Skocz do zawartości
pawel998

Wymiana sterownika silnika a instalacja LPG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Koledzy i koleżanki mam ot taki problem. Otóż cały problem zaczął się jakiś czas temu. Wracając z trasy skończył mi się gaz więc przełączyłem na PB. Spieszyłem się więc nie tankowałem LPG. Po przejechaniu ok 75km auto zaczęło przerywać jakby brakło PB straciło moc, jakoś jechało, ale na wysokich obrotach. Dojechałem do stacji benzynowej i dotankowałem PB i przy okazji LPG. Niestety problem nie minął :( przełączyłem na LPG i auto poleciało dalej. Po przejechaniu jakiś 5km wrzuciłem PB i szarpanie ustało auto zachowywało się normalnie. Prześwietliłem i wyeliminowałem wszelkie usterki tzn. Świece, przewody, kopułka, palec, pompka paliwa itd. Niestety problem szarpania na PB nie ustał po przejechaniu kilkudziesięciu km wraca koszmar:annoyed::annoyed::annoyed:

Podejrzewam sterownik silnika. Mam drugi na podmianę, ale nie wiem czy przy tej czynności nie będę musiał jechać do gazownika. Silnik 1.8 ABS LPG Elpigaz (voila).

Dziękuję za wszelką pomoc. W miarę możliwości będę odpowiadał na wszelkie pytania i sugestie z waszej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a reset sterownika robiłeś?? sterownik w takim połączeniu: PB + LPG łapie błędy, warto od czasu do czasu ściągnąć tą klemę na noc lub przynajmniej na kilkanaście minut.. można to obejść, poczytaj na forum...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz nie mam czasu - ale już na forum gdzieś wrzucałem schemat jak zrobić kasowanie ECU automatyczne, wrzucałem też instrukcję w PDFie. Gaziarze tego nie robią podczas montażu instalki i są dokładnie takie objawy. Jutro rano wrzucę schemat też do tego tematu a teraz leć, zdejmij klemę i daj rano znać czy pracuje prawidłowo.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz PDFa. Chodzi o odcięcie pinu 21 czerwonego na ECU i podłączenie go do + po zapłonie. Ja to zrobiłem szukając przy komputerze miejsca, gdzie + pojawia się po zapłonie, zdaje się, że któryś z pozostałych czerwonych tak działał. Przeciąć, odizolować kawałek w drugim przewodzie, polutować ET VOILLA!

 

 

 

A działa to tak: komputer w ABSie uczył się latami jeżdżenia na benzynie. Aż tu ktoś pewnego pięknego dnia wsadził mu bojler do bagażnika, namieszał coś pod maską i zaczął tankować LPG. Samochód na LPG pracuje na innych parametrach, które zmieniają zapisy zapamiętane w ECU dla benzyny. I dopóki nie najechałeś wiele - samochó chodzi jak gdyby nigdy nic. Ale jak się już nauczy śmigać na gazie i go polubi to zapomina o benzynie i przestaje z nią współpracować.

 

Gazownicy (tak twierdzi mój, zaufany kolega) celowo w starcyh VW nie robili kasowania ECU bo wiedzieli, że samochód rok, dwa czy pięć pojeździ i wszystko będzie ok. A jak się już coś spierniczy - to będziesz zmuszony do niego podjechać na naprawę. On polutuje jeden kabelek a wciśnie kit zależny od stopnia swojej bezczelności i skasuje wedle uznania... Podobno od 10 lat tak to działa.

 

Jak już napisałem - ja miałem dokładnie taką samą sytuację. Zrobiłem kasowanie ECU i jeżdżę już chyba drugi rok. Jedyna wada to taka, że jeśli robię krótki dystans - np kilometr - i w lecie zdążę już przełączyć na gaz bo silnik jest ciepły - to po zgaszeniu nie mogę zapalić przez 30 sekund - minutę. Muszę odczekać aż się ECU ponownie skasuje. Jeżeli jadę dalej - 3km, 5 czy 500 - to mogę gasić i zapalać ile wzlezie. Nie wiem od czego to zależy i dzieje się tak sporadycznie, wyłącznie jeśli zgaszę auto które już przeszło na gaz po przejechaniu mniej niż około 1km.

Golf3_18i-Vento_18i.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
można to obejść, poczytaj na forum...
Tutaj masz PDFa. Chodzi o odcięcie pinu 21 czerwonego na ECU i podłączenie go do + po zapłonie. Ja to zrobiłem szukając przy komputerze miejsca, gdzie + pojawia się po zapłonie, zdaje się, że któryś z pozostałych czerwonych tak działał. Przeciąć, odizolować kawałek w drugim przewodzie, polutować ET VOILLA!...

o to mi właśnie chodziło ;) miałem napisać że kolega cervandes wytłumaczy ;)

 

---------- Post added at 11:23 ---------- Previous post was at 11:21 ----------

 

Silnik 1.8 ABS LPG Elpigaz (voila).

jeszcze jedno.. jesteś pewny że masz silnik 1.8 ABS?? bo w 89 roku nie wychodziły takie silniki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za pomoc :) w sobotę zacznę eksperyment. Mam ABS'a bo sam go wsadzałem. Poprzednio był RP ale się "rozpadł":( pytanie mam jeszcze dotyczące zmiany sterownika, bo znajomy któremu pomagałem przekładać serducho zapewniał mnie, że sterownik od RP będzie pasował i nie będzie problemów :(

 

a baterię wsadziłem dziś rano bo padła. I nawet normalnie odpalił bo po ostatnich ekscesach miał małe problemy.

 

jeszcze jedno przy okazji czy wtyczka ECU od RP pasuje do ABS'a?

Edytowane przez pawel998

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytanie mam jeszcze dotyczące zmiany sterownika, bo znajomy któremu pomagałem przekładać serducho zapewniał mnie, że sterownik od RP będzie pasował i nie będzie problemów

musiałbyś poszukać na forum bo była gdzieś o tym mowa, nie pamiętam dokładnie ale wydaje mi się że chyba nie pasuje. 100% pewności nie mam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B3 (silnik 1F, monowtrysk bosch) też miałem problem z brakiem mocy. Problem jakoś sam zniknął po wymianie sterownika gazu na zupełnie inny typ. Modernizowałem LPG generacji I na II. Podejrzewam, że problemy były wynikiem słabej jakości podłączenia sondy lambda. Podczas modernizacji przelutowałem starannie kable i się naprawiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W weekend zagłębie się w czeluści silnika i jeszcze raz wszystko sprawdzę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności