokady muszą być wtedy w glowicy!. Kontrujesz sruby przytrzymujac piaste kola kluczem ze zdjecia. Potem kontrujesz sruby w drugiej piescie rowniez przytrzymujac ja tym kluczem 5. Wyciagasz blokady fi 6mm. 6. Podpinasz Vag i patrzysz co ci wychodzi. Robisz powtorke z obrotem w lewo lub w prawo w zależnosci od winiku. Znawcy na forum pisza ze w minusie praca jest trwardsza ja tego nie zauważyłem. Spaliny moze rzeczywiscie sa bardziej gryzace. Zauwazylem ze na pelnym baku w miescie (po tych samych trasach) do tej pory robilem 960km a teraz 1100km, wiec musi palic mniej. Edytowane 7 Września 2013 przez micjanic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koziolek7 Zgłoś #9 Napisano 8 Września 2013 Wielkie dzieki !!! Znalazlem w sieci filmik jak to sie robi przy jednym walku. Zastanawiam sie tylko skad bede mial pewnosc ze oba kola przekrecilem o taki sam obrot ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
micjanic Zgłoś #10 Napisano 8 Września 2013 Kolego zwroc tylko uwage ze na sieci sa filmy na temat 8V. A tam niektórzy robia inaczej niz opisalem dla 16V. Dla 8V przytrzymujesz piaste kola zebatego tym specjalnym kluczem i regulujesz bezposrednio obracajac walek rozrzadu kluczem. Dla 16V blokujesz połozenie wałków rozrzadu trzepieniami w korpusie głowicy i obracasz jedna z piast specjalnym kluczem (druga obroci sie tak samo bo jest ciagnieta przez pasek rozrzadu i dlatego ich nie rozsynchronizujesz) dodatkowo ten sam pasek obroci też wał korbowy. Inaczej mowiac: dla16V zmianiasz polozenie walu korbowego wzgledem walkow rozrzadu, które sa zablokowane. Obrot piast w lewo >> idziesz w minus dla 8V zmieniasz polorzenie wałka rozrzadu wzgledem wału korbowego (mozna tak robic bo jest jeden wałek, ale ta sama praktyka dla 16V rozsynchronizuje Tobie rozrzad, bo nie masz pewnosci ze wałki rozrzadu tak samo obrocisz - jest to praktycznie niemozliwe). Tutaj odwrotnie obrot wałka rozrzadu w lewo >> idziesz w plus Mam nadzieje ze nie zamieszałem. Jest sobie ciekawa stronka http://www.myturbodiesel.com ale tam po angielsku trzeba cos kmilić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koziolek7 Zgłoś #11 Napisano 8 Września 2013 Ok, dzieki wielkie, super to wyjasniles Mam blokady 2 blokady takie z czarna glowka bedzie pasowac ? A ten klucz moznaby jakos sobie samemu zrobic albo czyms zastapic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koziolek7 Zgłoś #12 Napisano 12 Września 2013 Zakldam ze obydwa walki sa zsynchronizowane wtedy bez problemu daja sie zablokować. Jezeli nie to nie dawaj juz auta do mechanika ktory Tobie wymieniał pasek. No i stalo sie, jak jeden zablokuje to drugiego sie nie da i na odwrot Czyli musze sciagac caly pasek i poprawic po tzw " mechanikach flamastrach" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
micjanic Zgłoś #13 Napisano 13 Września 2013 (edytowane) No to kolego zablokuj też wał korbowy specjaną blokadą i zacznij wszystko od początku t.j. wróć wszędzie do pkt. wyjścia "cech". W drugim kroku ustaw kąt synchronizacji na wartosc jaka chcesz. Klucz do piast kół warto kupić :-). Szególnie jak masz wiecej vagów w rodzinie Tylko że raz napięty pasek pod zdjeciu nie powinien byc ponownie napinany - chyba że poczekasz do zmiany paska. Mechanik flamaster dobre!!! Edytowane 13 Września 2013 przez micjanic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach