wojciechk Zgłoś #1 Napisano 23 Maja 2012 Witam, Od dwóch dni coś mi piszczy w okolicy skrzyni - nie jest to ciągłe, czasami przestaje. Potrafi zacząć piszczeć kiedy chce. Poczytałem wątki i wiele wskazuje na łożysko oporowe - wszystko wskazywało na łożysko bo gdy wciskałem pedał sprzegła to przestawało, ale dziś zauważyłem, że nawet jak wciśnięty pedął sprzęgła to też piszczało. Piszczy też czasami, ale nie zawsze nawet na luzie jak auto stoi. Czy ktoś może mieć jakieś jeszcze pomysły co to ? Sprzęgło chodzi tak samo jak 15 tys temu - pedał ani wyżej nie "bierze" ani niżej, nie ślizga się sprzeg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #2 Napisano 23 Maja 2012 Według mnie trafiłeś w sedno. Zauważyłem w moim aucie podobne objawy, z jedną różnicą - moje sprzęgło jest na wykończeniu , ale łożysko oporowe potrafię rozpoznać po jego dżwięku,najpierw lekko "terkotało" potem piszczało jakby sie miało zatrzeć,jednak od zimy dźwięki te ustały (lub inaczej są bardzo ciche i nie zawsze je słychać). Sprzęgło chodzi tak samo jak 15 tys temu - pedał ani wyżej nie "bierze" ani niżej, nie ślizga się sprzeg według mnie uszkodzone łozysko oporowe nie spowoduje ślizgania się sprzęgła, ale na dłuższą metę wytrze blaszki na docisku i wtedy kicha - wymiana docisku i łożyska. Ja nie zwracam na to uwagi bo moje sprzęgło juz jest do wymiany , a co za tym idzie - docisk i łożysko też . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #3 Napisano 24 Maja 2012 Dodam że dziś na początku piszczało, a potem jakby coś zaczęło rytmicznie obcierać nonstop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boss_krosno Zgłoś #4 Napisano 25 Maja 2012 Ja mam podobny objaw tzn. skrzynia na luzie rechocze, ale to wina skrzyni bo sprzęgło nówkę wsadziłem jakiś czas temu i nie pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #5 Napisano 25 Maja 2012 Panowie to nie łożysko, ono powinno sie odzywać gdy wciskamy sprzęgło, proponuje poruszać lewarkiem lewo prawo ewentualnie delikatnie lewarkiem w kierunku biegów i słuchać czy jest różnica...jak jest to tylko i wyłącznie coś w skrzyni a co ? Bez rozbórki cieżko wywnioskować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #6 Napisano 26 Maja 2012 Panowie to nie łożysko, ono powinno sie odzywać gdy wciskamy sprzęgło, no właśnie bo różnie pisze na różnych forach: jak pedał sprzęgła wciśnięty - to łożysko piszczy czy przestaje ??? jeśli chodzi o biegi to nic się z nimi nie dzieje - wszystko wchodzi i pracuje tak jak przed piszczeniem Dodam, że od 2 dni jest cisza i spokój i zastanawiam się co z tym robić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #7 Napisano 26 Maja 2012 Wciskasz sprzęgło-łozysko wciska docisk i ono samo zaczyna sie obracać i co najwyżej hałasować..puszczasz sprzęgło i łożysko przestaje się obracać zatem nie powinno być żadnych dźwięków. Jest też możliwość pęknięcia sprężyny amortyzującej w tarczy sprzęgła...jej odłamany kawałek może wpaść między tarczę a docisk i sporadycznie pojawiają się dziwne dźwięki a jednocześnie mogą pojawić sie problemy ze słabym wysprzęglaniem lub też dzwoni sama spreżyna gdyż w wyniku pęknięcia ma ona duży luz w tarczy. W ekstremalnych przypadkach pęknięta sprężyna może trzeć o koło zamachowe..dziwny dźwięk przy ruszaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #8 Napisano 27 Maja 2012 to u mnie pisk był przy puszczonym pedale sprzęgła. A gdyby łożysko zblokowało się ze "słoneczkiem" to nie obracałoby się cały czas? U mnie dźwięk był raczej przypominający/spowodowany tarciem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #9 Napisano 27 Maja 2012 Czasem przyciera osłona obudowy sprzęgła o koło zamachowe...ta osłona-blacha jest między skrzynią a miską olejową , przykręcana na dwie śruby. Niektóre łożyska oporowe mają głupią budowę która sprawia iz przy zużyciu słoneczka docisku zaczyna ono trzeć. Raczej mało realne jest aby łożysko wpadło w docisk gdyż wtedy czuć by to było na pedale...zapadłby się-jego skok byłby mniejszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #10 Napisano 27 Maja 2012 hmm, no cóż na chwilę obecną jest cisza, więc i nie bardzo mam czas aby ściągać i zakładać skrzynię więc na razie poczekam, na dalszy rozwój wypadków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach