anomal Zgłoś #1 Napisano 20 Grudnia 2012 czesc, pacjent jak z opisu, 3.2 z dsg stoje na parkingu, jesli ustawie skrzynie w pozycji N lub P to silnik zaczyna 'klekotac' jak diesel przy zwiekszaniu obrotow klekot zanika, gdy wroci do 600-700 obrotow zaczyna grac od nowa po wrzuceniu D/R albo S - cisza calosc sie dzieje zarowno na zimnym jak i na cieplym silniku zmiana biegow dziala bezproblemowo - nic nie szarpie na D/S czy przy zmianie lopatkami albo +- przy dzwigni i teraz tak, na pewno jest to dwumas - pytanie - czy to sie nadaje do wymiany czy mozna to olac i narazie jezdzic pytam, bo moze ktos z was mial podobny problem, a jeden mechanik (danecki z piekar) powiedzial, zeby to olac i jezdzic (ze to domena dsg i co 2gi tak ma), inny zas, ze jak padnie dwumas to moze pociagnac za soba szkody w skrzyni (cokolwiek to znaczy) i koszty beda wieksze pozdro jarek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #2 Napisano 20 Grudnia 2012 mi klekocze już 2 rok, ale w końcu muszę wziąć się za wymianę. podobno w dsg rozwalone koło nie uszkodzi skrzyni (chodzi o obudowę, okolice koła), ale czy da ktoś gwarancję? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #3 Napisano 20 Grudnia 2012 ja kupiłem z klekoczącym, latam juz rok i nic się z tym nie dzieje, klekocze jak est zimne, jak się rozgrzeje jest już cisza. Biegi narazi epłynnie chodzą, także póki co nie ruszam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anomal Zgłoś #4 Napisano 20 Grudnia 2012 2 rok, niezle w styczniu chce sie wybrac do Compsportu na korekte silnika i dsg, ale obawiam sie, ze zmienie dwumas najpierw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #5 Napisano 20 Grudnia 2012 noj ak takie manewry to ja bym wymienił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #6 Napisano 20 Maja 2015 Panowie pomocy Mój pasek ma przejechane 330 tys km i od miesiąca ma dziwny objaw jakby dwumas i tu mam pytanie, jaki jest właściwie objaw uszkodzonej dwumasy w DSG? Wszyscy piszą że będzie stukać na P i N , w moim przypadku na P i N jest cisza ale jak wrzucę D lub R zaczyna coś pod maską klekotać, szczególnie jak jest silnik zimny, potem jest ok. Myślałem z początku że będzie to sprzęgiełko alternatora, po wymianie dalej to samo. Może napinacz paska wielorowkowego, sam nie wiem. Skrzynia mimo przebiegu biegi zmienia płynnie, sprzęgło nie ślizga się , moc jest , żadnych symptomów poza tym klekotaniem rano. Ciężko jest określić skąd się wydobywa ten dźwięk, bardziej mi pasuje z tyłu silnika. Nie nagrałem tego dźwięku, ale przypomina to trochę klepanie napinacza paska alternatora. Nie wymieniałem jeszcze koła dwumasowego, kupiłem tego paska przy przebiegu 220 tyś km (auto miało 2,5 roku) i mam całą historię tego pojazdu z ASO. Serwisowany był do 200tyś km i tam też nie ma wzmianki o wymianie dwumasy, auto było firmowe. Najgorsze jest to że jak chcę pokazać to mechanikowi i jadę do niego żeby zademonstrować problem, auto zdąży już się nagrzać i kicha cisza jak makiem zasiał. Może miał ktoś taki przypadek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach