Skocz do zawartości
anomal

DSG - Klekoczący dzwięk na jałowym biegu

Rekomendowane odpowiedzi

czesc,

 

pacjent jak z opisu, 3.2 z dsg

 

stoje na parkingu, jesli ustawie skrzynie w pozycji N lub P to silnik zaczyna 'klekotac' jak diesel

 

przy zwiekszaniu obrotow klekot zanika, gdy wroci do 600-700 obrotow zaczyna grac od nowa

 

po wrzuceniu D/R albo S - cisza

 

calosc sie dzieje zarowno na zimnym jak i na cieplym silniku

zmiana biegow dziala bezproblemowo - nic nie szarpie na D/S czy przy zmianie lopatkami albo +- przy dzwigni

 

i teraz tak, na pewno jest to dwumas - pytanie - czy to sie nadaje do wymiany czy mozna to olac i narazie jezdzic

 

 

pytam, bo moze ktos z was mial podobny problem, a jeden mechanik (danecki z piekar) powiedzial, zeby to olac i jezdzic (ze to domena dsg i co 2gi tak ma), inny zas, ze jak padnie dwumas to moze pociagnac za soba szkody w skrzyni (cokolwiek to znaczy) i koszty beda wieksze

 

 

pozdro

jarek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi klekocze już 2 rok, ale w końcu muszę wziąć się za wymianę. podobno w dsg rozwalone koło nie uszkodzi skrzyni (chodzi o obudowę, okolice koła), ale czy da ktoś gwarancję?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem z klekoczącym, latam juz rok i nic się z tym nie dzieje, klekocze jak est zimne, jak się rozgrzeje jest już cisza. Biegi narazi epłynnie chodzą, także póki co nie ruszam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 rok, niezle

 

w styczniu chce sie wybrac do Compsportu na korekte silnika i dsg, ale obawiam sie, ze zmienie dwumas najpierw :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

noj ak takie manewry to ja bym wymienił:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy

Mój pasek ma przejechane 330 tys km i od miesiąca ma dziwny objaw jakby dwumas i tu mam pytanie, jaki jest właściwie objaw uszkodzonej dwumasy w DSG?

Wszyscy piszą że będzie stukać na P i N , w moim przypadku na P i N jest cisza ale jak wrzucę D lub R zaczyna coś pod maską klekotać, szczególnie jak jest silnik zimny, potem jest ok.

Myślałem z początku że będzie to sprzęgiełko alternatora, po wymianie dalej to samo. Może napinacz paska wielorowkowego, sam nie wiem.

Skrzynia mimo przebiegu biegi zmienia płynnie, sprzęgło nie ślizga się , moc jest , żadnych symptomów poza tym klekotaniem rano.

Ciężko jest określić skąd się wydobywa ten dźwięk, bardziej mi pasuje z tyłu silnika. Nie nagrałem tego dźwięku, ale przypomina to trochę

klepanie napinacza paska alternatora.

Nie wymieniałem jeszcze koła dwumasowego, kupiłem tego paska przy przebiegu 220 tyś km (auto miało 2,5 roku) i mam całą historię tego pojazdu z ASO. Serwisowany był do 200tyś km i tam też nie ma wzmianki o wymianie dwumasy, auto było firmowe.

Najgorsze jest to że jak chcę pokazać to mechanikowi i jadę do niego żeby zademonstrować problem, auto zdąży już się nagrzać i kicha cisza jak makiem zasiał. Może miał ktoś taki przypadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności