Skocz do zawartości
kzarczyn

Tryb serwisowy na trasie 1.9 AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnie 3 tygodnie jeździłem wyłącznie po mieście z prędkościami korkowymi.

Po wyjechaniu na trasę silnik wpada mi w tryb serwisowy.

 

Wywala błąd:

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

 

Zawór sterowania turbiną wymieniłem na taki po regeneracji, sprawdziłem przewody ciśnieniowe i dalej to samo.

Po podpięciu podciśnienia do gruszki od zmiennej geometrii sztanga reakuje dopiero po chwili i jakby nie w pełnym zakresie.

 

Zrobiłem loga grupy 002, 010, i 011. Na trójce do włączenia trybu serwisowego i potem chwilę na czwórce.

 

Co może być nie tak? Zmienna geometra się zatarła już na amen?

Grupy: 002,010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/kzarczyn_108593.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Geometria stoi ... Najpierw proponował bym ręcznie rozruszać kierowniczki (opis jest gdzieś na forum). Następnie pozamykać obrotomierz na biegach 1-3. Jeśli to nie pomoże , to będziesz musiał rozebrać sprężarkę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Geometria stoi ...

 

Tego się właśnie obawiałem. Pizdowaty styl jazdy nie służy tej turbinie.

A w jaki sposób odpiąć sztangę gruszki od ramienia geometrii?

Tan jest chyba pierścień rozprężny, wyjąc to może dałbym radę ale włożyć z powrotem to już akrobatyka.

Zna ktoś jakiś sposób?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręć gruszkę bez wyciągania zabezpieczenia. Dwie nakrętki na klucz 10. Auto rozgrzej. Trzymając silnik na wysokich obrotach ruszaj sztangą trzymając za gruszkę do góry i do dołu. Zabieg powtórz kilka razy.Następnie długa prosta i obroty do 4200 na biegach 1-3 jak warunki pozwolą. Dociągasz do 4200 i noga z gazu.Jak spadną do powiedzmy 2000 , to znowu podłoga i do 4200 i tak kilka razy.

Wiele sobie nie obiecuj , bo to nie zawsze pomaga i zapieczona geometria zazwyczaj kończy się to rozbieraniem turbawki.

Też mam AFN-a i taki sam problem w zimie. W moim przypadku wystarczy raz na jakiś czas 10 km prostej i problem znika.Dzieje się tak może z dwa razy w roku.Jak jest ciepło i jeździ się normalnie , to problemu z turbiną nie mam.

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A w jaki sposób odpiąć sztangę gruszki od ramienia geometrii?

Tan jest chyba pierścień rozprężny, wyjąc to może dałbym radę ale włożyć z powrotem to już akrobatyka.

Zna ktoś jakiś sposób?

 

Powiem tak - ostrożnie bo pierścień jest sprężysty i lubi wypier....ć gdzieś w komorę silnika albo na delówkę i szukaj wiatru w polu. Są zamienniki tego oryginalnego pierścienia tzw. e-klipsy ale to już mniejszy problem. Będziesz musiał czyścić zmienną geometrię więc wyjmij turbo wraz z tym siłownikiem podciśnienia a wtedy odepniesz go w mieszkaniu na spokojnie i bez ryzyka, że wpadnie gdzieś między koszule w szafie.

Mowa oczywiście o tym e-klipsie :

a2008731ff94c138m.jpg

Czyli oryginał to podkładka "N" :

a40fa28c01f63035m.jpg

W kraju dostaniesz tylko zamiennik czyli DIN

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

Odkręciłem wydech od turbiny, wstrzyknąłem tam dwa razy po 100ml nafty i rozruszałem sztangę.

Nie udało mi się odkręcić gruszki, to rozruszałem sztangę razem z membraną, a potem podłączyłem strzykawkę do gruszki i jeszcze trochę poruszałem podciśnieniem.

Na koniec przedmuchałem kilka razy pajęczynki na niższych biegach do 4000 obr/min.

Efekty widać na logu. Moc wróciła, i silnik już nie zastanawia się w okolicy 2500 obrotów tylko ciągnie równo w całym zakresie.

Wirnik turbiny bez luzów.

Aby do wiosny, jak problem się powtórzy to pewnie dokładne czyszczenie turbiny mnie czeka.

 

Grupy: 002,010,011 -

http://vaglog.rtnet.pl/kzarczyn_109031.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak problem się powtórzy to pewnie dokładne czyszczenie turbiny mnie czeka.

dokładnie a na razie zimę przejeździsz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności