mucha_177 Zgłoś #1 Napisano 13 Sierpnia 2013 Witam B6 2.0TDI 140km 8V BKP bez DPF Auto miało wymieniane z 2 miesiące temu pompowtryski na akcji serwisowej w ASO. Od jakichś 2 tygodni zaczęło kopcić przy standardowej dynamicznej jeździe - 1800obrotów +. Tydzień temu wymieniłem olej i wszystkie filtry - bez zmian. Od czego mam zacząć by cokolwiek zdiagnozować? Chmura jest jakaś taka szara siwa. Auto nie ma utraty mocy tylko puszcza kleksy:/ podobnych tematów, a jednak zupełnie innych na forum jest multum. Jeśli moderator się zdenerwuje to z góry Przepraszam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #2 Napisano 13 Sierpnia 2013 Witam B6 2.0TDI 140km 8V BKP bez DPF Auto miało wymieniane z 2 miesiące temu pompowtryski na akcji serwisowej w ASO. Od jakichś 2 tygodni zaczęło kopcić przy standardowej dynamicznej jeździe - 1800obrotów +. Tydzień temu wymieniłem olej i wszystkie filtry - bez zmian. Od czego mam zacząć by cokolwiek zdiagnozować? Chmura jest jakaś taka szara siwa. Auto nie ma utraty mocy tylko puszcza kleksy:/ podobnych tematów, a jednak zupełnie innych na forum jest multum. Jeśli moderator się zdenerwuje to z góry Przepraszam! No właśnie, tematów jest mnóstwo bo i przyczyn może być mnóstwo. Stawiałbym na źle ustawione wtryski jeżeli poprzednio było ok. Przy okazji BKP to 16V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mucha_177 Zgłoś #3 Napisano 13 Sierpnia 2013 tylko, że miesiac dobrze było znasz kogoś w wawie kto ogarnia takie tematy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam B6 2.0TDI 140km 8V BKP bez DPF Auto miało wymieniane z 2 miesiące temu pompowtryski na akcji serwisowej w ASO. Od jakichś 2 tygodni zaczęło kopcić przy standardowej dynamicznej jeździe - 1800obrotów +. Tydzień temu wymieniłem olej i wszystkie filtry - bez zmian. Od czego mam zacząć by cokolwiek zdiagnozować? Chmura jest jakaś taka szara siwa. Auto nie ma utraty mocy tylko puszcza kleksy:/ podobnych tematów, a jednak zupełnie innych na forum jest multum. Jeśli moderator się zdenerwuje to z góry Przepraszam! Ja również jestem po akcji wymiany pompek i mam ten sam problem. Zgłosiłem się do serwisu, który je zakładał a dokładnie do Wajdemajera w Piasecznie. Sprawdzili pompki podobno O.K. Przejechałem na nowych ponad 7 tyś. km. i nadal kopci. Serwis twierdzi, że to normalne zjawisko na nowych pompkach. Jakiś czas temu za kolegę pojechałem jego B6 na akcję serwisową do Chylińskich także na wymianę pompek. U niego też kopci po wymianie. W rozmowie telefonicznej również dostał taką samą odpowiedź jak ja. Pod koniec roku pojadę do serwisu jeszcze raz jak nie przestanie kopcić. Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mucha_177 Zgłoś #5 Napisano 13 Sierpnia 2013 w jeździe nie rpzeszkadza dymek tylko jak to wygląda.. auto nei jest jakimś starym szrotem a kopci gorzej niż golf II Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #6 Napisano 14 Sierpnia 2013 w jeździe nie rpzeszkadza dymek tylko jak to wygląda.. auto nei jest jakimś starym szrotem a kopci gorzej niż golf II Takie samo mam odczucie. Odmę też sprawdzałem i jest czysta. Mój dymi jak trabant nawet na biegu jałowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszek400 Zgłoś #7 Napisano 16 Sierpnia 2013 a jak ze spalaniem po wymianie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mucha_177 Zgłoś #8 Napisano 17 Sierpnia 2013 kupilem auto zaraz po wymianie. zostalo sprowadzone i zmienione na wstepie wtryski. Mamy jeszcze jednego identycznego i tam spalanei troche niższe jest o ok ~1-1.5 litra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mucha_177 Zgłoś #9 Napisano 4 Października 2013 Podejście do tematu nr2. Byłem w ASO na Grochowskiej na sprawdzeniu wtrysków. Auto było na warsztacie prawie 3h, robili jakieś jazdy próbne itd. Werdykt: wtryski ok, turbo siada. Wymiana z materiałem 6 tyś więc podziękowałem ładnie. Przejrzałem forum i zadzwoniłem do jednego z polecanych warszawskich zakładów od turbo. Po długiej rozmowie z tą firmą Pan stwierdził, że na 90% turbo jest ok a problem leży gdzieś w układzie wtryskowym. Od wymiany oleju zrobiłem ponad 2 tyś, nie ubyło go ani trochę. Auto kopci na siwo nawet w takich sytuacjach jak 3 bieg 1300 obrotow lekkie przyciśnięcie gazu by wyprzedzić i siwa chmura. Specjalista z zakładu zajmującego się turbo wspomniał o jakichś gumkach pod wtryskami. Za tydzień zamierzam oddać auto na poszukiwanie usterki. Jaki koszt jest wymiany tych uszczelek? macie jakieś sugestie co mogłoby to być jeszcze? Wiem, że to temat rzeka... Objawy: kopci na siwo nawet przy obrotach rzędu 1200-1300 chyba pali ponad miarę średnie 7,5l-8l/100km (z uwagi na chmury za autem jeżdżę jak emeryt) oleju nie bierze czarna chmurę auto puści dopiero jak przeciągnę powyżej 3500 (jak to diesel) dawki wtrysków są ok za wypowiedzi mądrych głów dzięki z góry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #10 Napisano 4 Października 2013 Podejście do tematu nr2. Byłem w ASO na Grochowskiej na sprawdzeniu wtrysków. Auto było na warsztacie prawie 3h, robili jakieś jazdy próbne itd. Werdykt: wtryski ok, turbo siada. Wymiana z materiałem 6 tyś więc podziękowałem ładnie. Przejrzałem forum i zadzwoniłem do jednego z polecanych warszawskich zakładów od turbo. Po długiej rozmowie z tą firmą Pan stwierdził, że na 90% turbo jest ok a problem leży gdzieś w układzie wtryskowym. Od wymiany oleju zrobiłem ponad 2 tyś, nie ubyło go ani trochę. Auto kopci na siwo nawet w takich sytuacjach jak 3 bieg 1300 obrotow lekkie przyciśnięcie gazu by wyprzedzić i siwa chmura. Specjalista z zakładu zajmującego się turbo wspomniał o jakichś gumkach pod wtryskami. Za tydzień zamierzam oddać auto na poszukiwanie usterki. Jaki koszt jest wymiany tych uszczelek? macie jakieś sugestie co mogłoby to być jeszcze? Wiem, że to temat rzeka... Objawy: kopci na siwo nawet przy obrotach rzędu 1200-1300 chyba pali ponad miarę średnie 7,5l-8l/100km (z uwagi na chmury za autem jeżdżę jak emeryt) oleju nie bierze czarna chmurę auto puści dopiero jak przeciągnę powyżej 3500 (jak to diesel) dawki wtrysków są ok za wypowiedzi mądrych głów dzięki z góry Witam! Mam pytanie-czy te spaliny dym ma ostry zracy zapach.Jezeli tak,to jest oznaka ze do cylindrów podawana jest zbyt duza dawka paliwa. Proponuje podpiac kompa i sprawdzic dawki poszczególnych pompowtrysków. I co najwazniejsze "reklamowac" usluge w ASO gdzie byly wymieniane,podajac duze zuzycie i mocne zadymienie po wymianie,jako pryczyne reklamacji! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mucha_177 Zgłoś #11 Napisano 4 Października 2013 właśnie byłem z tym na reklamacji w ASO wczoraj. dawki podobno są ok. Czy dym ma ostry zapach szczerze to nie wiem ale postaram sie sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chorosie Zgłoś #12 Napisano 8 Października 2013 witam. mam ten sam problem. Tyle że u mnie po wymianie wtrysków przy rozruchu silnika zimnego też puszcza dymka koloru siwo-czarnego. Byłem w ASO żeby sprawdzili wtryski. Powiedzieli że wszystko jest ok. A dymi dalej zarówno przy odpalaniu jak i przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Jeśli ktoś rozwiązał ten problem to piszcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi741 Zgłoś #13 Napisano 16 Listopada 2013 U mnie kopci na bialo i czuć ropę. Poprzedni właściciel twierdzi, że zaczęło dymić po usunięciu DPF a nie po wymianie pompowtrysków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #14 Napisano 16 Listopada 2013 I u mnie po usunięciu DPF-a kopci - i chyba nic nie da się z tym zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi741 Zgłoś #15 Napisano 16 Listopada 2013 To jest nas co najmniej dwóch z takim motorkiem z takimi problemami bez DPF, mam jeszcze pewną teorię do sprawdzenia- być może to zły program został wgrany przez magika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szatek_pl Zgłoś #16 Napisano 16 Listopada 2013 U mnie też jest kopcenie po usunięciu DPF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #17 Napisano 16 Listopada 2013 I u mnie po usunięciu DPF-a kopci - i chyba nic nie da się z tym zrobić To jest nas co najmniej dwóch z takim motorkiem z takimi problemami bez DPF, U mnie też jest kopcenie po usunięciu DPF. usunęliście DPF więc nic dziwnego czarne bąki nie mają się gdzie zatrzymać , więc wylatują dwururką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi741 Zgłoś #18 Napisano 16 Listopada 2013 usunęliście DPF więc nic dziwnego czarne bąki nie mają się gdzie zatrzymać , więc wylatują dwururką Czarne bym przebolał, ale nie białe z aromatem ropy:[ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartex28 Zgłoś #19 Napisano 18 Listopada 2013 (edytowane) witam tez latam bez dpf i lekko kopci śmierdzi ale dawki pompek ok bylem w aso i twierdzą ze w normie. magik sprawdzal turbo i twierdzi ze do regeneracji za ok 10tyś do 15tyś kopci przy odpaleniu na zimno i przy ostrym gazie powyzej 4000obrotow (bąk) czarny. wkurza mnie ten ostry zapach spalin ale u mnie to chyba olej a Edytowane 18 Listopada 2013 przez bartex28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach