Skocz do zawartości
peres

1.8t spalanie sutkowe/dużo pali. Logi 002 007 013 025

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wiem ze to forum passata a sprawa się tyczy golfa mk4, auto kupiłem niedawno od znajomej w pracy (seryjne 1.8t agu), po kilku tygodniach ponownie sprawdziłem błędy i wywaliło mi;

 

2 Faults Found:

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

26-10 - Output Open - Intermittent

17734 - Knock-Control: Cylinder 2: Regulation Limit Exceeded

P1326 - 35-10 - - - Intermittent

 

do tego pali jak smok...15-17l w miescie nie krecac go powyzej 3000.

wiec zaczolem sprawdzać logi.

 

Grupy: 002,007 - http://vaglog.rtnet.pl/adrian_kedzierski_117018.html

Grupy: 002,013 - http://vaglog.rtnet.pl/adrian_kedzierski_117019.html

Grupy: 002,025 - http://vaglog.rtnet.pl/adrian_kedzierski_117020.html

 

wg logow występuje u mnie spalanie stukowe, silnik wg mnie pracuje równo, dziś bylem u znajomego mechanika sprawdzić kompresje na cylindrach (wyniki poniżej) i on tez twierdzi ze chodzi równo i ciągnie dobrze, jednak problem wg czujników występuje. (bylem tez w kilku innych speców i mówią ze chodzi równo - nie jeździli nim)

 

na 'sucho'

pierwszy 11.5

drugi 11.5

trzeci 11.5

czwarty 11.1

 

na 'mokro'

pierwszy 12

drugi 12

trzeci 12

czwarty 11.8

 

świecę zmienione na NGK pfr6q (sprawdzone szczelinomierzem, 0.8mm)

znalazłem pękniecie w jednym z węży, został zmieniony - 0 poprawy

 

muszę jeszcze sprawdzić szczelność układu kompresorem bo wzrokowo nic nie znalazłem.

wiem na pewno ze powoli zaczyna mi siadać zawór DV bo występuje odgłos źrebaka(bardooo cicho, pasażer tego nie może zauważyć)

 

już nie mam pojęcia gdzie szukać

wiec zwracam się z prośba do was o jakieś sugestie.

Edytowane przez peres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma nic luznego co moze wpadac w wibracje w czasie pracy silnika .zrób logi z bloku 4 w czasie normalnej jazdy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd N75 to usterka w obwodzie, więc sprawdź zawór i kable - nie dziurki ;)

Czujniki spalania stukowego masz dwa, bardzo ważne jest żeby były dokręcone odpowiednim momentem (20 Nm). Jeżeli nie słychać spalania stukowego, to pewnie czujnik świruje - nie dokręcony lub uszkodzony. Najprościej zamienić czujniki miejscami, zamienić wtyczki (ważne) i sprawdzić odczyty na vcds. Zielony wtyk - czujnik od strony rozrządu, niebieski - od strony skrzyni

Edytowane przez ormowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma nic luznego co moze wpadac w wibracje w czasie pracy silnika .zrób logi z bloku 4 w czasie normalnej jazdy .

 

co masz na myśli normalnej jazdy? zmieniając biegi itp? jak tak to przez jaki okres czasowy?

 

Błąd N75 to usterka w obwodzie, więc sprawdź zawór i kable - nie dziurki ;)

Czujniki spalania stukowego masz dwa, bardzo ważne jest żeby były dokręcone odpowiednim momentem (20 Nm). Jeżeli nie słychać spalania stukowego, to pewnie czujnik świruje - nie dokręcony lub uszkodzony. Najprościej zamienić czujniki miejscami, zamienić wtyczki (ważne) i sprawdzić odczyty na vcds. Zielony wtyk - czujnik od strony rozrządu, niebieski - od strony skrzyni

 

po skasowaniu błędu już go nie wyświetliło zostało tylko sutkowe dlatego nie pomyślałem o tym, ale wymontuje go dziś i wyczyszczę.

z czujnikami już czytałem gdzieś ze musza być dokręcone z 20Nm, u mnie są wtyczki brązowa i czarna o ile dobrze pamiętam jak ich szukałem.

 

dzięki koledzy za zainteresowanie.

 

Edit

 

Jakie napięcie powinna dawac sada lambda?

Edytowane przez peres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób log z bloku 4 z ok 2 min . jedziesz normalnie i zmieniasz biegi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi zrobione przed chwila, zalane paliwo z bp 97 ultimate

 

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/adrian_kedzierski_119081.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/adrian_kedzierski_119082.html - MIASTO NOCĄ (odpalony na zimnym silniku)

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/adrian_kedzierski_119083.html - TRASA (silnik już nagrzany)

 

do tego zauważyłem ze na zimnym silniku odrazu po odpaleniu (podjazd pod górkę) na 2jce szarpało trochę nim.

Edytowane przez peres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
logi zrobione przed chwila, zalane paliwo z bp 97

Paliwo o większej liczbie oktanowej jest bardziej podatne na spalanie stukowe. Sprawdzałeś czujniki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek odwrotnie im weicej oktanów tym paliwo jest bardziej odporne na spalanie stukowe .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zamieniałem wtyczek jeszcze bo ciemno już było jak wróciłem z pracy, jutro postaram się podmienić

dodam jeszcze ze skanowałem jeszcze dziś i nie wywaliło żadnego błędu, ostatnie skanowanie było jakieś 400km temu.

 

german81

jak wyglądają te logi z bloku 4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi wyglondaja ok .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś pojeździłem trochę z otwarta zakładka z czujnikami stuku nagrywając filmik własnie się wrzuca na yt, puniej dodam i po obejrzeniu stuki wytrzepują tylko niekiedy. a na logu cały czas.

 

a co może być przyczyna tego szarpania o którym pisałem wczoraj?

Edytowane przez peres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wcześniej dodaje filmik o którym mówiłem wyżej, jakość nie jest super ale da się zauważyć zmiany w 4 ostatnich okienkach, spodziewałem się ze korekcje będą występować cały czas tak jak to miało miejsce w logach

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5tVMWLCYFEA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności