peres Zgłoś #1 Napisano 19 Marca 2013 (edytowane) Witam, wiem ze to forum passata a sprawa się tyczy golfa mk4, auto kupiłem niedawno od znajomej w pracy (seryjne 1.8t agu), po kilku tygodniach ponownie sprawdziłem błędy i wywaliło mi; 2 Faults Found: 01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 26-10 - Output Open - Intermittent 17734 - Knock-Control: Cylinder 2: Regulation Limit Exceeded P1326 - 35-10 - - - Intermittent do tego pali jak smok...15-17l w miescie nie krecac go powyzej 3000. wiec zaczolem sprawdzać logi. Grupy: 002,007 - http://vaglog.rtnet.pl/adrian_kedzierski_117018.html Grupy: 002,013 - http://vaglog.rtnet.pl/adrian_kedzierski_117019.html Grupy: 002,025 - http://vaglog.rtnet.pl/adrian_kedzierski_117020.html wg logow występuje u mnie spalanie stukowe, silnik wg mnie pracuje równo, dziś bylem u znajomego mechanika sprawdzić kompresje na cylindrach (wyniki poniżej) i on tez twierdzi ze chodzi równo i ciągnie dobrze, jednak problem wg czujników występuje. (bylem tez w kilku innych speców i mówią ze chodzi równo - nie jeździli nim) na 'sucho' pierwszy 11.5 drugi 11.5 trzeci 11.5 czwarty 11.1 na 'mokro' pierwszy 12 drugi 12 trzeci 12 czwarty 11.8 świecę zmienione na NGK pfr6q (sprawdzone szczelinomierzem, 0.8mm) znalazłem pękniecie w jednym z węży, został zmieniony - 0 poprawy muszę jeszcze sprawdzić szczelność układu kompresorem bo wzrokowo nic nie znalazłem. wiem na pewno ze powoli zaczyna mi siadać zawór DV bo występuje odgłos źrebaka(bardooo cicho, pasażer tego nie może zauważyć) już nie mam pojęcia gdzie szukać wiec zwracam się z prośba do was o jakieś sugestie. Edytowane 21 Marca 2013 przez peres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #2 Napisano 19 Marca 2013 nie ma nic luznego co moze wpadac w wibracje w czasie pracy silnika .zrób logi z bloku 4 w czasie normalnej jazdy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 19 Marca 2013 (edytowane) Błąd N75 to usterka w obwodzie, więc sprawdź zawór i kable - nie dziurki Czujniki spalania stukowego masz dwa, bardzo ważne jest żeby były dokręcone odpowiednim momentem (20 Nm). Jeżeli nie słychać spalania stukowego, to pewnie czujnik świruje - nie dokręcony lub uszkodzony. Najprościej zamienić czujniki miejscami, zamienić wtyczki (ważne) i sprawdzić odczyty na vcds. Zielony wtyk - czujnik od strony rozrządu, niebieski - od strony skrzyni Edytowane 19 Marca 2013 przez ormowiec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peres Zgłoś #4 Napisano 20 Marca 2013 (edytowane) nie ma nic luznego co moze wpadac w wibracje w czasie pracy silnika .zrób logi z bloku 4 w czasie normalnej jazdy . co masz na myśli normalnej jazdy? zmieniając biegi itp? jak tak to przez jaki okres czasowy? Błąd N75 to usterka w obwodzie, więc sprawdź zawór i kable - nie dziurki Czujniki spalania stukowego masz dwa, bardzo ważne jest żeby były dokręcone odpowiednim momentem (20 Nm). Jeżeli nie słychać spalania stukowego, to pewnie czujnik świruje - nie dokręcony lub uszkodzony. Najprościej zamienić czujniki miejscami, zamienić wtyczki (ważne) i sprawdzić odczyty na vcds. Zielony wtyk - czujnik od strony rozrządu, niebieski - od strony skrzyni po skasowaniu błędu już go nie wyświetliło zostało tylko sutkowe dlatego nie pomyślałem o tym, ale wymontuje go dziś i wyczyszczę. z czujnikami już czytałem gdzieś ze musza być dokręcone z 20Nm, u mnie są wtyczki brązowa i czarna o ile dobrze pamiętam jak ich szukałem. dzięki koledzy za zainteresowanie. Edit Jakie napięcie powinna dawac sada lambda? Edytowane 20 Marca 2013 przez peres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #5 Napisano 20 Marca 2013 zrób log z bloku 4 z ok 2 min . jedziesz normalnie i zmieniasz biegi . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peres Zgłoś #6 Napisano 20 Marca 2013 (edytowane) logi zrobione przed chwila, zalane paliwo z bp 97 ultimate Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/adrian_kedzierski_119081.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/adrian_kedzierski_119082.html - MIASTO NOCĄ (odpalony na zimnym silniku) Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/adrian_kedzierski_119083.html - TRASA (silnik już nagrzany) do tego zauważyłem ze na zimnym silniku odrazu po odpaleniu (podjazd pod górkę) na 2jce szarpało trochę nim. Edytowane 20 Marca 2013 przez peres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 20 Marca 2013 logi zrobione przed chwila, zalane paliwo z bp 97 Paliwo o większej liczbie oktanowej jest bardziej podatne na spalanie stukowe. Sprawdzałeś czujniki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #8 Napisano 20 Marca 2013 Tomek odwrotnie im weicej oktanów tym paliwo jest bardziej odporne na spalanie stukowe . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peres Zgłoś #9 Napisano 20 Marca 2013 nie zamieniałem wtyczek jeszcze bo ciemno już było jak wróciłem z pracy, jutro postaram się podmienić dodam jeszcze ze skanowałem jeszcze dziś i nie wywaliło żadnego błędu, ostatnie skanowanie było jakieś 400km temu. german81 jak wyglądają te logi z bloku 4? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #10 Napisano 21 Marca 2013 logi wyglondaja ok . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peres Zgłoś #11 Napisano 21 Marca 2013 (edytowane) dziś pojeździłem trochę z otwarta zakładka z czujnikami stuku nagrywając filmik własnie się wrzuca na yt, puniej dodam i po obejrzeniu stuki wytrzepują tylko niekiedy. a na logu cały czas. a co może być przyczyna tego szarpania o którym pisałem wczoraj? Edytowane 21 Marca 2013 przez peres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peres Zgłoś #12 Napisano 22 Marca 2013 wcześniej dodaje filmik o którym mówiłem wyżej, jakość nie jest super ale da się zauważyć zmiany w 4 ostatnich okienkach, spodziewałem się ze korekcje będą występować cały czas tak jak to miało miejsce w logach http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5tVMWLCYFEA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach