Gość makiavelli Zgłoś #1 Napisano 3 Stycznia 2007 Witam, dziś na hamowni wyszło mi 133KM przy temperaturze 13C. Ale podobno moc powinno się mierzyć przy 18C a wtedy wyniki powinny być lepsze - ok 140KM. Prawda czy Fałsz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 3 Stycznia 2007 Niestety im niższa temperatura tym większa moc. Im cieplej tym więcej mocy ubywa. W zimnym powietrzu jest więcej cząsteczek tlenu. Im więcej tlenu tym więcej mocy w silniku. Łatwo to zmierzyć diagnostyką jaka jest temperatura powietrza w dolocie. Wszyscy tunnerzy walczą o to aby jak najwydajniej schładzać powietrze a nie je ocieplać. Na jakiej hamownii byłeś, że takich wieści zasięgnąłeś. Może chodziło im, że przy 18 stopniach celsjusza pomiar byłby najbardziej zbliżony do rzeczywistej mocy tego motoru. Mój silnik miał przy 20-stopniach Celsiusza 138KM. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość makiavelli Zgłoś #3 Napisano 3 Stycznia 2007 Dziękuje za informacje. Nie chce zakładać nowego tematu więc tu zapytam: Sytuacja czysto teoretycznie, dwa samochody, taka sama ich masa, moc silnika w obu przypadkach 130KM, jeden ma 300Nm a drugi 250Nm. Oraz drugi przypadek pierwszy samochód 130KM i 310Nm a drugi 150 KM i 210Nm (waga ta sama) Jaki będzie efekt jak oba ruszą dynamicznie ze świateł? Duża będzie różnica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 3 Stycznia 2007 Dziękuje za informacje. Nie chce zakładać nowego tematu więc tu zapytam: Sytuacja czysto teoretycznie, dwa samochody, taka sama ich masa, moc silnika w obu przypadkach 130KM, jeden ma 300Nm a drugi 250Nm. Oczywiście jest taka możliwość. Najczęscie zdarza sie to odpowiednio ze standardowymi mocami w silnikach PD oraz z chipowanymi silnikami VP. Te drugie łatwo osiągają wyższą moc lecz moment obrotowy już tak nie rośnie. Oraz drugi przypadek pierwszy samochód 130KM i 310Nm a drugi 150 KM i 210Nm (waga ta sama) Jaki będzie efekt jak oba ruszą dynamicznie ze świateł? Duża będzie różnica? Przypuszczam, że spotkają się Passaty PD131 oraz 1,8T. W pierwszych sekundach 1,8T wysunie się na prowadzenie lecz potem diesel dogoni go dość szybko. Potem różnice mogą być minimalne bo wszystko będzie zależało od sprawności każdego z silników. Jeżeli benzynowiec będzie słabszy to diesel będzie prowadził i odwrotnie. Największą różnicą będą wskazania chwilowego spalania paliwa. Benzynowiec będzie bił diesla na łeb HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość makiavelli Zgłoś #5 Napisano 3 Stycznia 2007 Spotkały się Paski 1.8T oraz 1.9 TDI 110KM @ 133KM 313Nm. Na tyle dziś udało się zawirusować moje autko. Swoją drogą moment wyszedł chyba niezły ale spodziewałem się mocy ok 140KM. Pasek B5 z 98r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #6 Napisano 3 Stycznia 2007 Przypuszczam, że spotkają się Passaty PD131 oraz 1,8T. Największą różnicą będą wskazania chwilowego spalania paliwa i tak oba wylądują koło dystrybutora po płyn zasilający (od czasu do czasu gnojówka lub gazownia, sporadycznie słonecznikowy lub kocie siki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #7 Napisano 8 Stycznia 2007 Jest takie powiedzenie, że na oko to chłop w szpitalu umarł. Trudno jest opiniować, kto przy wyścigu 1.8T 150KM vs 1.9 TDI 110 KM@130KM będzie zwycięzcą - szczególnie, że jest zbyt wiele czynników i niewiadomych. Największą niewiadomą może być choćby stan mechaniczny (silnik, sprzęgło itd) lub tez wkładka mięsna (kierowca). Jak był wynik u ciebie? Co do hamowni to rozumiem, że samochód był hamowany z włączonym nawiewem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #8 Napisano 8 Stycznia 2007 wiec mialem przyjemnosc wyscigu passat 1.8T 150KM vs Octavia 1.9 130KM. Oba auta seryjne. Pomimo roznicy masy, bylem szybszy, zarowno ze startu jak i rolowanego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian Zgłoś #9 Napisano 8 Stycznia 2007 wielokrotnie bylem przy wyscigu 1.8T 150KM vs 1.9 tdi PD 130KM za KAZDYM razem diesel byl z tylu. bylo to i w budzie passata i octavi co innego 1.8T@~192KM vs 1.9TDI PD @~180 i tu roznica byla znikoma raz benzyna gora raz diesel dolkladnych @ KM i Nm nie pamietam ale oba byly tylko po maksymalnie bezpiecznej modyfikacji elektronicznej (czyt. chip) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #10 Napisano 8 Stycznia 2007 widzialeś moze octe 1.9@170 vs passat 1.8T@180? bo to mnie ciekawi bo nie mialem nigdy okazji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian Zgłoś #11 Napisano 8 Stycznia 2007 the.wolf, nie takiego zestawienia nie sledzilem byla bora1.9PD@180 vs octa1.8T@190 i tak jak wspominalem raz skoda raz VW bylo gora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach