Skocz do zawartości
kamilk281

Passat B6 1,9 TDI 008214 - Intake Manifold Flap

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Prośba o ustalenie przyczyny błędu 008214 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Short to Ground .

Nie dawno u mojego kolegi w pasku zapalił się CHECK i świeca żarowa. Auto nie straciło mocy, jeździ jakby się nic nie stało. Po podpięciu VCDS-a odczytałem:

 

3 Faults Found:

008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Implausible Signal

P2015 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 2

Mileage: 253146 km

Time Indication: 0

Date: 2013.06.15

Time: 18:37:39

 

Freeze Frame:

RPM: 1638 /min

Speed: 57.0 km/h

Load: 29.4 %

Voltage: 14.21 V

Duty Cycle: 4.4 %

Duty Cycle: 65.1 %

Temperature: 53.1°C

 

012601 - Intake Manifold Runner Control: Signal Out of Tolerance

P3139 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

Voltage: 12.77 V

Duty Cycle: 3.9 %

Lambda: 0.0 %

Lambda: -4.7 %

(no units): 48.0

 

008214 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Short to Ground

P2016 - 000 - - - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 4

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

Voltage: 11.02 V

Duty Cycle: 100.2 %

Lambda: 0.0 %

Lambda: -1.8 %

(no units): 2.0

 

Poradziłem mu żeby spróbował wyczyścić przepustnicę. Zaprowadził do znajomego mechanika, wyczyścili, złożyli. Teraz CHECK nie świeci została tylko świeca żarowa. Teraz VCDS pokazuje tylko jeden błąd:

 

1 Fault Found

008214 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Short to Ground

P2016 - 000 - - - MIL ON

Freeze Frame

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Mileage: 253919 km

Time Indication: 0

Date: 2013.07.07

Time: 16:59:55

 

Freeze Frame

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

Voltage: 12.01 V

Duty Cycle: 100.2 %

Lambda: 0.0 %

Lambda: -3.3 %

(no units): 2.0

 

Jaka może być przyczyna tego błędu?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy tym błędzie samo czyszczenie nie rozwiąże problemu. Wewnątrz modułu sterującego obrotem klapy dławiącej (przepustnicy) są dwie krańcówki dające sygnał o położeniu przepustnicy więc albo krańcówka będzie miała usterkę elektryczną albo też uszkodzona będzie izolacja kabli we wiązce idących od krańcówek o ile sprawne będą koła zębate przekładni mechanicznej napędu przepustnicy a nie będą wyłamane jakieś ich zęby. Należałoby zatem zweryfikować stan kabli wiązki wychodzącej z modułu jak i stan modułu w jego wnętrzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności