Skocz do zawartości
chevy

[1.9 AVB] Silnik szarpie gaśnie.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Po przestudiowaniu forum proszę o pomoc w zlokalizowaniu usterki.

 

Problem następujący:

 

Po odpaleniu zimnego silnika przez pierwsze kilka minut wszystko jest ok. Natomiast gdy silnik troszkę się rozgrzeje i spalanie wskazuje 0.6l/h silnik zaczyna przerywać. Przerwy występują stopniowo co kilka sekund aż w końcu przerywa cały czas i spalanie podchodzi do 0.9l/h.

 

Po dodaniu gazu (wystarczy że osiągnę 1000 rpm) silnik pracuje równo aż do momentu zwolnienia gazu.

Natomiast rozgrzany silnik po przegazowaniu pracuje wzorowo.

 

Zdarzało się że silnik gasł i był problem z odpaleniem, po kilku próbach zaskakiwał. Czujnik G40 wyeliminowałem, jego odpięcie nie zmienia charakterystyki pracy silnika na wolnych obrotach - silnik dalej przerywa.

 

Czyściłem również gniazdo i wtyczkę czujnika G28 - bez zmian.

 

Podmieniłem G28 na nowy - również bez zmian.

 

Wymieniłem listwę wtrysków na nową oryginalną VW, bo jakiś czas temu silnik zaczął pracować na 3 gary (+ kontrolka świec)

 

Powyginałem również lekko styki w pompkach - bez zmian.

 

Po podpięciu VAGA brak błędów.

 

Stan wtrysków wg VAG: kolejno cylinder 1, 2... 4:

 

0.35 0.54 -0.14 -0.80

 

Może ktoś coś poradzi na to?

 

Dodam że auto nie straciło mocy ani nie kopci.

Edytowane przez chevy
Rozwiązane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stan wtrysków wg VAG: kolejno cylinder 1, 2... 4:

 

0.35 0.54 -0.14 -0.80

Jakie mają BIP'y ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ,podaj wartości z kanału 23 , wystarczy po 30 sekundach przytrzymania ok 2500 obr.-silnik ciepły , nie powinny być większe wartości niż 50/60 - jak dojdzie do 127 łapie błąd pompowtryskiwacza i swieci się kontrolka ESP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie mają BIP'y ?

 

Co to jest?

Czy to jest to o czym pisze kolega Jacekp14_2005?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podaj wartości z kanału 23 , wystarczy po 30 sekundach przytrzymania ok 2500 obr.-silnik ciepły

to w końcu jak powinno się poprawnie sprawdzać bipy? na wolnych obrotach czy podczas gazowania? bo już słyszałem różne wersje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to logi grupy 23, początek na wolnych obrotach, 2500-3000 RPM i końcówka znowu na wolnych obrotach.

 

http://vaglog.rtnet.pl/chevy_76982.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tragedii nie ma ,chociaż 1 i 2 wtrysk już słaby - przyjmuje się że bipy jak jest ok - to do 30 ,(z doświadczenia do 60 bywa ok) a jak dochodzi pow.127 łapie błąd i komp odcina te wtryski- wtedy chodzi np na 3 gary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Usunąłem poprzednią treść tego posta, aktualna znajduje się poniżej.

Edytowane przez chevy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem leży po stronie pompy paliwa :)

Pompa nie zawsze zaskakuje, prawdopodobnie przekaźnik.

Sprawdzę i dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, problem rozwiązany w 100%.

 

Problemem była pompa paliwa ale nie ta dodatkowa w baku tylko ta napędzana z wałka rozrządu połączona z pompą vacuum.

 

Była ona tak zużyta że nie dość że ciekło paliwo to nie dawała odpowiedniego ciśnienia na wolnych obrotach przez co silnik gasł.

 

Po jej wymianie wraz z uszczelkami wszystkie objawy ustały.

Edytowane przez chevy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności