chevy Zgłoś #1 Napisano 15 Marca 2012 (edytowane) Witam! Po przestudiowaniu forum proszę o pomoc w zlokalizowaniu usterki. Problem następujący: Po odpaleniu zimnego silnika przez pierwsze kilka minut wszystko jest ok. Natomiast gdy silnik troszkę się rozgrzeje i spalanie wskazuje 0.6l/h silnik zaczyna przerywać. Przerwy występują stopniowo co kilka sekund aż w końcu przerywa cały czas i spalanie podchodzi do 0.9l/h. Po dodaniu gazu (wystarczy że osiągnę 1000 rpm) silnik pracuje równo aż do momentu zwolnienia gazu. Natomiast rozgrzany silnik po przegazowaniu pracuje wzorowo. Zdarzało się że silnik gasł i był problem z odpaleniem, po kilku próbach zaskakiwał. Czujnik G40 wyeliminowałem, jego odpięcie nie zmienia charakterystyki pracy silnika na wolnych obrotach - silnik dalej przerywa. Czyściłem również gniazdo i wtyczkę czujnika G28 - bez zmian. Podmieniłem G28 na nowy - również bez zmian. Wymieniłem listwę wtrysków na nową oryginalną VW, bo jakiś czas temu silnik zaczął pracować na 3 gary (+ kontrolka świec) Powyginałem również lekko styki w pompkach - bez zmian. Po podpięciu VAGA brak błędów. Stan wtrysków wg VAG: kolejno cylinder 1, 2... 4: 0.35 0.54 -0.14 -0.80 Może ktoś coś poradzi na to? Dodam że auto nie straciło mocy ani nie kopci. Edytowane 24 Marca 2012 przez chevy Rozwiązane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #2 Napisano 15 Marca 2012 Stan wtrysków wg VAG: kolejno cylinder 1, 2... 4: 0.35 0.54 -0.14 -0.80 Jakie mają BIP'y ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #3 Napisano 15 Marca 2012 Właśnie ,podaj wartości z kanału 23 , wystarczy po 30 sekundach przytrzymania ok 2500 obr.-silnik ciepły , nie powinny być większe wartości niż 50/60 - jak dojdzie do 127 łapie błąd pompowtryskiwacza i swieci się kontrolka ESP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevy Zgłoś #4 Napisano 19 Marca 2012 Jakie mają BIP'y ? Co to jest? Czy to jest to o czym pisze kolega Jacekp14_2005? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #5 Napisano 19 Marca 2012 podaj wartości z kanału 23 , wystarczy po 30 sekundach przytrzymania ok 2500 obr.-silnik ciepły to w końcu jak powinno się poprawnie sprawdzać bipy? na wolnych obrotach czy podczas gazowania? bo już słyszałem różne wersje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevy Zgłoś #6 Napisano 19 Marca 2012 O to logi grupy 23, początek na wolnych obrotach, 2500-3000 RPM i końcówka znowu na wolnych obrotach. http://vaglog.rtnet.pl/chevy_76982.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #7 Napisano 21 Marca 2012 Tragedii nie ma ,chociaż 1 i 2 wtrysk już słaby - przyjmuje się że bipy jak jest ok - to do 30 ,(z doświadczenia do 60 bywa ok) a jak dochodzi pow.127 łapie błąd i komp odcina te wtryski- wtedy chodzi np na 3 gary. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevy Zgłoś #8 Napisano 24 Marca 2012 (edytowane) Usunąłem poprzednią treść tego posta, aktualna znajduje się poniżej. Edytowane 26 Marca 2012 przez chevy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevy Zgłoś #9 Napisano 26 Marca 2012 Problem leży po stronie pompy paliwa Pompa nie zawsze zaskakuje, prawdopodobnie przekaźnik. Sprawdzę i dam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevy Zgłoś #10 Napisano 27 Marca 2012 (edytowane) OK, problem rozwiązany w 100%. Problemem była pompa paliwa ale nie ta dodatkowa w baku tylko ta napędzana z wałka rozrządu połączona z pompą vacuum. Była ona tak zużyta że nie dość że ciekło paliwo to nie dawała odpowiedniego ciśnienia na wolnych obrotach przez co silnik gasł. Po jej wymianie wraz z uszczelkami wszystkie objawy ustały. Edytowane 7 Maja 2012 przez chevy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach