Skocz do zawartości
SkOOrA

Serdeczna prośba o analizę 2.5 TDI w Passacie 4Motion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jak w temacie - poproszę mądrzejszych o analizę logów, bloki 003+011. tiptronic, 3 bieg, do 4000

 

http://vaglog.rtnet.pl/pav_91546.html

Edytowane przez SkOOrA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powtórz jeszcze raz logi i zloguj 3 bloki na raz 3 8 11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki za info. Jutro wstawię dane..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Troche to trwało bo okazało się, że intercooler jest dziurawy i trzebabyło załatać.

Teraz szczelność jest i zrobiłem logi. Narazie tylko statyczne:

 

001

003

004

008

011

013

014

 

003 BS

011 BS

 

Czy dobrze przypuszczam, że EGR do czyszczenia albo wymiany ???

Co się dzieje z wysokim MAF ?? Przepływka do wymiany ??

Edytowane przez SkOOrA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie cos sie dzieje z EGR-em ale zrób jeszcze logi dynamiczne bo w staycznych poza egr-em wszystko jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem wyjdostać EGR ale to graniczy z cudem. Nie wiem czy bez zdejmowania turbo da rade. Z tego co do niego zaglądałem jest totalnie zapieczony i zamknięty na amen. Ze względu na trudność jego wyjęcia nie wiem czy w ogóle jest sens jego czyszczenia skoro i tak ludzie zaślepiają EGR. Jakieś sugestie?

 

Dziś z wieczorka zrobie brakujące logi dynamiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ależ po tych logach to widać, że EGR się nie domyka a wręcz jest częściej uchylony bo turbo ma bidę napompować w dynamicznym 011 a wskazania MAF i tak są wtedy mierne. Poza tym gdzie Ty miałeś nieszczelność skoro w pierwszych logach żadnej nieszczelności nie było widać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Była dziura w intercoolerze i to spora. Zostało to naprawione. Logi jak logi (003 MAF actual i spec znacznie różne a winny być tożsame) ale ciśnienia w TIPie nie było wogóle.

Co do EGR to był nie otwarty a całkowicie zamknięty co widać na 003BS MAF na poziomie 365 i nie zmienia się dla ON/OFF

 

Dziś rozebrałem całą górę silnika. Wykonano:

- czyszczenie EGR

- wymiana filtra skrzyni korbowej (odma)

- wymiana oleju i filtrów silnikowych

- czyszczenie całego układu dolotowego (kolektory, zawór gaszący, tip, IC)

- sprawdzenie wałków

- sprawdzenie turbo

 

W rezultacie:

- działający EGR. 003BS wartości 160 ON 380 OFF (logi jutro bo dziś padam...)

- czysty układ dolotowy i 100% szczelny.

- wałki w nie najgorszym stanie choć 2 krzywki są podtarte...

- turbo suchutkie, bez luzów

 

Po złożeniu wszystkiego do kupy samochód znacznie ciszej pracuje na wolnych obrotach, znacznie szybciej reaguje na gaz i odczułem znaczną poprawę w doładowaniu.

 

Postaram się jutro wykonać jeszcze raz wszystkie logi i w końcu zrobić te dynamiczne.

Edytowane przez SkOOrA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo ja jestem zbyt wypity i mylę fakty albo o nieszczelności w dolocie powinna świadczyć zbyt duża rzeczywista masa zasysanego powietrza w stosunku do wartości zadanej w grupie 003 (pierwszy log dynamiczny w tym temacie) i w stosunku do rzeczywistej wartości ciśnienia doładowania w grupie 011

?

W pierwszym logu masz ciśnienia w 011 od np. 3500 RPM : 2121 - 2121 mbar a w tym samym czasie w 003 : 879 - 596 mg/skok (i okolice) więc jaka nieszczelność ?

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) wiem o co Ci chodzi i oczywiście masz rację.

 

Ale fakt jest taki, że w IC miałem dziurę wielkości palca robiąc logi z 1 posta, wykrytą w teście szczelności dolotu. W poście #4 są statyczne logi już po naprawie IC.

 

Nie wiem jak to ogarnąć ale takie są fakty. Kurcze szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia IC bo oczywiście bym wkleił. Miałem tam zamocowany taki metalowy uchwyt do przewodów, który w niewyjaśnionych okolicznościach zbliżył się do IC i pod wpływem drgań sukcesywnie 'pukał' w aluminium aż 'wypukał' całkiem pokaźny otwór. Wiało tamtędy jak w Świętokrzyskim... Rozebrałem, pospawałem, zakleiłem i poskładałem do kupy. Ponowny test szczelności i już ciśnienie trzyma cały układ dolotowy od filtra powietrza po sam kolektor.

 

Ot cała historia ale przypadek jest ciekawy.

 

PS.

Różnica w aktualnym i zadanym stanie mas powietrza wynikała z wadliwego EGR. Po jego czyszczeniu wartości te są tożsame (003).

Turbo nie pompowało tyle ile trzeba bo spier...ło dziurawym IC. Po uszczelnieniu znacznie lepiej pompuje.

 

Cały czas a to praca a to jakieś inne zajęcia i nie mam kiedy zamieścić logów ale zrobie to bankowo i mam nadzieje, że uda mi się to zrobić jeszcze dziś.

Edytowane przez SkOOrA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo z przepływką albo z tym EGR'em, który wczesniej szwankował. Teraz w statycznym 003 pokazuje OK ale w dynamicznym już kaszana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kaszana odnośnie czego? przepływki? A jak cała reszta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kaszana jest z przepływka bo doładowani jest w miare ok .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś czyściłem przepływke. Czysta jak łza, żadnego paproszka w środku - rezultat marny...

 

Log (0 - 003,008,010)

 

Jest takie dziwne uczucie, że samochód idzie jak trzeba i nagle go coś przydusi.. jakby zmiana biegu (choć biegi się nie zmieniają - tiptronic) i potem już idzie troche marnie... Widać to po obrotach.. jest taki skok.. co to może być - skrzynia?

Edytowane przez SkOOrA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zloguj jeszcze raz blok 3 11 .ale bez wymiany przepływki sie nie obejdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem przepływomierz na oryginał BOSCH

 

Oto rezultat: Log (0 - 003,008,011)

 

W moim przypadku czyszczenie nic kompletnie nie pomogło. Wymiana na nowy element zrobiła swoje. Zwłaszcza, że kupiona w InterCars za psie pieniądze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności