kzarczyn Zgłoś #1 Napisano 23 Grudnia 2012 Witam Ostatnie 3 tygodnie jeździłem wyłącznie po mieście z prędkościami korkowymi. Po wyjechaniu na trasę silnik wpada mi w tryb serwisowy. Wywala błąd: 1 Fault Found: 00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 - Control Difference - Intermittent Zawór sterowania turbiną wymieniłem na taki po regeneracji, sprawdziłem przewody ciśnieniowe i dalej to samo. Po podpięciu podciśnienia do gruszki od zmiennej geometrii sztanga reakuje dopiero po chwili i jakby nie w pełnym zakresie. Zrobiłem loga grupy 002, 010, i 011. Na trójce do włączenia trybu serwisowego i potem chwilę na czwórce. Co może być nie tak? Zmienna geometra się zatarła już na amen? Grupy: 002,010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/kzarczyn_108593.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matcher Zgłoś #2 Napisano 23 Grudnia 2012 Geometria stoi ... Najpierw proponował bym ręcznie rozruszać kierowniczki (opis jest gdzieś na forum). Następnie pozamykać obrotomierz na biegach 1-3. Jeśli to nie pomoże , to będziesz musiał rozebrać sprężarkę . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #3 Napisano 24 Grudnia 2012 Geometria stoi ... Tego się właśnie obawiałem. Pizdowaty styl jazdy nie służy tej turbinie. A w jaki sposób odpiąć sztangę gruszki od ramienia geometrii? Tan jest chyba pierścień rozprężny, wyjąc to może dałbym radę ale włożyć z powrotem to już akrobatyka. Zna ktoś jakiś sposób? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matcher Zgłoś #4 Napisano 24 Grudnia 2012 Odkręć gruszkę bez wyciągania zabezpieczenia. Dwie nakrętki na klucz 10. Auto rozgrzej. Trzymając silnik na wysokich obrotach ruszaj sztangą trzymając za gruszkę do góry i do dołu. Zabieg powtórz kilka razy.Następnie długa prosta i obroty do 4200 na biegach 1-3 jak warunki pozwolą. Dociągasz do 4200 i noga z gazu.Jak spadną do powiedzmy 2000 , to znowu podłoga i do 4200 i tak kilka razy. Wiele sobie nie obiecuj , bo to nie zawsze pomaga i zapieczona geometria zazwyczaj kończy się to rozbieraniem turbawki. Też mam AFN-a i taki sam problem w zimie. W moim przypadku wystarczy raz na jakiś czas 10 km prostej i problem znika.Dzieje się tak może z dwa razy w roku.Jak jest ciepło i jeździ się normalnie , to problemu z turbiną nie mam. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #5 Napisano 24 Grudnia 2012 (edytowane) A w jaki sposób odpiąć sztangę gruszki od ramienia geometrii?Tan jest chyba pierścień rozprężny, wyjąc to może dałbym radę ale włożyć z powrotem to już akrobatyka. Zna ktoś jakiś sposób? Powiem tak - ostrożnie bo pierścień jest sprężysty i lubi wypier....ć gdzieś w komorę silnika albo na delówkę i szukaj wiatru w polu. Są zamienniki tego oryginalnego pierścienia tzw. e-klipsy ale to już mniejszy problem. Będziesz musiał czyścić zmienną geometrię więc wyjmij turbo wraz z tym siłownikiem podciśnienia a wtedy odepniesz go w mieszkaniu na spokojnie i bez ryzyka, że wpadnie gdzieś między koszule w szafie. Mowa oczywiście o tym e-klipsie : Czyli oryginał to podkładka "N" : W kraju dostaniesz tylko zamiennik czyli DIN Edytowane 25 Grudnia 2012 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #6 Napisano 27 Grudnia 2012 Dzięki za pomoc. Odkręciłem wydech od turbiny, wstrzyknąłem tam dwa razy po 100ml nafty i rozruszałem sztangę. Nie udało mi się odkręcić gruszki, to rozruszałem sztangę razem z membraną, a potem podłączyłem strzykawkę do gruszki i jeszcze trochę poruszałem podciśnieniem. Na koniec przedmuchałem kilka razy pajęczynki na niższych biegach do 4000 obr/min. Efekty widać na logu. Moc wróciła, i silnik już nie zastanawia się w okolicy 2500 obrotów tylko ciągnie równo w całym zakresie. Wirnik turbiny bez luzów. Aby do wiosny, jak problem się powtórzy to pewnie dokładne czyszczenie turbiny mnie czeka. Grupy: 002,010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/kzarczyn_109031.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #7 Napisano 27 Grudnia 2012 jak problem się powtórzy to pewnie dokładne czyszczenie turbiny mnie czeka. dokładnie a na razie zimę przejeździsz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach