Skocz do zawartości
struś

Dymienie po postoju na wolnych obrotach.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Denerwuje mnie taki problem:

Vw Passat 1.8 ABS

Jak postoi na wolnych obrotach chwilę, dam gazu to z rury idzie biały (może niebieskawy) dym, ale to przez chwilę i potem ustaje.

Dawałem na postoju gazu do wysokich obrotów i obserwowałem ale nie dymił. Poprosiłem kolegę by jechał za mną po mieście i mówi, że też nic nie dymi.

Olej ubywa, mam malutki wyciek, a silnik tu i ówdzie się poci ale nie są to przyczyny ubywania znacznej ilości oleju.

Wygląda mi na to jak by podczas pracy na wolnych gdzieś ten olej się przedostawał do komory spalania.

Odkąd kupiłem auto cały czas dziwnie mi śmierdzą spaliny.

Rura wydechowa jest osmolona na czarno ale nie tłusta. Ma ktoś wiedzę co jest przyczyną?

Ps. Żeby nie było, szukałem w necie ale z reguły temat dotyczy diesli lub jest masa informacji nie związanych więc proszę nie piszcie " było wiele razy poruszane, poszukaj".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A innych płynów nie ubywa np chłodniczego jak jest wilgotno chłodno na dworze to mi też trochę dymi ale nie przejmuje sie tym bo to gaz a rurę też mam czarna na końcu normalne chyba jak sie jedzie na benzynie raz na jakis czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A innych płynów nie ubywa np chłodniczego jak jest wilgotno chłodno na dworze to mi też trochę dymi ale nie przejmuje sie tym bo to gaz a rurę też mam czarna na końcu normalne chyba jak sie jedzie na benzynie raz na jakis czas.

Płynu chłodniczego nie ubywa. Moje dymienie na pewno nie jest spowodowane wilgocią bo to odróżniam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Płynu chłodniczego nie ubywa. Moje dymienie na pewno nie jest spowodowane wilgocią bo to odróżniam ;)

 

Uszczelniacze zaworow kolego.Mialem identyczny obiaw w tym samym silniku.Postalem minute na swiatlach i pierwsze dodanie gazu przy ruszaniu dawalo zadyme za autem.Pozniej podczas jazdy dymu praktycznie nie bylo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uszczelniacze zaworow kolego.Mialem identyczny obiaw w tym samym silniku.Postalem minute na swiatlach i pierwsze dodanie gazu przy ruszaniu dawalo zadyme za autem.Pozniej podczas jazdy dymu praktycznie nie bylo

Dzięki za odpowiedź - tak podejrzewałem i takiej odpowiedzi oczekiwałem.

Może pamiętasz jaki był koszt wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odkąd kupiłem auto cały czas dziwnie mi śmierdzą spaliny.

W kabinie?

Od dawna masz Passata?

Jeśli chcesz potwierdzenia czy uszczelniacze to zwróć uwagę przy odpalaniu po dłuższym postoju, np. rano, jak pokaże sie za Toba biała chmurka to uszczelniacze.

Koszty?...

...są śmieszne tylko jest trochę roboty.

Wszystko masz TUTAJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W kabinie?

Od dawna masz Passata?

Jeśli chcesz potwierdzenia czy uszczelniacze to zwróć uwagę przy odpalaniu po dłuższym postoju, np. rano, jak pokaże sie za Toba biała chmurka to uszczelniacze.

Koszty?...

...są śmieszne tylko jest trochę roboty.

Wszystko masz TUTAJ.

Nie w kabinie. Na zewnątrz. Zimą strasznie dymił - znaczy parował po odpaleniu - uważam że ponad normę - a miałem już kilka aut.

Paska mam od 4 mies.

Rano coś tam zadymi ale nie jest to jakaś mega chmura. Głównie dymi jak na wolnych postoi i dam gazu.

Już zdążyłem znaleźć ten manual dot. wymiany ale boję się, że sam sobie nie poradzę bo trochę zielony jestem. Co prawda lewych rąk nie mam ale wiedzy z mechaniki brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym dymieniem rano przy "plastikowych" uszczelniaczach to tez roznie bywa.Mi zaczynal dymic dopiero jak sie nagrzal i olej zrobil sie rzadszy.A zaciagal olej glownie przez trzonki zaworow ssacych i dymil tylko po dodaniu gazu po jakims postoju i pracy na wolnych.Rano na zimnym wrecz wogole nic nie lecialo z rury poza woda.Koszt 3 lata temu,poza uszczelniaczami to bylo cos ok. 200 zl.Nie mialem wowczas wizji aby grzebac sie z tym w polowie stycznia na parkingu :)

Edytowane przez zuczek727

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, nie wygląda to odstraszająco. Zorientuję się w cenach i może wrzucę na forum info a jak znajdę kompana z umiejętnościami to sam się podejmę wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez zdejmowania głowicy to całkowity koszt to praktycznie nic, uszczelniacze około 3- 5 zł sztuka, plus uszczelka pod klawiaturę około 40 zł.

Narzędzia można pożyczyć.......dobry ścisk do sprężyn i czysta przyjemność ;) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności