Skocz do zawartości
seba216

AWX prosze o analize - przeladowanie turbo, czarny dym

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o analize, czarny dym, czyzby EGR do czyszczenia?

Sprawdzilem N75 - ok

Mam troche oleju w dolocie.

 

Log (0 - 001,001,001)

Log (1 - 004,004,004)

Log (2 - 003,003,003)

Log (3 - 007)

Log (4 - 008)

Log (5 - 011,011)

Log (6 - 010)

Log (7 - 013)

Log (8 - 018)

 

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeładowania turbo nie widzę tylko słabe jego wstawanie z dołu a potem niedoładowanie a przy tym maksymalna wartość masy powietrza w logu dynamicznym zarówno w grupie 003 jak i 010 i kosmiczne wskazania w 003 Basic Settings więc przypuszczam, że będzie jakaś nieszczelność w dolocie powietrza doładowanego a przepływka to nie wiem czy jest od tego silnika bo pokazuje kosmiczne wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sztomel - Dziekuje za prawidlowa diagnoze. Uszczelki nie bylo na przewodzie (rurze) wychodzacej od intercoolera. Pewnie musialabyc uszkodzona i wypadla jak zdejmowalem te przewody zeby zalozyc oil catch tank. Apropo przeplywki, czy masz na mysli czujnik pomiaru masy powietrza od filtra do turbinki czy czujnik pomiaru masy powietrza powracajacego od intercoolera? Mam olej w dolocie i ten drugi czujnik jest zaolejony i to moze byc przyczyna przeklamania, czyscilem go ale po kilku dniach znow jest mokry. Po ok 300 km nie widac ani grama oleju w oil catch tank-u. Czy sadzisz ze olej w dolocie to wina turbinki czy moze warto wyczyscic EGR zanim sie zabiore do rozbierania turbo?

Myslalem ze odma wali olej na dolot ale to moge wykluczyc.

Jeszcze raz szacunek za pomoc, teraz autko smiga od dolu az milo, a przedtem szarpalo.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka czyli MAF (czujnik G70) to właśnie czujnik pomiaru masy powietrza zasysanego (pomiędzy filtrem a turbinką). Ten drugi pomiędzy IC a kolektorem ssącym to czujnik nie masy powietrza tylko temperatury powietrza w dolocie (G72). Odnośnie oleju w dolocie to nie wiem czy czyściłeś wcześniej cały dolot z resztek oleju jak zakładałeś OCT. Jeśli był czyszczony (łącznie z intercoolerem) to ponowne ślady oleju w dolocie pochodzą już tylko z turbo (tym bardziej, że OCT jest suchy). Teraz zależy ile i w jakim czasie nagromadzi się tego oleju w dolocie i czy i w jakich ilościach dolewasz oleju do silnika pomiędzy jego wymianami - od tego będzie zależeć ile turbo żre tego oleju (jeśli nie ma żadnych źródeł jego wycieku). Czyszczenie EGR'a nie ma żadnego znaczenia na ilość łykanego przez turbo oleju więc jego czyszczenie niczego nie zmieni w tej akurat kwestii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie czyscilem dolotu i podejrzewam ze ten olej tam sie zbiera od jakiegos czasu i stad te wycieki. Nie sa to jakies przerazajace ilosci, bo dolewam nie wiecej niz 1l na 15 tys km. Mam to auto 1,5 roku i zaczelo leciec od 4 miesiecy, a nie lubie jak mi cos kapie spod silnika. Czy w dolocie moze sie nagromadzic duzo oleju? Jesli tak to mysle ze po wyczyszczeniu znow bedzie spokoj na jakis czas. Zgadzam sie z tym ze turbinka moze przepuszczac olej, a do tego bo mam dosc ciezka noge podczas jazdy. Postaram sie zalogowac auto jeszcze raz po uszczelnieniu i wyczyszczeniu dolotu. Dzieki za porady...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności