salexy Zgłoś #1 Napisano 1 Września 2012 Witam, Panowie ostatnio przeglądałem przypadkiem na postoju instrukcję obsługi VW CC. Była tam taka informacja w ustawieniach komfortu i świateł że istnieje opcja wyłączenia świateł do jazdy dziennej. Niestety albo mam za słabe autko albo proste opcje i komputer tego nie pokazuje. Teraz inne pytania: - czy istnieje opcja wyłączenia/deaktywacji za pomocą komputera/programu/ świateł do jazdy dziennej (diod LED wbudowanych w reflektor) ?? - czy istnieje opcja aktywacji z poziomu programu czegoś takiego jak tryb skandynawski/amerykański gdzie o zmniejszonej mocy świecą światła długie a pozostałe rzeczy w stylu tablica i światła z tyłu się nie świecą ?? Pacjent: CC 2012, reflektory bixenonowe z LED oraz doświetlanie dynamiczne i statyczne zakrętów. Dlaczego zwróciłem na to uwagę i pytam - ostatnio widziałem pastucha oraz A5 ze spalonymi diodami - wyglądało to fatalnie - jak dziury w zębach W ASO dowiedziałem się przy okazji wymiany oleju , że LED jak się spalą nie da się ich wymienić (podobnie jak w BMW trzeba zmieniać cały reflektor) . Do tanich imprez to nie należy. Czy ktoś coś wie na ten temat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idol23 Zgłoś #2 Napisano 2 Września 2012 Nie widzę sensu wyłączania tych diod. Po to są bu je uzywac poza tym fajnie wygląda autko na drodze . Wiem coś o tym bo tato ma takie coś i jeździ i się nie przejmuje czy coś się spali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
salexy Zgłoś #3 Napisano 3 Września 2012 Nikt nie wie nic na ten temat ?? Do przedmówcy: pewnie i wygląda fajnie ja tego nie widzę. Jedyny sens jaki widzę to: w przypadku wykupu samochodu dla siebie oszczędzam $ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idol23 Zgłoś #4 Napisano 3 Września 2012 Nikt nie wie nic na ten temat ?? Do przedmówcy: pewnie i wygląda fajnie ja tego nie widzę. Jedyny sens jaki widzę to: w przypadku wykupu samochodu dla siebie oszczędzam $ To zmienia postać rzeczy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #5 Napisano 11 Września 2012 - czy istnieje opcja wyłączenia/deaktywacji za pomocą komputera/programu/ świateł do jazdy dziennej (diod LED wbudowanych w reflektor) ?? Oczywiście, że istnieje, bo na rynki zachodnie sporo samochodów wychodzi z fabryki bez aktywowanych dziennych. Niestety trudno mi powiedzieć, czy można je wyłączyć za pomocą komputera pokładowego, czy podpięcia kabla. - czy istnieje opcja aktywacji z poziomu programu czegoś takiego jak tryb skandynawski/amerykański gdzie o zmniejszonej mocy świecą światła długie a pozostałe rzeczy w stylu tablica i światła z tyłu się nie świecą ??Pacjent: CC 2012, reflektory bixenonowe z LED oraz doświetlanie dynamiczne i statyczne zakrętów. A w CC jest osobna żarówka do mrugania długimi? Bo jak masz bixenon to zarówno mijania, jak i drogowe idą na jednym palniku, którego mocy zmniejszyć się nie da. Ale oba wymienione tryby powinno dać się uruchomić. Jak nie chcesz świecić ledami to można spróbować włączyć p-mgielne jako dzienne (tryb skand/us). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #6 Napisano 11 Września 2012 Masz diody LED = masz światła do jazdy dzienne. Ustawienie to jest w komputerze na MFA, jest tam opcja aktywacji i dezaktywacji LED jako świateł dziennych. Grzebanie w sterowniku jest zbyt daleko idącym. Przejrzyj każdą opcję po kolei w dziale MFA Oświetlenie jest ta opcja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
salexy Zgłoś #7 Napisano 23 Września 2012 Masz diody LED = masz światła do jazdy dzienne. Ustawienie to jest w komputerze na MFA, jest tam opcja aktywacji i dezaktywacji LED jako świateł dziennych. Grzebanie w sterowniku jest zbyt daleko idącym. Przejrzyj każdą opcję po kolei w dziale MFA Oświetlenie jest ta opcja. W teorii masz zupełną rację. W praktyce jest trochę gorzej. To o czym piszesz (MFA) jest tylko i wyłącznie w instrukcji obsługi w moim przypadku. Przejechałem całe menu w samochodzie (zainspirowała mnie instrukcja) ale niestety tej opcji nie mam mimo iż jest wymieniona w książce jaka była w samochodzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majosa Zgłoś #8 Napisano 26 Września 2012 Sorry, tak z ciekawości zapytam... Co ma wyłączanie LEDów wspólnego z zaoszczędzaniem czegokolwiek przy wykupie? Z xenonami to jest tak, że nie da się zmniejszyć siły ich świecenia. Jak palnik wytworzy łuk elektryczny, to już daje cały czas z taką samą siłą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
salexy Zgłoś #9 Napisano 28 Września 2012 Sorry, tak z ciekawości zapytam... Co ma wyłączanie LEDów wspólnego z zaoszczędzaniem czegokolwiek przy wykupie? To bardzo proste. Jeśli używasz LED ich czas świecenia się systematycznie skraca/moc też/. Od znajomego związanego z ASO dowiedziałem się że mają wytrzymać 3-5 lat na maxa. (podał liczbę godzin/ilości włączeń - ale już nie pamiętam - dokładnie muszę dopytać). Wiadomo jak auta się dzisiaj robi. Co za tym idzie jeśli 4 lata będę jeździł służbowo a pokuszę się o wykup zachodzi duże prawdopodobieństwo że LEDy padną i będe miał "dziurawe zęby w lampie". Wtedy mogę wyłączyć i jeździć na samych xenonach(ale po co skoro to mogę zrobić teraz a później pomykać na led) lub zmienić lampę na nową - która do tanich (bixenon skrętny) nie należy. Biorąc pod uwagę fakt że to jest CC a nie passat dostęp do tego typu akcesoriów będzie mocno ograniczony i pozostanie ASO>.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majosa Zgłoś #10 Napisano 29 Września 2012 Aaa... W ten deseń... Mnie się wydawało, że dioda LED to jest najżywotniejsze obecnie źródło światła. Coś o 100 000 godzin gdzieś kiedyś mi się o uszy obiło... Dlatego się zdziwiłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach