Skocz do zawartości
Dival

Błąd komputera czy coś innego ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam do Was prośbę o poradę. Od pewnego czasu ( wymiana zaworu N75 ) zaczęły dziać się dziwne rzeczy w moim pasku. Zauważyłem, że gdy jadę na pierwszym biegu i wcisnę sprzęgło, to spalanie mam np 10 l i powoli spada, ale jak zaczynam hamować z wciśniętym sprzęgłem, to spalanie szybko idzie go góry, najszybciej idzie jak samochód się toczy, a w momencie zahamowania spalanie na kompie pokazuje 1.1 ( chyba prawidłowe ). To samo mam jak odpalę ciepły samochód na ciepłym silniku, to spalanie pokazuje 1.3-1.4 dopiero po kilku sekundach pokazuje 1.1. Kolejny problem, to informacja o rezerwie. Zawsze przy 60 KM (rezerwa ) zapalała mi się kontrolka o niskim stanie paliwa, a teraz tego nie mam. Czy ktoś wie gdzie może leżeć błąd ?. Z góry dzięki za wszelkie informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co hamujesz z wciśniętym sprzęgłem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po co hamujesz z wciśniętym sprzęgłem ?

 

Spróbuj zahamować bez wciśniętego. Jak Ci nie zgaśnie, to jesteś dobry. Po drugie, pytam o poradę, a nie naukę jazdy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolegaa cie chyba nie zrozumial -> lub czeka go lekcja czytania ze zrozumieniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pomoże w potrzebie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm. Mówisz o spalaniu chwilowym :)

 

1.3-1.4 l/h na zimnym to normalne, bo silnik ma podwyższone obroty.

1.1 l/h to też normalne spalanie na normalnych obrotach (ok 800) na jałowym biegu.

 

Co do reszty. Jak jadę, i wcisnę sprzęgło, to po wciśnięciu pedału sprzegła wartość spalania chwilowego wzrasta szybko po czym spada do 1.2 l/h

 

Co do rezerwy, pierwszy raz się z tym spotkałeś? Może masz niskie spalanie średnie i komputer uważa, że jeszcze rezerwa jest niepotrzebna? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do rezerwy, pierwszy raz się z tym spotkałeś?

Tak, pierwszy raz się z tym spotkałem. Zawsze, gdy wyskakiwało mi na wyświetlaczu 60 KM....... zapalała mi się kontrolka niskiego poziomu paliwa. a to wszystko po wymianie zaworu N75

Może masz niskie spalanie średnie

 

Co do spalania, to wydaje i się, że ma za duże, bo pokazuje 10 - 15 l - na krótkich odcinkach

(ok 800) na jałowym biegu.

 

na ciepłym silniku zawsze pokazuje 900 obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno być około 900 obr/min na ciepłym a spalanie na postoju około 0,7-0,8 l/h. A u mnie na krótkich odcinkach tak parę kilometrów to zawsze w okolicach 10 l jest, oczywiście startując z zimnego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a co z tym sygnałem o niskim poziomie paliwa - którego nie ma :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności