Skocz do zawartości
Gość makiavelli

Hamownia a temperatura

Rekomendowane odpowiedzi

Gość makiavelli

Witam,

dziś na hamowni wyszło mi 133KM przy temperaturze 13C.

Ale podobno moc powinno się mierzyć przy 18C a wtedy wyniki powinny być lepsze - ok 140KM.

Prawda czy Fałsz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Niestety im niższa temperatura tym większa moc. Im cieplej tym więcej mocy ubywa.

 

W zimnym powietrzu jest więcej cząsteczek tlenu. Im więcej tlenu tym więcej mocy w silniku. Łatwo to zmierzyć diagnostyką jaka jest temperatura powietrza w dolocie.

Wszyscy tunnerzy walczą o to aby jak najwydajniej schładzać powietrze a nie je ocieplać.

 

Na jakiej hamownii byłeś, że takich wieści zasięgnąłeś. Może chodziło im, że przy 18 stopniach celsjusza pomiar byłby najbardziej zbliżony do rzeczywistej mocy tego motoru.

 

Mój silnik miał przy 20-stopniach Celsiusza 138KM.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość makiavelli

Dziękuje za informacje.

Nie chce zakładać nowego tematu więc tu zapytam:

Sytuacja czysto teoretycznie, dwa samochody, taka sama ich masa, moc silnika w obu przypadkach 130KM, jeden ma 300Nm a drugi 250Nm.

 

Oraz drugi przypadek pierwszy samochód 130KM i 310Nm a drugi 150 KM i 210Nm (waga ta sama)

Jaki będzie efekt jak oba ruszą dynamicznie ze świateł? Duża będzie różnica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Dziękuje za informacje.

Nie chce zakładać nowego tematu więc tu zapytam:

Sytuacja czysto teoretycznie, dwa samochody, taka sama ich masa, moc silnika w obu przypadkach 130KM, jeden ma 300Nm a drugi 250Nm.

 

Oczywiście jest taka możliwość. Najczęscie zdarza sie to odpowiednio ze standardowymi mocami w silnikach PD oraz z chipowanymi silnikami VP.

 

Te drugie łatwo osiągają wyższą moc lecz moment obrotowy już tak nie rośnie.

 

Oraz drugi przypadek pierwszy samochód 130KM i 310Nm a drugi 150 KM i 210Nm (waga ta sama) Jaki będzie efekt jak oba ruszą dynamicznie ze świateł? Duża będzie różnica?

 

Przypuszczam, że spotkają się Passaty PD131 oraz 1,8T.

 

W pierwszych sekundach 1,8T wysunie się na prowadzenie lecz potem diesel dogoni go dość szybko. Potem różnice mogą być minimalne bo wszystko będzie zależało od sprawności każdego z silników. Jeżeli benzynowiec będzie słabszy to diesel będzie prowadził i odwrotnie.

 

Największą różnicą będą wskazania chwilowego spalania paliwa. Benzynowiec będzie bił diesla na łeb :rotfl:

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość makiavelli

Spotkały się Paski 1.8T oraz 1.9 TDI 110KM @ 133KM 313Nm.

Na tyle dziś udało się zawirusować moje autko. Swoją drogą moment wyszedł chyba niezły ale spodziewałem się mocy ok 140KM.

Pasek B5 z 98r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przypuszczam, że spotkają się Passaty PD131 oraz 1,8T.

Największą różnicą będą wskazania chwilowego spalania paliwa

i tak oba wylądują koło dystrybutora po płyn zasilający (od czasu do czasu gnojówka lub gazownia, sporadycznie słonecznikowy lub kocie siki) :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest takie powiedzenie, że na oko to chłop w szpitalu umarł.

Trudno jest opiniować, kto przy wyścigu 1.8T 150KM vs 1.9 TDI 110 KM@130KM będzie zwycięzcą - szczególnie, że jest zbyt wiele czynników i niewiadomych. Największą niewiadomą może być choćby stan mechaniczny (silnik, sprzęgło itd) lub tez wkładka mięsna (kierowca).

Jak był wynik u ciebie?

Co do hamowni to rozumiem, że samochód był hamowany z włączonym nawiewem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec mialem przyjemnosc wyscigu passat 1.8T 150KM vs Octavia 1.9 130KM.

Oba auta seryjne. Pomimo roznicy masy, bylem szybszy, zarowno ze startu jak i rolowanego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

wielokrotnie bylem przy wyscigu 1.8T 150KM vs 1.9 tdi PD 130KM za KAZDYM razem diesel byl z tylu. bylo to i w budzie passata i octavi

 

co innego 1.8T@~192KM vs 1.9TDI PD @~180 i tu roznica byla znikoma raz benzyna gora raz diesel

 

dolkladnych @ KM i Nm nie pamietam ale oba byly tylko po maksymalnie bezpiecznej modyfikacji elektronicznej (czyt. chip)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widzialeś moze octe 1.9@170 vs passat 1.8T@180? bo to mnie ciekawi bo nie mialem nigdy okazji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

the.wolf, nie takiego zestawienia nie sledzilem

 

byla bora1.9PD@180 vs octa1.8T@190 i tak jak wspominalem raz skoda raz VW bylo gora :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności