Skocz do zawartości
darecki11

Passat B6 po drugim wypadku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dwa lata temu, kolega kupił na aukcji Passata 2.0 TDI, z 2006, w wersji podstawowej, przebieg 46k mil, z myślą ze to będzie dla niego super autko. A że pracował na szrocie to ciągnął co się dało.

Auto było bite raz z przodu, dostało kategorię C, wróciło na drogi UK i znowu dostało w lewy tył i druga kategoria C.

 

Więc, zaczęła się przekłada zmieniał jak leciało, z myślą że pójdzie jak w maluchu: kierownice na multifunkcyjna, fotele,

tylne drzwi, cała deskę z klimatronikiem, moduł kierownicy, poduszki, ogólnie prawie wszystko. Na koniec malowanie całego auta.

 

I się zaczęło, wyświetlacz jak na choinka świecą się prawie wszystkie kontrolki.

reflektory przednie miał bixenony skrętne, a instalacja była przerobiona. Wtyczki odcięte, wyprowadzone kable z reflektorów i na sztywno połączone z instalacją samochodu, z dodatkowymi przekaźnikami.

Ale to już ogarnąłem, nie działa tylko poziomowanie z potencjometru.

I zaraz po zapłonie świecą się pozycyjne przednie, jako DRL ale to wina modułu, który i tak będę musiał zmienić

ze względu na poduszkę, lub przekodować, ale to zależy jaką zdobędę.

Diagnostykę robiłem autoboss V30, ma bardzo dobrze rozbudowanego VAG-a.

 

silnik tryb awaryjny, błędów brak. świeci się check engine i migająca kontrolka świec żarowych, na wyświetlaczu

Emission workshop.

 

ABS:

VAG 3c0614095P

Kodowanie 0013602

IMP 0028

WSC 00028

 

00778 - Steering angle sensor G85

Ten błąd zniknie po adaptacji wspomagania kierownicy, tak przypuszczam.

 

Wspomaganie kierownicy:

VAG 1K2909144K

Kodowanie 0000000

IMP 0000

WSC 00000

02546 - Limit stop kierownicy

00778 - Steering angle sensor G85

Te błędy tez powinny zniknąć po adaptacji. Martwi mnie brak kodowania.

 

Hamulec elektryczny:

VAG 3C0907801E

Kodowanie 0000012

IMP 0000

WSC 05311

02844 - Lampka dla funkcji automatycznego parkowania. Zamieniłem przycisk na nowy, i tylko zgasła lampka od zaciągniętego ręcznego, nadal świeci się żółta kontrolka awarii hamulca.

Brak auto-hola

 

klimatronic:

VAG 3C0907044AA

Kodowanie 0000000

IMP 0000

WSC 00000

00819 - Czujnik wysokiego ciśnienia G65

00797 - Fotoczujnik promieni słońca G107

00709 - Czujnik fotograficzny 2 dla penetracji G134

01273 - Dmuchawa świeżego powietrz V2

Gdzie szukać czujnika fotograficznego.

Wentylatora to nie ma wogóle, ale już jest zamówiony według etki.

Jakie powinno być kodowanie dla tego klimatronika.

 

AIRBAG

VAG 3C0909605J

Kodowanie 0012341

IMP 0028

WSC 00028

 

01587 - Igniter 2 for 1 driver aribag N250

00589 - Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera N131

00590 - Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera N132

01578 - Warming light for airbag off passenger side K145

01221 - Czujnik zderzenia boczna poduszka powietrzna strona kierowcy G179

01222 - Crash sensor side airbag front passenger side G180

 

Połowę błędów już usunąłem, jak wyżej już napisałem, kumpel zmienił fotele i obciął kostki od nich, zmienił kierownice na multifunkcyjną, co za tym idzie i poduszke. Po instalacji sadze ze w oryginale były poduszki z dwoma pióro nabojami dla poduszek przednich, kierowcy i pasażera. W kostce która wychodzi z instalacji jest 5 pinów. Po numerze vin i tablicy rejestracyjnej w salonie VW twierdzą że ten samochód miał zamontowane poduszki z jednym pióro nabojem. Czy ktoś wie jakie są nr. poduszek przednich z dwoma pióro nabojami, dla kierowcy i pasażera.

Co do czwartego bledu 01578 to będę musiał wymienić sterownik airbag, proszę mnie poprawić jeśli się mylę.

dwa ostatnie bledy, gdzie sie znajduą te sensory.

Pozdrawiam

Darek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strasznie dużo kombinowania auto dwa razy "bite" jeszcze przekładka i tyle roboty, części itp czy to jest w ogóle opłacalne?

Bo jeżeli auto idzie na handel, to już współczuje nowemu właścicielowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Temat ogarnięty nie było tak źle, wszystko działa. Passat śmiga od czterech miesięcy . Teraz pojawił się problem . Od kilku tygodni co dziennie pada i rano zawsze po uruchomieniu zapalają się dwie lampki i dźwięk . Jedna lampka od świec żarowych i ciągle miga, druga od hamulca postojowego ta żółta z przekreśloną literką P. Jak silnik po pracuje 2-3 minuty, zgaszę i od mowa odpalę lampka od świec gaśnie, a druga pali się nadal. Żona dojedzie do pracy (ok. 50km) zgasi i wystarczy że włoży kluczyk do stacyjki ponownie, wszystko wraca do normy i tak zostaje do końca dnia. Rano kiedy chcesz go odpalić problem powraca. Kiedy go kupiłem był w opłakanym stanie technicznym mam na myśli elektronikę. Kupiłem specjalnie HEX-CAN-a od firmy Adako, gdyż Autoboss v70 sobie nie radził z odczytem błędów na silniku.

Wracając do błędów, na vagu ciągle powraca błąd :

Niedziela,15,Lipiec,2012,06:53:38:15800

Wersja VCDS: AKP 11.11.3

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-018-BKP.clb

Oznaczenie elementu: 03G 906 018 CD HW: 03G 906 018 CD

Komponent i/lub wersja: R4 2.0l PPD1.5 G 9627

Kodowanie: 0000072

Kod serwisu: WSC 00999 444 64523

VCID: 69D3A3B74062C31

Znaleziono 1 błąd:

18041 - Czujnik 2 położenia pedału przyśpieszenia (G185)

P1633 - 007 - sygnał za niski

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100010

Priorytet błędu: 4

Częstość błędu: 5

Wew. licznik bledów: 31

Przebieg: 72275 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2012.07.14

Czas: 06:56:55

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 0 /min

Tekst: 0 Nm

Prędkość: 0.0 km/h

Tekst: 0.0 %

Napięcie: 10.85 V

Tekst: 1016 Nm

Bity binarnie: 01010000

Po usunięciu zaraz powraca, ale jak już pisałem wystarczy że silnik popracuje 2-3 minuty da się go wykasować i do końca dnia już go nie ma, dopiero rano pojawia się ponownie.

 

Natomiast drugi błąd hamulca ręcznego, występuje tylko rano kiedy się zapala lampka. Nie działa wtedy tempomat, AutoHold i ręczny automatycznie nie chce się zwolnić. Jak lampka zgaśnie błędu też nie ma. Odczytałem ten błąd dziśaj rano:

 

Niedziela,15,Lipiec,2012,06:54:18:15800

Wersja VCDS: AKP 11.11.3

 

Adres 53: Hamulec postojowy Plik etykiet: 3C0-907-801-53.clb

Oznaczenie elementu: 3C0 907 801 E HW: 3C0 907 801 E

Komponent i/lub wersja: EPB VC8HC003 013 0003

Kodowanie: 0000012

Kod serwisu: WSC 05311 000 00000

VCID: 244DF283E7C0DE9

Znaleziono 1 błąd:

 

01314 - Sterownik silnika

013 - Odczytać pamięć usterek - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11101101

Priorytet błędu: 3

Częstość błędu: 1

Wew. licznik błędów: 34

Przebieg: 72296 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2012.07.15

Czas: 06:53:37

 

Ramka zamrożona:

Napięcie: 10.97 V

Zliczanie: 226

 

Pedał gazu wymieniony na nowy od VW, nie przyniosło to żadnego rezultatu. Dwa dni temu był w serwisie VW na wymianie wtrysków, zrobili to na gwarancji, koszt 0.00. Ale te błędy zaczęły się pojawiać dopiero od tygodnia. Ręce już mi opadają, złącza od komputera rozbierałem już kilka razy, zawsze sucho i czysto. Może to wina can busa. Sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Czy jest taka opcja że to komputer powoduje te błędy, może to oprogramowanie ECU. Na pewno jest to związane z wilgocią, tylko że ja już nie mam pomysłów gdzie szukać jeszcze tej przyczyny.

Pozdrawiam.

 

Problem rozwiązany.

 

Wilgoć w złączach przy ECU.

Może komuś się przyda.

Edytowane przez darecki11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności