herflik-00 Zgłoś #1 Napisano 16 Czerwca 2012 Witam Mam dość nietypowy kłopot ze swoim nowym nabytkiem. Passat B5 z silnikiem ADR , instalacja na parowniku OMVL , elektronika STAG-4 , wtryskiwacze HANA Wygląda to tak ze jak utrzymuje stalą prędkość w okolicach 110-120 to leciutko szarpie i przełącza się PB-LPG-PB-LPG ... itd do momentu aż przyspieszę albo zwolnię. Wiem ze przełącza się na PB bo lampka zaczyna migać ( a przełączanie następuje bez żadnych dźwięków które normalnie towarzyszą przełączaniu przy spadku ciśnienia ) Podczas nawet gwałtownego przyspieszania czy hamowania nic się nie dzieje ... tylko przy trzymaniu jednej prędkości z małym obciążeniem ( bo np pod górkę trzymając 110 tez się nic nie dzieje) Generalnie gaz spisuje się świetnie ... poza właśnie tą drobną bolączką. Ma ktoś z Was koledzy jakiś pomysł ? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 17 Czerwca 2012 Wielozawór, komputer sterujący lub parownik. Miałem podobnie, tylko że jak u mnie się przełączał na PB, to na LPG musiałem go sam przełączyć. Co do wielozaworu, to jest on na butli. Ewentualnie elektronika - komputer sterujacy. Bo w sumie gdyby z winy parownika lub wielozaworu - wyłączyło LPG, to samo to z powrotem się nie załączy. A u ciebie się włącza - czyli wina może byc najprawdopodobniej po stronie sterowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #3 Napisano 18 Czerwca 2012 Witam Wlasnie to jest dziwne ze wraca sam na LPG i w ogole nie sygnalizuje dźwiekowo przeskoczenia na PB. Czytałem o problemach parownik/wielozawor i wtedy wlasnie sygnalizuje, a sam przeskok odbywa sie przy duzym obciążeniu silnika ( wtedy spada cisnienie) Podobne do moich objawów daje zanik sygnału RPM, ale wpięcie do inst cewki WN wygląda porządnie. Zadzwonie do warsztatu w ktorym byl zakladany gaz i zobaczę co powiedzą ... jak nie pomogą to pozostaje kupno kabla i grzebanie samemu. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 28 Czerwca 2012 Coś wiadomo? :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #5 Napisano 1 Lipca 2012 (edytowane) Witam Problem okazał się banalny. Sterownik tracił sygnał prędkości obrotowej silnika i stąd te cyrki. Narazie pogrzebałem tylko przy cewce zapłonowej i jest ok, ale finalnie planuje poprawić tam te luty gdzie inst LPG jest wpinana w oryginalną wiązkę cewki zapłonowej. Dlaczego to się działo akurat przy 110-120 to nie mam pojęcia ... EDIT. Coż ... powyższe zostało napisane nieco na wyrost, bo problem bardzo szybko powrócił. Finalnym rozwiązaniem okazało się wpięcie sygnału obrotów w czujnik położenia walka rozrządu. Widocznie przy wpięciu w cewkę i przy małym obciążeniu ta cewka wariowała i sterownik gubił obroty przełączając się na PB. Po przelutowaniu kabelka w nowe miejsce i zmianach programowych ( 4 impulsy na obrót, 5V jako próg sygnału) autko chodzi jak marzenie. pozdr Edytowane 23 Czerwca 2014 przez herflik-00 znalezienie faktycznej przyczyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach