SkOOrA Zgłoś #1 Napisano 14 Lipca 2012 (edytowane) Witam Jak w temacie - poproszę mądrzejszych o analizę logów, bloki 003+011. tiptronic, 3 bieg, do 4000 http://vaglog.rtnet.pl/pav_91546.html Edytowane 14 Lipca 2012 przez SkOOrA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #2 Napisano 15 Lipca 2012 powtórz jeszcze raz logi i zloguj 3 bloki na raz 3 8 11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SkOOrA Zgłoś #3 Napisano 15 Lipca 2012 OK dzięki za info. Jutro wstawię dane.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SkOOrA Zgłoś #4 Napisano 19 Lipca 2012 (edytowane) Witam ponownie. Troche to trwało bo okazało się, że intercooler jest dziurawy i trzebabyło załatać. Teraz szczelność jest i zrobiłem logi. Narazie tylko statyczne: 001 003 004 008 011 013 014 003 BS 011 BS Czy dobrze przypuszczam, że EGR do czyszczenia albo wymiany ??? Co się dzieje z wysokim MAF ?? Przepływka do wymiany ?? Edytowane 19 Lipca 2012 przez SkOOrA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #5 Napisano 20 Lipca 2012 faktycznie cos sie dzieje z EGR-em ale zrób jeszcze logi dynamiczne bo w staycznych poza egr-em wszystko jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SkOOrA Zgłoś #6 Napisano 24 Lipca 2012 Próbowałem wyjdostać EGR ale to graniczy z cudem. Nie wiem czy bez zdejmowania turbo da rade. Z tego co do niego zaglądałem jest totalnie zapieczony i zamknięty na amen. Ze względu na trudność jego wyjęcia nie wiem czy w ogóle jest sens jego czyszczenia skoro i tak ludzie zaślepiają EGR. Jakieś sugestie? Dziś z wieczorka zrobie brakujące logi dynamiczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #7 Napisano 25 Lipca 2012 Ależ po tych logach to widać, że EGR się nie domyka a wręcz jest częściej uchylony bo turbo ma bidę napompować w dynamicznym 011 a wskazania MAF i tak są wtedy mierne. Poza tym gdzie Ty miałeś nieszczelność skoro w pierwszych logach żadnej nieszczelności nie było widać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SkOOrA Zgłoś #8 Napisano 25 Lipca 2012 (edytowane) Była dziura w intercoolerze i to spora. Zostało to naprawione. Logi jak logi (003 MAF actual i spec znacznie różne a winny być tożsame) ale ciśnienia w TIPie nie było wogóle. Co do EGR to był nie otwarty a całkowicie zamknięty co widać na 003BS MAF na poziomie 365 i nie zmienia się dla ON/OFF Dziś rozebrałem całą górę silnika. Wykonano: - czyszczenie EGR - wymiana filtra skrzyni korbowej (odma) - wymiana oleju i filtrów silnikowych - czyszczenie całego układu dolotowego (kolektory, zawór gaszący, tip, IC) - sprawdzenie wałków - sprawdzenie turbo W rezultacie: - działający EGR. 003BS wartości 160 ON 380 OFF (logi jutro bo dziś padam...) - czysty układ dolotowy i 100% szczelny. - wałki w nie najgorszym stanie choć 2 krzywki są podtarte... - turbo suchutkie, bez luzów Po złożeniu wszystkiego do kupy samochód znacznie ciszej pracuje na wolnych obrotach, znacznie szybciej reaguje na gaz i odczułem znaczną poprawę w doładowaniu. Postaram się jutro wykonać jeszcze raz wszystkie logi i w końcu zrobić te dynamiczne. Edytowane 25 Lipca 2012 przez SkOOrA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #9 Napisano 26 Lipca 2012 (edytowane) Albo ja jestem zbyt wypity i mylę fakty albo o nieszczelności w dolocie powinna świadczyć zbyt duża rzeczywista masa zasysanego powietrza w stosunku do wartości zadanej w grupie 003 (pierwszy log dynamiczny w tym temacie) i w stosunku do rzeczywistej wartości ciśnienia doładowania w grupie 011 ? W pierwszym logu masz ciśnienia w 011 od np. 3500 RPM : 2121 - 2121 mbar a w tym samym czasie w 003 : 879 - 596 mg/skok (i okolice) więc jaka nieszczelność ? Edytowane 26 Lipca 2012 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SkOOrA Zgłoś #10 Napisano 26 Lipca 2012 (edytowane) wiem o co Ci chodzi i oczywiście masz rację. Ale fakt jest taki, że w IC miałem dziurę wielkości palca robiąc logi z 1 posta, wykrytą w teście szczelności dolotu. W poście #4 są statyczne logi już po naprawie IC. Nie wiem jak to ogarnąć ale takie są fakty. Kurcze szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia IC bo oczywiście bym wkleił. Miałem tam zamocowany taki metalowy uchwyt do przewodów, który w niewyjaśnionych okolicznościach zbliżył się do IC i pod wpływem drgań sukcesywnie 'pukał' w aluminium aż 'wypukał' całkiem pokaźny otwór. Wiało tamtędy jak w Świętokrzyskim... Rozebrałem, pospawałem, zakleiłem i poskładałem do kupy. Ponowny test szczelności i już ciśnienie trzyma cały układ dolotowy od filtra powietrza po sam kolektor. Ot cała historia ale przypadek jest ciekawy. PS. Różnica w aktualnym i zadanym stanie mas powietrza wynikała z wadliwego EGR. Po jego czyszczeniu wartości te są tożsame (003). Turbo nie pompowało tyle ile trzeba bo spier...ło dziurawym IC. Po uszczelnieniu znacznie lepiej pompuje. Cały czas a to praca a to jakieś inne zajęcia i nie mam kiedy zamieścić logów ale zrobie to bankowo i mam nadzieje, że uda mi się to zrobić jeszcze dziś. Edytowane 26 Lipca 2012 przez SkOOrA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SkOOrA Zgłoś #11 Napisano 26 Lipca 2012 Dziś zrobiłem komplet logów. Zerknijcie okiem. 001 003 004 005 008 011 013 014 003 BS 011 BS 003+008+011 Coś mam chyba nie tak z przepływką albo katalizatory zapchane.. ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #12 Napisano 27 Lipca 2012 Albo z przepływką albo z tym EGR'em, który wczesniej szwankował. Teraz w statycznym 003 pokazuje OK ale w dynamicznym już kaszana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SkOOrA Zgłoś #13 Napisano 27 Lipca 2012 Ale kaszana odnośnie czego? przepływki? A jak cała reszta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #14 Napisano 27 Lipca 2012 kaszana jest z przepływka bo doładowani jest w miare ok . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SkOOrA Zgłoś #15 Napisano 28 Lipca 2012 (edytowane) Dziś czyściłem przepływke. Czysta jak łza, żadnego paproszka w środku - rezultat marny... Log (0 - 003,008,010) Jest takie dziwne uczucie, że samochód idzie jak trzeba i nagle go coś przydusi.. jakby zmiana biegu (choć biegi się nie zmieniają - tiptronic) i potem już idzie troche marnie... Widać to po obrotach.. jest taki skok.. co to może być - skrzynia? Edytowane 28 Lipca 2012 przez SkOOrA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #16 Napisano 28 Lipca 2012 zloguj jeszcze raz blok 3 11 .ale bez wymiany przepływki sie nie obejdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SkOOrA Zgłoś #17 Napisano 30 Lipca 2012 Wymieniłem przepływomierz na oryginał BOSCH Oto rezultat: Log (0 - 003,008,011) W moim przypadku czyszczenie nic kompletnie nie pomogło. Wymiana na nowy element zrobiła swoje. Zwłaszcza, że kupiona w InterCars za psie pieniądze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach