Skocz do zawartości
herflik-00

B5 1.8 ADR przelacza sie podczas jazdy na PB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam dość nietypowy kłopot ze swoim nowym nabytkiem.

 

Passat B5 z silnikiem ADR , instalacja na parowniku OMVL , elektronika STAG-4 , wtryskiwacze HANA

 

Wygląda to tak ze jak utrzymuje stalą prędkość w okolicach 110-120 to leciutko szarpie i przełącza się PB-LPG-PB-LPG ... itd do momentu aż przyspieszę albo zwolnię.

 

Wiem ze przełącza się na PB bo lampka zaczyna migać ( a przełączanie następuje bez żadnych dźwięków które normalnie towarzyszą przełączaniu przy spadku ciśnienia )

 

Podczas nawet gwałtownego przyspieszania czy hamowania nic się nie dzieje ... tylko przy trzymaniu jednej prędkości z małym obciążeniem ( bo np pod górkę trzymając 110 tez się nic nie dzieje)

 

Generalnie gaz spisuje się świetnie ... poza właśnie tą drobną bolączką.

 

Ma ktoś z Was koledzy jakiś pomysł ?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielozawór, komputer sterujący lub parownik. Miałem podobnie, tylko że jak u mnie się przełączał na PB, to na LPG musiałem go sam przełączyć. Co do wielozaworu, to jest on na butli. Ewentualnie elektronika - komputer sterujacy. Bo w sumie gdyby z winy parownika lub wielozaworu - wyłączyło LPG, to samo to z powrotem się nie załączy. A u ciebie się włącza - czyli wina może byc najprawdopodobniej po stronie sterowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wlasnie to jest dziwne ze wraca sam na LPG i w ogole nie sygnalizuje dźwiekowo przeskoczenia na PB.

Czytałem o problemach parownik/wielozawor i wtedy wlasnie sygnalizuje, a sam przeskok odbywa sie przy duzym obciążeniu silnika ( wtedy spada cisnienie)

 

Podobne do moich objawów daje zanik sygnału RPM, ale wpięcie do inst cewki WN wygląda porządnie.

 

Zadzwonie do warsztatu w ktorym byl zakladany gaz i zobaczę co powiedzą ... jak nie pomogą to pozostaje kupno kabla i grzebanie samemu.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś wiadomo? :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Problem okazał się banalny.

 

Sterownik tracił sygnał prędkości obrotowej silnika i stąd te cyrki.

 

Narazie pogrzebałem tylko przy cewce zapłonowej i jest ok, ale finalnie planuje poprawić tam te luty gdzie inst LPG jest wpinana w oryginalną wiązkę cewki zapłonowej.

 

Dlaczego to się działo akurat przy 110-120 to nie mam pojęcia ...

 

EDIT.

 

Coż ... powyższe zostało napisane nieco na wyrost, bo problem bardzo szybko powrócił.

Finalnym rozwiązaniem okazało się wpięcie sygnału obrotów w czujnik położenia walka rozrządu.

Widocznie przy wpięciu w cewkę i przy małym obciążeniu ta cewka wariowała i sterownik gubił obroty przełączając się na PB.

Po przelutowaniu kabelka w nowe miejsce i zmianach programowych ( 4 impulsy na obrót, 5V jako próg sygnału) autko chodzi jak marzenie.

 

 

pozdr

Edytowane przez herflik-00
znalezienie faktycznej przyczyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności