Skocz do zawartości
emmo

Dymi na niebiesko

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy koledzy zwracam się z taką sprawą od pewnego czasu auto zaczeło dymić na niebiesko i zaczoł brać olej wymieniłem uszczelniacze ale dalej jest to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A płyn chłodniczy Ci nie znika? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

płyn chłodniczy to taki biały słodkawy zapach.Niebieski to pali olej a w dieslu to najczęściej nieszczelności w turbinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stan płynu jest ciągle taki sam a turbina jest sprawdzona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sprężanie + próba olejowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ją wykonać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Przed pomiarem do każdego cylindra wlewasz po 5ml oleju silnikowego takiego jakiego używasz

2. Po kolei przeprowadzasz pomiar 1,2,3,4 cylindra na sucho a potem z olejem

3. Do każdego cylka musisz wlać tą samą ilość czyli ok 5ml, najlepiej z użyciem strzykawki

4. Pamiętaj żeby robić to dość szybko coby nie ostudzić silnika.

5. Na sam koniec bez wsadzonych świec pochełtaj rozrusznikiem żeby cały olej wyleciał.

 

Nie wiem czy sam dobrze to opisałem, miałem kiedyś okazje wykonywać tą próbę, choć okazało się że przez uszczelke spie**alało :D

 

Początkowo wykonaj próbe sprężania, a jak nic z niej nie wyjdzie to przejdź do olejowej :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dymi na niebiesko to napewno coś z olejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kojot przede wszystkim nie można zacząć od wlania oleju ( czyli punk 1 ) bo najpierw się robi na sucho. Najważniejsze to odłączyć dopływ ropy do wtrysków masz kilka sposobów najprostrzym odłączenie zaworka na pompie. punkt nr 5 można sobie odpuścić bo nie jest to potrzebne i tak oleju się nie pozbędzie i tak ( musi sam się wypalić) jak wlejesz za dużo oleju to lipa więc te 5 ml jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie pierw robi się na sucho a później z olejem.... jeśli przy próbie olejowej sprężanie się zwiększy to pierścienie padnięte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli dalej pobiera ci olej to mozliwe ze problem tkwi w Pierscieniach.

Jezeli auto dymi na niebiesko to przyczyna sa zuzyte uszczenienia zaworów , prowadnice zaworów lub pierscienie tłokowe. Prowadnice zaworów wymieniales??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności